Tytuł: | Hotelarstwo Organizacja i technika pracy Podręcznik | | Autor: | Elżbieta Mitura, Elżbieta Koniuszewska | | ISBN: | 978-83-7251-837-8 | | Ilość stron: | 270 | | Data wydania: | 2009 | | Format: | 16.0x23.0cm | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 28.00zł | |
Podręcznik przeznaczony jest dla uczniów techników i szkół policealnych o prolu technik hotelarstwa. Zawiera bogaty materiał ilustracyjny, liczne przykłady dotyczące współczesnego rynku hotelarskiego i zadania do wykonania o różnym stopniu trudności, dostosowanym do indywidualnych potrzeb ucznia.
Zamieszczone ćwiczenia służą kształtowaniu określonych umiejętności, postaw i zachowań oraz pozwalają na praktyczne przyswajanie wiedzy i sprawdzanie na bieżąco efektów nauczania.
Na szczególną uwagę zasługuje rozdział dotyczący nawiązywania i utrzymywania kontaktów międzyludzkich, komunikacji i rozwiązywania koniktów (są to bowiem zagadnienia pomijane w innych publikacjach, a bardzo istotne w pracy hotelarza). Podręcznik zawiera także wykaz literatury do samodzielnego poszerzania wiedzy.
Podręcznik został napisany zgodnie ze standardami wymagań egzaminacyjnych dla zawodu technik hotelarstwa, może być stosowany również przy modułowym programie nauczania.
Rozdziały:
Rozdział 1. Wstępne wiadomości 1.1. Historia hotelarstwa na świecie i w Polsce 1.2. Prekursorzy współczesnego hotelarstwa 1.3. Polskie i światowe organizacje hotelarskie
Rozdział 2. Organizacja i funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelowego 2.1. Pięciogwiazdkowy hotel - jak nim zostać? 2.2. Co to jest hotel? klasyfikacja obiektów hotelarskich 2.3. Per aspera ad astra, czyli kategoryzacja obiektów hotelarskich 2.4. Usługi hotelarskie. Ile ich jest? 2.5. Jak cię widzą..., czyli image hotelarza 2.6. Porządek musi być, czyli struktura organizacyjna hotelu 2.7. Opłaca się być uczciwym, czyli Kodeks Etyki Hotelarza 2.8. Jak dobrze mieć sąsiada, czyli makro- i mikrootoczenie hotelu 2.9. Zagospodarowanie terenu wokół hotelu 2.10. Najważniejsze miejsce w hotelu? Recepcja 2.10.1. Serce hotelu - recepcja 2.10.2. Obowiązki i zadania pracowników recepcji 2.10.3. Czynności związane z obsługą gościa podczas pobytu w hotelu 2.10.4. Bardzo ważny gość - VIP 2.10.5. Inny nie znaczy gorszy - przystosowanie hoteli do potrzeb gości niepełnosprawnych 2.10.6. Na 100% czy na słowo? Rezerwacja usług hotelowych 2.11. Kto pierwszy wita gości? Służby parterowe 2.12. Ktoś tu musi posprzątać...Służba pięter 2.12.1. Zadania i struktura organizacyjna służby pięter 2.12.2. Wyposażenie jednostek mieszkalnych i pomieszczeń ogólnego użytku 2.13. Kto trafia do serca gości? Dział gastronomiczny 2.13.1. Rodzaje usług gastronomicznych w hotelach 2.13.2. Struktura organizacyjna działu gastronomicznego 2.13.3. Wyposażenie i wystrój wnętrza części gastronomicznej 2.14. Kto zmienia żarówki? Dział techniczny 2.15. Kto tym wszystkim rządzi? Dyrektor i administracja hotelowa
Rozdział 3. Elementy prawa w hotelarstwie 3.1. Podstawowe pojęcia z zakresu prawa 3.2. Obowiązek meldunkowy w hotelu 3.3. Umowa hotelowa 3.4. Zasady tworzenia regulaminu hotelowego 3.5. Prawa gościa hotelowego w prawie europejskim
Rozdział 4. Kontakty interpersonalne w hotelarstwie 4.1. Potrzeby człowieka i ich klasyfikacja 4.2. Konfrontacja oczekiwań hotelarza i potrzeb gościa 4.3. Typy i temperamenty gości hotelowych 4.4. Komunikacja interpersonalna 4.5. Uśmiechem, słowem, gestem...Rozmawiamy 4.5.1. Czasem nie wystarczy uśmiech - komunikacja werbalna 4.5.2. Gdy brakuje nam słów - komunikacja niewerbalna 4.6. Nić porozumienia czy kłębek nerwów - bariery w komunikacji 4.7. Nie zawsze bywa miło, czyli konflikty w hotelu 4.8. Cały świat w hotelu, czyli savoir-vivre w kontaktach z obcokrajowcami Rozdział 5. Elementy marketingu w hotelarstwie 5.1. Co to jest marketing? 5.2. Czy hotel coś produkuje? Produkt jako podstawowy element marketingu mix 5.3. Tanio, drogo czy przeciętnie? Cena jako instrument marketingu 5.4. Komu pokój, komu, bo idę do domu! Sprzedaż usług hotelarskich 5.5. Mój hotel jest najlepszy. Promocja, reklama i jakość w hotelu 5.6. Polskie grupy marketingowe
Rozdział 6. Przepisy bhp i ppoż. w hotelu 6.1. Obowiązki pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy 6.2. Prawa i obowiązki pracowników związane z przestrzeganiem przepisów bhp 6.3. Obciążenie pracą fizyczną 6.4. Obciążenie psychiczne pracą 6.5. Analiza zagrożeń wypadkowych 6.6. Pierwsza pomoc przedlekarska 6.7. Wymagania higieniczno-sanitarne dla hoteli 6.8. Postępowanie w przypadku zagrożenia pożarowego 6.9. Problemy ekologii i ochrony środowiska w hotelarstwie 6.9.1. Ekologiczny hotel 6.9.2. Eko-etykiety 6.9.3. Polityka proekologiczna hotelu
Słowniczek ważnych terminów, zwrotów, żargonu hotelarskiego i innych przydatnych pojęć Spis tabel Spis rysunków
|