Autor charakteryzuje w książce potrzeby informacyjne w zakresie marketingu na różnych szczeblach zarządzania przedsiębiorstwem oraz elementy systemu informacji marketingowej, potencjalne determinanty sukcesów marketingowych i sprzedażowych. Ponadto wskazuje na konieczność wdrażania najnowszych rozwiązań technologii informacyjnej, efektywnie wspierających proces podejmowania decyzji w zakresie marketingu. Zwraca uwagę na ogromne zróżnicowanie dostępnych pierwotnych i wtórnych źródeł informacji marketingowej oraz na konieczność ich usystematyzowania w postaci hurtowni danych.
Omawiane zagadnienia i elementy systemu są zilustrowane praktycznym przykładem informacyjnego systemu zarządzania w firmie Żabka Polska SA (opartego na systemie SAP R/3, który aktywnie wspiera działalność sprzedażową i marketingową).
Podręcznik powinien zainteresować: studentów i absolwentów studiów o profilu ekonomicznym, menedżerów marketingu, menedżerów informacji, projektantów systemów informacyjnych.
Rozdziały:
Wstęp 1. System informacyjny w zarządzaniu przedsiębiorstwem 1.1. Informacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem 1.2. Pojecie, cele i funkcje systemu informacyjnego 1.3. Struktury systemu informacyjnego 1.4. Zasoby i potrzeby informacyjne w systemie informacyjnym 2. Potrzeby informacyjne jako przesłanka budowy systemu informacyjnego przedsiębiorstwa 2.1. Pojęcie i rodzaje potrzeb informacyjnych przedsiębiorstwa 2.2. Wyznaczniki potrzeb informacyjnych przedsiębiorstwa 2.3. Potrzeby informacyjne przedsiębiorstwa w zakresie marketingu 3. System informacji marketingowej w przedsiębiorstwie 3.1. Elementy systemu informacji marketingowej 3.2. Pierwotne i wtórne źródła informacji w systemie informacji marketingowej 3.3. Monitoring rynku i wywiad marketingowy jako źródła zasilania informacyjnego 3.4. Badania marketingowe jako element systemu informacji marketingowej 4. Bazy danych w marketingu 4.1. Pojęcie, elementy i rodzaje baz danych 4.2. Hurtownia danych jako centralna baza danych 4.3. Bazy danych w systemie informacji marketingowej 4.4. Wykorzystanie baz danych w marketingu 5. Technologia informacyjna w systemie informacyjnym marketingu firmy Żabka Polska SA 5.1. Rozwiązania technologicze w zintegrowanym systemie zarządzania 5.2. Wykorzystanie narzędzi technologii informacyjnej w zarządzaniu firmą 5.3. Hurtownia danych w systemie informacyjnym firmy Żabka Polska SA
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 46,67zł
|