Tytuł: | Harvard Business Review Zarządzanie wiedzą | | Autor: | Harvard Business School Press | | ISBN: | 83-7361-931-3 | | Ilość stron: | 248 | | Data wydania: | 06/2006 | | Oprawa: | twarda | | Format: | A5 | | Wydawnictwo: | Onepress | |
| Cena: | 69.00zł | |
Dowiedz się, jak najlepsi wykorzystują swoje zasoby intelektualne
- Budowanie uczących się organizacji
- Wypracowywanie nowych sposobów rozwiązywania problemów
- Wprowadzanie innowacyjnych pomysłów w życie
Informacja we współczesnym świecie jest najcenniejszym towarem i źródłem przewagi nad konkurencją. Z tego właśnie powodu zarządzanie nią -- sposób, w jaki firmy pozyskują, przekazują i wykorzystują pozostające w ich dyspozycji zasoby intelektualne -- stało się niezwykle istotne. Wykorzystanie dostępnych zasobów informacyjnych w procesie zarządzania może znacząco wpłynąć na jego efektywność. Sprawnie zarządzana organizacja może "uczyć się" sama, wykorzystując doświadczenia pracowników i sygnały z zewnątrz. Prawidłowo sterowany proces twórczy spowoduje szybkie wdrażanie nowych projektów, a odpowiednie kierowanie kreatywnymi ludźmi pozwoli na maksymalne wykorzystanie ich potencjału intelektualnego.
Niniejsza książka jest zbiorem artykułów poświęconych metodom zarządzania wiedzą. Ukazały się one w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie. Autorami artykułów są uznani fachowcy z dziedziny zarządzania. W swoich artykułach opisują oni zasady rozwiązywania problemów w organizacjach, definiowania nowych sposobów myślenia, wyciągania wniosków z własnych doświadczeń i zarządzania potencjałem intelektualnym pracowników.
- Zarządzanie organizacją opartą na wiedzy
- Wykorzystywanie doświadczenia pracowników
- Zarządzanie procesem twórczym
- Proces uczenia się organizacji
- Wdrażanie innowacji w firmie
- Rozwijanie potencjału intelektualnego
Książki z serii Harvard Business Review powinny stać się lekturą obowiązkową dla ambitnych pracowników każdej organizacji na świecie.
Rozdziały:
Nadchodzi nowa organizacja (7) PETER F. DRUCKER Organizacja oparta na wiedzy (29) IKUJIRO NONAKA Budowanie organizacji uczącej się (57) DAVID A. GARVIN Naucz mądrych ludzi, jak się uczyć (95) CHRIS ARGYRIS Postaraj się, by w Twojej firmie wykorzystywano obie półkule (127) DOROTHY LEONARD I SUSAAN STRAUS Co zrobić, by Twoja firma wyciągała wnioski z własnych doświadczeń? (159) ART KLEINER I GEORGE ROTH Badania, które zmieniają organizację (179) JOHN SEELY BROWN Zarządzanie potencjałem intelektualnym - co zrobić, by wykrzesać jak najwięcej z najlepszych ludzi? (209) JAMES BRIAN QUINN, PHILIP ANDERSON I SYDNEY FINKELSTEIN O autorach (239)
|