Prof. zw. dr hab. Stefan Forlicz jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, a także jej rektorem. Jest autorem wielu publikacji z zakresu statystyki matematycznej, mikroekonomii oraz ekonomii matematycznej. Obecnie przedmiotem jego zainteresowań naukowych są przede wszystkim problemy działalności informacyjnej podmiotów w życiu gospodarczym. I temu problemowi jest poświęcona niniejsza praca.
Informacja współcześnie jest uznawana za jeden z najcenniejszych zasobów w gospodarce. Dlatego właśnie wszystko, co wiąże się z tworzeniem, gromadzeniem, przechowywaniem, przekazywaniem, przetwarzaniem, udostępnianiem, korzystaniem i ochroną ma ogromne znaczenie dla funkcjonowania współczesnych gospodarek. Autor przeanalizował ekonomiczne, techniczne, psychologiczne, socjologiczne, lingwistyczne, prawne i etyczne aspekty informacji w biznesie.
Książka jest przeznaczona dla: studentów kierunków ekonomicznych, studentów informatyki, biznesmenów i menedżerów oraz osób zajmujących się procesami informacyjnymi (m.in. dziennikarzy, archiwistów, bibliotekarzy).
Rozdziały:
Wstęp Pojęcia podstawowe 1.1. Pojęcie informacji 1.2. Rodzaje działalności informacyjnej 1.3. Właściwości informacji 1.4. Wiedza wspólna 1.5. Komunikacja werbalna i niewerbalna 1.6. Ilość´ informacji 1.7. Wiedza i informacja niedoskonała 1.8. Gospodarcze efekty niedoskonałej wiedzy Przepływ informacji w gospodarce 2.1. Najważniejsze kanały informacyjne w gospodarce 2.2. Obieg informacji 2.3. Natura jako źródło informacji gospodarczych Aspekty ekonomiczne 3.1. Rodzaje korzyści działalności informacyjnej 3.2. Użyteczność´ informacji i sposoby jej oszacowania 3.3. Koszty działalności informacyjnej 3.4. Opłacalność ekonomiczna działalności informacyjnej 3.5. Informacja jako towar 3.6. Rynki informacji 3.7. Problemy niepewności zachowania partnera działalności informacyjnej 3.8. Wykorzystywanie niechęci konsumentów do wysiłku umysłowego 3.9. Opłacalność wykorzystania informacji niedoskonałych 3.10. Ekonomiczne efekty rozwoju technik teleinformatycznych Aspekty techniczne 4.1. Kodowanie i dekodowanie informacji 4.2. Właściwości ogniwa kanału informacyjnego 4.3. Łączenie ogniw i budowa kanału łączności 4.4. Techniczne sposoby ochrony informacji Aspekty psychologiczne 5.1. Odbiór informacji 5.2. Wykorzystanie efektów psychologicznych w marketingu 5.3. Ograniczenia przy kształtowaniu informacji 5.4. Ocena wiarygodności przekazu Aspekty socjologiczne 6.1. Efekty zewnętrzne działalności informacyjnej 6.2. Nacisk społeczny 6.3. Myślenie grupowe 6.4. Różnice międzykulturowe 6.5. Informacja a władza 6.6. Społeczne skutki rozwoju technik teleinformatycznych Aspekty lingwistyczne 7.1. Rodzaje i odmiany języka 7.2. Możliwości perswazyjne języka Aspekty prawne 8.1. Unormowania prawne przekazywania informacji 8.2. Prawo do informacji 8.3. Prawna ochrona informacji 8.4. Bezpieczeństwo informacji elektronicznej Aspekty etyczne 9.1. Etyczne zasady zbierania i gromadzenia informacji 9.2. Przekazywanie informacji
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 47,60zł
|