Tytuł: | Innowacyjność organizacji w strategii inteligentnego i zrównoważonego rozwoju | | Autor: | Joanna Wiśniewska, Krzysztof Janasz | | ISBN: | 978-83-7641-616-8 | | Ilość stron: | 294 | | Data wydania: | 03/2012 | | Format: | 15.5x23.0cm | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 55.00zł | |
W publikacji została omówiona skomplikowana problematyka innowacji i innowacyjności organizacji wobec wyzwań strategii inteligentnego i zrównoważonego rozwoju. Proces globalizacji sprzyja rozszerzaniu się międzynarodowych powiązań ekonomicznych i kooperacji międzynarodowej.
Rozwijają się również wspólne przedsięwzięcia techniczne i badania naukowe. Wszystko to wymaga znajomości występujących prawidłowości, mechanizmów i tendencji innowacyjno-rozwojowych, przewartościowania kryteriów ocen, zasad działania stymulatorów oraz rozpoznania barier innowacji.
W książce przedstawiono zagadnienia determinant innowacyjności w sektorach usługowym i przemysłowym w przekrojach ogólnopolskim oraz regionalnym na tle wyzwań przyszłości. Dobór wymienionej problematyki merytorycznej podyktowany został potrzebą ciągłego identyfikowania i charakteryzowania prawidłowości występujących w zakresie działalności innowacyjnej w tych sektorach również na tle niektórych państw Unii Europejskiej.
Rozdziały:
Rozdział 1. Przedsiębiorczość i przedsiębiorcy jako kategorie współczesnych organizacji 1.1. Przedsiębiorca i przedsiębiorczość 1.2. Rodzaje przedsiębiorczości 1.3. Metody i uwarunkowania działań przedsiębiorczych
Rozdział 2. Kreatywność i innowacyjność w organizacji 2.1. Pojęcie i znaczenie kreatywności 2.2. Uwarunkowania kreatywności 2.3. Zarządzanie kreatywnością 2.4. Gospodarka kreatywna 2.5. Innowacje w organizacji
Rozdział 3. Zarządzanie zasobami technologicznymi przedsiębiorstw 3.1. Potencjał technologiczny i rodzaje technologii w przedsiębiorstwie 3.2. Podstawowe procesy w zarządzaniu technologią przedsiębiorstw 3.3. Współczesne koncepcje i kierunki kształtowania zasobów technologicznych przedsiębiorstw
Rozdział 4. Determinanty innowacyjności polskich przedsiębiorstw 4.1. Istota i klasyfikacja czynników innowacyjności 4.2. Wewnętrzne uwarunkowania innowacyjności polskich przedsiębiorstw 4.3. Zewnętrzne determinanty innowacyjności polskich przedsiębiorstw
Rozdział 5. Sfera badawczo-rozwojowa w przedsiębiorstwach 5.1. Ewolucja procesu innowacyjnego w kontekście działalności badawczo-rozwojowej 5.2. Atrybuty działalności B+R 5.3. Rozwój metod zarządzania obszarem B+R
Rozdział 6. Determinanty aktywności badawczo-rozwojowej w przedsiębiorstwach 6.1. Egzo- i endogeniczne uwarunkowania działalności B+R - studia literaturowe 6.2. Uwarunkowania działalności badawczo-rozwojowej w przedsiębiorstwach przemysłowych województwa zachodniopomorskiego 6.3. Probitowe i logitowe modele ekonometryczne wpływu determinant aktywności badawczo-rozwojowej na przedsiębiorstwa przemysłowe województwa zachodniopomorskiego
Rozdział 7. Internacjonalizacja działalności badawczo-rozwojowej (B+R) w korporacjach transnarodowych w Polsce - identyfikacja zjawiska 7.1. Internacjonalizacja sfery B+R 7.2. Potencjał sektora B+R w Polsce 7.3. Korporacje transnarodowe prowadzące działalność B+R w Polsce
Rozdział 8. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w Polsce w latach 2006-2009 - wybrane aspekty 8.1. Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłowych w zakresie innowacji technologicznych 8.2. Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłowych w zakresie innowacji nietechnologicznych
Rozdział 9. Działalność innowacyjna przedsiębiorstw usługowych a wyzwania strategiczne UE 9.1. Miejsce sektora usług w realizacji strategii Unii Europejskiej 9.2. Pomiar i ocena działalności innowacyjnej w sektorze usług 9.3. Innowacyjność przedsiębiorstw usługowych w UE
Rozdział 10. Finansowanie innowacyjnego rozwoju przedsiębiorstwa 10.1. Rola kapitału w finansowaniu rozwoju przedsiębiorstwa 10.2. Formy i sposoby finansowania przedsięwzięć innowacyjnych przez kapitał 10.3. Kapitał w rozwoju innowacyjnym przedsiębiorstw - wyniki badań
Rozdział 11. Partnerstwo publiczno-prywatne jako partnerstwo innowacyjne 11.1. Istota partnerstwa publiczno-prywatnego 11.2. Rodzaje i formy organizacyjne PPP 11.3. Finansowanie projektów partnerstwa publiczno-prywatnego 11.4. Partnerstwo publiczno prywatne w Polsce w latach 2009-2011
|