Tytuł: | Hoshin Kanri Strategiczne podejście do nieustannego doskonalenia | | Autor: | David Hutchins | | ISBN: | 978-83-264-3133-3 | | Ilość stron: | 456 | | Data wydania: | 01/2014 | | Format: | 16.5x24.0cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 99.00zł | |
David Huchins, opierając się na autorytecie największych japońskich guru, w książce Hoshin Kanri wskazuje drogę do sukcesu w konkurencyjnej rzeczywistości rynkowej. Koncentruje się na tym, od czego wszystko się zaczyna - na stałym ulepszaniu przedsiębiorstwa od środka. Udziela odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
• Czym jest kompleksowe zarządzanie jakością Hoshin Kanri i jak je wdrożyć? • Jak zorganizować w firmie koła jakości? • Jak połączyć modele Six Sigma i Lean Manufacturing, aby utworzyć optymalne rozwiązanie? • Co wynika z faktu, że pokonana w II wojnie światowej Japonia stała się potęgą gospodarczą?
Opowieść autora toczy się od określenia strategii zwycięzcy, poprzez wskazówki dotyczące przemyślanej taktyki, po opis codziennych wyzwań w pracy. Książka zawiera nie tylko praktyczne rady, lecz także studia przypadku największych światowych firm.
Rozdziały:
Rozdział 1. Hoshin Kanri - ogólne informacje
Rozdział 2. Tworzenie wizji
Rozdział 3. Strategia i taktyka
Rozdział 4. Zasady dotyczące sił napędzających: Jak stać się szybkim, sprawnym, pełnym sił i głodnym sukcesów?
Rozdział 5. Od pomiaru sił napędzających do kluczowych wskaźników wydajności
Rozdział 6. Analiza porównawcza
Rozdział 7. Ustalanie priorytetowych kluczowych wskaźników wydajności i koszty niskiej jakości
Rozdział 8. Zarządzanie ryzykiem
Rozdział 9. Słabe punkty
Rozdział 10. Rozlokowanie i kontrola Hoshin
Rozdział 11. Głos klienta
Rozdział 12. Zarządzanie łańcuchem dostaw
Rozdział 13. Six Sigma
Rozdział 14. Lean Manufacturing, czyli szczupłe zarządzanie produkcją
Rozdział 15. Analiza i przebudowa proceso´w
Rozdział 16. Zasady cia˛głego doskonalenia
Rozdział 17. Koła jakos´ci (działania doskonala˛ce prowadzone przez małe grupy, np. koła jakości, grupy w ramach Kaizen, autonomiczne grupy zadaniowe, samozarządzające się grupy zadaniowe)
Rozdział 18. Systemy zarządzania biznesem (audytowanie systemu Hoshin Kanri)
Rozdział 19. QFD, czyli rozwinięcie funkcji jakości
Rozdział 20. Edukacja
Rozdział 21. Propozycje wskaźników wydajności
Rozdział 22. Plan wdrożenia Hoshin Kanri
|