Tytuł: | Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa | | Autor: | Robert Nowacki | | ISBN: | 978-83-7641-302-0 | | Ilość stron: | 207 | | Data wydania: | 10/2010 | | Format: | 16.0x23.0cm | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 45.00zł | |
Publikacja stanowi aktualne kompendium wiedzy uwzględniające najnowsze badania z zakresu innowacyjności przedsiębiorstw, które wypełnia lukę poznawczą dotyczącą rozpoznania wzajemnych relacji, jakie zachodzą pomiędzy innowacyjnością a konkurencyjnością przedsiębiorstwa. Zespół autorów skoncentrował swoją uwagę na zagadnieniach związanych z innowacyjnością w czterech obszarach zarządzania przedsiębiorstwem: marketingiem, finansami, zasobami ludzkimi i wiedzą, jako czynnikach, które w sposób istotny determinują konkurencyjność organizacji.
Zawarte w publikacji rozważania obejmują zarówno zagadnienia teoretyczne poświęcone innowacjom, konkurencyjności, jak i praktyczne nawiązujące do szeroko zakrojonych badań empirycznych polskich przedsiębiorstw. Niezwykle ważnym walorem tej monografii jest przywołanie i analiza wyników badań empirycznych przeprowadzonych w 2009 roku na grupie ponad 600 przedsiębiorstw, a dotyczących ich zachowań innowacyjnych w zakresie zarządzania zasobami marketingowymi, finansowymi, ludzkimi i wiedzy.
Rozdziały:
Rozdział 1. Zarządzanie – konkurencyjność – innowacyjność 1.1. Zarządzanie przedsiębiorstwem i jego obszary 1.2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa i jej wyznaczniki 1.3. Konkurencyjność w opinii przedsiębiorstw 1.4. Innowacyjność jako narzędzie kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa 1.5. Innowacyjność przedsiębiorstw w Polsce w świetle badań empirycznych
Rozdział 2. Innowacyjność w zarządzaniu marketingiem 2.1. Zarządzanie marketingiem jako obszar innowacyjności 2.2. Uwarunkowania innowacyjności w zarządzaniu marketingiem 2.3. Rozwiązania innowacyjne w zarządzaniu marketingiem 2.4. Efekty wdrażania rozwiązań innowacyjnych w zarządzaniu marketingiem 2.5. Wnioski
Rozdział 3. Innowacyjność w zarządzaniu finansami 3.1. Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie 3.2. Obszary innowacyjności w zarządzaniu finansami 3.3. Uwarunkowania i rozwiązania innowacyjne w zarządzaniu finansami 3.4. Efekty wdrażania rozwiązań innowacyjnych w zarządzaniu finansami 3.5. Wnioski
Rozdział 4. Innowacyjność w zarządzaniu zasobami ludzkimi 4.1. Innowacyjne zarządzanie zasobami ludzkimi w ujęciu literaturowym 4.2. Uwarunkowania innowacyjności w zarządzaniu zasobami ludzkimi 4.3. Model zarządzania zasobami ludzkimi: tradycja czy innowacyjność 4.4. Efekty wdrażania rozwiązań innowacyjnych w zarządzaniu zasobami ludzkimi 4.5. Model zarządzania zasobami ludzkimi a konkurencyjność przedsiębiorstw – konkluzje 4.6. Wnioski
Rozdział 5. Innowacyjność w zarządzaniu wiedzą 5.1. Innowacje i wiedza jako źródła przewagi konkurencyjnej 5.2. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach 5.3. Uwarunkowania innowacyjności w zarządzaniu wiedzą 5.4. Rozwiązania innowacyjne w zarządzaniu wiedzą 5.5. Efekty wdrażania rozwiązań innowacyjnych w zarządzaniu wiedzą 5.6. Wnioski
Rozdział 6. Relacje między innowacyjnością a konkurencyjnością przedsiębiorstw 6.1. Zależności pomiędzy ogólnym poziomem innowacyjności przedsiębiorstw a ich konkurencyjnością 6.2. Zależności pomiędzy aktywnością innowacyjną w wybranych obszarach zarządzania przedsiębiorstw a ich konkurencyjnością 6.3. Bariery i stymulatory zainteresowania innowacjami w wybranych obszarach zarządzania przedsiębiorstwem
|