Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes » Organizacja Przedsiębiorstwo » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
  Administracja Samorząd
  Biznes
  Biznesplan
  Bizneswoman
  Coaching
  Firma
  Informatyczne systemy
  Kadry Zarządzanie personelem
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Konkurencyjność
  Logistyka
  Marketing
  Mobbing Molestowanie
  Nieruchomości Mieszkania
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Perswazja NLP
  Praca BHP
  Przywództwo
  Public Relations
  Reklama
  Sekret
  Sekretariat
  Sprzedaż
  Strategia Teoria gier
  Szkolenia
  Szkoła
  Zarządzanie
  Zarządzanie projektami
  Zarządzanie zespołem
  Zasoby ludzkie HR
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Instrumenty i obszary przeobrażeń i zmian organizacyjnych w warunkach globalizacji 90.00zł
Instrumenty i obszary przeobrażeń i zmian organizacyjnych w warunkach globalizacji

Tytuł: Instrumenty i obszary przeobrażeń i zmian organizacyjnych w warunkach globalizacji
Autor: Arkadiusz (red.) Potocki
ISBN: 978-83-7641-120-0
Ilość stron: 556
Data wydania: 2009
Wydawnictwo: Difin

Cena: 90.00zł


W książce zaprezentowano poglądy praktyków i teoretyków zarządzania jak nie ulec w walce konkurencyjnej w warunkach globalizacji, a także w sytuacji obecnego globalnego kryzysu ekonomicznego. Jak nie ulec, to znaczy jakie stosować instrumenty zarządzania i w jakich obszarach działalności.

Pierwszy fragment książki poświęcony jest dwu zagadnieniom. Pierwsze dotyczy odpowiedzi na pytanie: czy adaptować się do zmian w otoczeniu, czy kształtować otoczenie zewnętrzne? Jakie przyjmować formy organizacyjne współpracy z innymi podmiotami gospodarczymi? Jaką przyjąć strategię? Jednak równie ważne jest wskazanie, co zrobić wewnątrz firmy, aby sprostać wyzwaniom globalizacji. Czy dotychczas stosowane metody zarządzania, w tym metody motywacji, tworzenia i wdrażania innowacji, zachęcają pracowników do angażowania się w rozwiązywanie problemów przedsiębiorstwa?

Gospodarka oparta na wiedzy zwróciła uwagę praktyków i teoretyków zarządzania na możliwości jakie niesie właściwe wykorzystanie zasobów niematerialnych w walce konkurencyjnej. Odpowiednią uwagę przywiązuje się do marki, reputacji, czy zachowania organizacji są etyczne i czy cieszy się ona zaufaniem wśród własnych pracowników, a także
w otoczeniu. Podkreśla się rolę kapitału intelektualnego organizacji, a szczególnie jej relacje
z klientami. Globalna reklama, globalny rynek przekłada się na postawy i zachowania konsumentów oczekujących zaspokojenia określonych potrzeb jakościowych towarów i usług. Zatem jakość obok ceny staje się podstawowym instrumentem walki konkurencyjnej.
Owa walka to nie tylko działania kierownictw organizacji, ale i ogółu w nich zatrudnionych.
Tej problematyce poświęcono trzeci rozdział publikacji.

Następny rozdział książki poświęcony jest przeobrażeniom w organizacjach niebiznesowych. Autorzy poszczególnych fragmentów starają się odpowiedzieć na pytania: czy w Polsce mamy już do czynienia z „nowym zarządzaniem publicznym”?, czy nastąpiły zmiany w kierowaniu na wzór organizacji biznesowych?, na ile Unia Europejska przyczynia się do przeobrażeń

w funkcjonowaniu społeczności lokalnych?, czy owe przemiany przekładają się na zaspokojenie lokalnych potrzeb społecznych?

Rozdziały:

Wprowadzenie
Arkadiusz Potocki

Rozdział 1. Metody zmian wewnątrz organizacji i przeobrażeń w relacjach z jej otoczeniem

Wpływ globalizacji na strukturę związków współpracy MSP
Anna Adamik

Alianse wielostronne jako koncepcja zarządzania rozwojem przedsiębiorstw
Beata Barczak

Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w warunkach integracji europejskiej
Katarzyna Bartusik

Kierunki rozwoju organizacyjnego polskich przedsiębiorstw – orientacja na procesy a efektywność
Wojciech Cieśliński

Kryzysy we wdrażaniu organizacji zorientowanej na procesy
Szymon Cyfert

Aktualne tendencje i bariery w doskonaleniu systemów wynagrodzeń na przykładzie wybranych polskich przedsiębiorstw
Janusz Czekaj

Globalizacja i integracja rynków finansowych a polski sektor bankowy – wybrane aspekty
Beata Domańska-Szaruga

Wirtualne drzewa wytwórcze
Marek Dudek

Rynki lokalne w strategiach korporacji zagranicznych
Agnieszka Dziubińska

Innowacyjność przedsiębiorstwa a proces tworzenia wartości – wybrane modele strategii
Paweł Filipowicz

Implementacja technik i metod organizatorskich w systemach zarządzania współczesnych przedsiębiorstw
Michał Flieger

Współdziałanie pracownicze w warunkach międzynarodowych przejęć
Daniel Gach

Zrównoważony rozwój czynnikiem warunkującym funkcjonowanie przedsiębiorstw w nowoczesnej gospodarce
Jan Kaczmarczyk

Potencjał czy kluczowe kompetencje czynnikami sukcesu współczesnych przedsiębiorstw?
Bogusław Kaczmarek

Kierunki przeobrażeń przedsiębiorstw w dobie globalizacji
Jacek Kopeć

Strategiczne dopasowanie portfela projektów innowacyjnych
Alina Kozakiewicz

Działalność innowacyjna przedsiębiorstw usługowych w Polsce
Katarzyna Kozioł

Zastosowanie platformy logistycznej we wspomaganiu łańcucha dostaw
Tomasz Markus

SSC i CC – jako przejaw konsolidacji administracyjnej i kompetencyjnej przedsiębiorstw ponadnarodowych
Wojciech Matusiński

Holonowe systemy montażowe
Gabriela Mazur, Jacek Obrzud

Teoretyczne i praktyczne aspekty zarządzania procesowego w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Gabriela Mazur, Jacek Obrzud

Zmiany na rynkach globalnych i lokalnych (spadek sprzedaży) a stosowanie koncepcji CRM przez dealerów samochodów osobowych w województwie pomorskim
Bogdan Nogalski, Wojciech Machel
 
Innowacyjność średniego przedsiębiorstwa w świetle wyników case research
Bogdan Nogalski, Anna Wójcik-Karpacz, Jarosław Karpacz

Działania marketingu społecznego dużych sieci detalicznych w Polsce w kontekście przemian strukturalnych zachodzących w handlu
Renata Oczkowska, Grażyna Śmigielska

Czy każde przedsiębiorstwo powinno przekształcać się w organizację w ruchu?
Katarzyna Olejczyk-Kita

Strategie firm w kryzysie
Jacek Pasieczny

Elastyczność organizacji z perspektywy schematów strategicznych
Włodzimierz Rudny

Zarządzanie funkcjami organicznymi w złożonych organizacjach gospodarczych w dobie globalizacji
Dariusz Sobotkiewicz

Które z partycypacyjnych metod i technik organizowania pracy indywidualnej sprzyjają kształtowaniu zachowań pracowników (w świetle wyników badań)?
Jania Stankiewicz, Marta Moczulska

Wybrane aspekty zarządzania zmianami w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw
Aneta Stosik

Uwarunkowania aktywności badawczo-rozwojowej w przedsiębiorstwach przemysłowych województwa zachodniopomorskiego
Katarzyna Szopik-Depczyńska

Zmiany struktur organizacyjnych przedsiębiorstw – wyniki badań empirycznych
Małgorzata Tyrańska, Jolanta Walas-Trębacz

Zarządzanie kompetencjami w organizacjach województwa małopolskiego – wyniki badań ankietowych
Maciej Walczak

Umiędzynarodowienie i globalizacja a strategie rozwoju przedsiębiorstw
Agnieszka Zakrzewska-Bielawska

Kompetencje przedsiębiorstw w realizacji procesu strategicznego
Andrzej Żuk

Rozdział 2. Zasoby niematerialne jako czynnik konkurencji

Implementacja zasad społecznej odpowiedzialności biznesu w systemach logistycznych organizacji
Monika Jedynak

Rola kultury organizacyjnej w procesie budowania marki
Barbara Józefowicz

Wpływ reputacji przedsiębiorstwa na budowę jego wartości w warunkach globalizacji
Katarzyna Majchrzak

Personalny aspekt kształtowania wartości relacji przedsiębiorstwa z klientami
Estera Piwoni-Krzeszowska

Znaczenie zaufania w zarządzaniu współczesnymi organizacjami – ujęcie transakcyjne (na podstawie wyników badań własnych)
Jarosław Plichta

Zarządzanie społeczną odpowiedzialnością w małym przedsiębiorstwie – specyficzne cechy, kluczowe obszary i wybrane sposoby
Agnieszka Sokołowska

Współczesne aspekty zarządzania relacjami z klientem w przedsiębiorstwach telekomunikacyjnych
Wioletta Wereda

Inicjatywa Global Compact w kształtowaniu społecznej odpowiedzialności biznesu
Angelika Wodecka-Hyjek

Rozdział 3. Globalizacja a zarządzanie jakością

Globalizacja współczesnego języka biznesu jakim jest rachunkowość na tle Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej
Małgorzata Adamik-Citak

Jaką rolę odgrywają marki produktów szybkozbywalnych w kształtowaniu postaw i zachowań rynkowych polskich nabywców finalnych?
Agnieszka Izabela Baruk

Metoda QFD w procesie projektowania strategii organizacji
Marek Ćwiklicki, Hubert Obora

Miejsce metody hoshin kanri w zarządzaniu przez jakość
Marek Ćwiklicki, Hubert Obora

Symulacyjna analiza kosztów funkcjonowania systemów operacyjnego sterowania jakością
Michał Major, Janusz Niezgoda

Systemy zarządzania jakością stosowane w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego
Urszula Wąsikiewicz-Rusnak

Rozdział 4. Zmiany w zarządzaniu organizacjami niezorientowanymi na zysk

Rozwój organizacji radiowej przez innowacje
Jan Beliczyński

Instytucjonalne aspekty rozwoju euroregionów z perspektywy Strategii Lizbońskiej
Marianna Greta, Robert Stanisławski

Lokalna i regionalna Strategia Lizbońska – szansa dla rozwoju innowacyjnej gospodarki
Marianna Greta, Teresa Kostrzewa-Zielińska, Robert Stanisławski

Wykorzystanie metody scenariuszowej typu foresight w zarządzaniu publicznym
Tomasz Holecki

Wybrane problemy profesjonalizacji zarządzania organizacjami pozarządowymi
Tomasz Kafel

Kierunki zmian w zarządzaniu zasobami ludzkimi w jednostkach ochrony zdrowia
Teresa Kraśnicka, Grzegorz Głód

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Nowy Porządek Świata Wszystko rozgrywa się w naszych umysłach
Nowy Porządek Świata Wszystko rozgrywa się w naszych umysłach
Mikołaj Rozbicki
Illuminatio
Białe Zimna wyspa Spitsbergen
Białe Zimna wyspa Spitsbergen
Ilona Wiśniewska
CZARNE
Pamięć przeszłości pokolenia transformacji
Pamięć przeszłości pokolenia transformacji
Krzysztof Malicki
Scholar
Senior sprawny intelektualnie Ćwiczenia, zadania, gra edukacyjna
Senior sprawny intelektualnie Ćwiczenia, zadania, gra edukacyjna
Jolanta Piekarska
Difin
Terapia racjonalno - emotywna Podręcznik Wydanie II
Terapia racjonalno - emotywna Podręcznik Wydanie II
Albert Ellis, Ph.D., Catharine MacLaren, M.S.W.
Sensus
System instytucjonalny Unii Europejskiej po traktacie z Lizbony Aspekty polityczne i prawne
System instytucjonalny Unii Europejskiej po traktacie z Lizbony Aspekty polityczne i prawne
Marek Rewizorski
Difin
 Koszyk
0 przedmiotów
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Difin
 Kategoria:
 Matematyka
Miniatury matematyczne 38 Trójkąty równoboczne czyli jak wyjąć królika z kapelusza Trójkąty początek myślenia matematycznego

Miniatury matematyczne 38 Trójkąty równoboczne czyli jak wyjąć królika z kapelusza Trójkąty początek myślenia matematycznego

17.60zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Encyklopedia zdrowia Tom 1-2 Wydanie 9 Witold S. Gumułka, Wojciech Rewerski PWN
Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny KOMPLET Tom 1 Tom 2 Tom 3 Andrzej Stanisz StatSoft
OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION
Rachunek różniczkowy i całkowy Tom 1 Wydanie 12 Grigorij M. Fichtenholz PWN
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
Linux w systemach embedded Marcin Bis BTC
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
Fizyka współczesna Paul A. Tipler Ralph A. Llewellyn PWN