Tytuł: | Identyfikacja tożsamości organizacyjnej w zarządzaniu przedsiębiorstwem | | Autor: | Anna Zarębska | | ISBN: | 978-83-7641-007-4 | | Ilość stron: | 348 | | Data wydania: | 2009 | | Format: | 17.0x24.0cm | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 55.00zł | |
Opracowanie jest pierwszym na polskim rynku kompendium wiedzy na temat tożsamości organizacyjnej. Prezentuje także wyniki badań nad tożsamością polskich spółek. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na pytania:
- Dlaczego przedsiębiorstwa (mimo posiadanej strategii) nie osiągają, bądź tylko częściowo osiągają zakładane cele? - W jakim stopniu przedsiębiorstwa potraą realizować spójne programy zarządzania tożsamością organizacyjną? - Czy tożsamość organizacyjna jest zależna od stopnia rozwoju przedsiębiorstwa? - Jak identykować i mierzyć tożsamość organizacyjną? - Co zrobić, by przedsiębiorstwo było konkurencyjne na rynku?
Rozdziały:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Teoretyczne ujęcie tożsamości organizacyjnej
1.1. Istota tożsamości organizacyjnej 1.2. Uporządkowanie pojęciowe obszaru badawczego 1.3. Czynniki kształtujące tożsamość organizacyjną 1.4. Obszary w zarządzaniu tożsamością organizacyjną 1.5. Rozwój organizacyjny jako proces kształtujący tożsamość
Rozdział 2. Praktyczne ujęcie tożsamości organizacyjnej – zarządzanie tożsamością organizacyjną
2.1. Istota zarządzania tożsamością organizacyjną 2.2. Modele zarządzania tożsamością organizacyjną 2.3. Proces budowania systemu tożsamości organizacji 2.4. Zarządzanie systemem tożsamości organizacyjnej ugrupowań kapitałowych 2.5. Tożsamość organizacyjna a problemy zarządzania przedsiębiorstwem 2.6. Efekty zarządzania tożsamością organizacyjną 2.6.1. Ilościowe efekty zarządzania tożsamością organizacyjną 2.6.2. Jakościowe efekty zarządzania tożsamością organizacyjną
Rozdział 3. Identyfikacja i pomiar tożsamości organizacyjnej
3.1. Metody identyfikacji i pomiaru stopnia zarządzania tożsamością 3.2. Pomiar efektywności przedsiębiorstwa jako wyznacznik efektów w obszarze zarządzania tożsamością 3.2.1. Klasyczne metody pomiaru efektów zarządzania tożsamością 3.2.2. Systemy wczesnego ostrzegania 3.2.3. Współczesne mierniki efektywności przedsiębiorstwa
Rozdział 4. Koncepcja modelu badawczego
4.1. Model zarządzania tożsamością organizacyjną 4.1.1. Problemy metodologiczne związane z badaniem tożsamości organizacyjnej 4.1.2. Koncepcja tożsamości organizacyjnej i model zarządzania tożsamością organizacyjną w przedsiębiorstwie 4.1.3. Metody pomiaru efektów zarządzania tożsamością organizacyjną 4.1.4. Opis metody i próby badawczej 4.1.5. Narzędzia i techniki obróbki danych 4.2. Tożsamość organizacyjna wybranych polskich spółek giełdowych – wyniki badań 4.2.1. Teza i hipotezy badawcze 1 4.2.2. Wyniki badań w obszarze identyfikacji i zarządzania tożsamością organizacyjną wybranych polskich spółek giełdowych 4.2.3. Wnioski i podsumowanie wyników badań
Rozdział 5. Rozwijanie obszaru zarządzania tożsamością organizacyjną w przedsiębiorstwach – zalecenia
5.1. Tworzenie spójnych strategii działania, w tym działań z zakresu public relations 5.2. Wdrażanie programów związanych z zachowaniami organizacji 5.3. Rozwijanie kompetencji organizacyjnych i kompetencji osobistych pracowników 5.4. Realizowanie skutecznego przywództwa w organizacji 5.5. Kształtowanie spójnych programów zarządzania przez wartości 5.6. Tworzenie zintegrowanych systemów zarządzania tożsamością organizacyjną
Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
Spis załączników
Załączniki
Załącznik 1. Nazwy i skróty użyte w badaniach własnych Załącznik 2. Kwestionariusz identyfikacji poziomów tożsamości Załącznik 3. Kwestionariusz diagnostyczny rozwoju organizacyjnego Załącznik 4. Algorytm liczenia EVA Załącznik 5. Szczegółowe wyniki analiz statystycznych
|