Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Poradniki » Niepełnosprawni » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
  Astrologia Ezoteryka
  Bezpieczeństwo
  Biografie
  Ciąża
  Dieta Odchudzanie
  Dzieci Młodzież
  Edukacja
  Etyka
  Film Teatr
  Filozofia
  Gry i zabawy
  Historia literatury
  Hobby
  Język polski
  Języki obce
  Językoznawstwo
  Kolekcjonerstwo
  Komunikacja społeczna
  Kosmetyka Uroda
  Kulinaria
  Kultura Cywilizacja
  Literatura faktu
  Literaturoznawstwo
  Malarstwo Rysunek
  Mitologia
  Moda
  Motywacyjne
  Muzyka
  Myślistwo Rybołówstwo
  Nauka
  Nauki tajemne
  Niepełnosprawni
  Ogród
  Pedagogika
  Relacje damsko-męskie
  Religia
  Reportaż
  Retoryka
  Rodzina
  Rozwiązywanie problemów
  Savoir vivre Wychowanie
  Socjologia
  Stres
  Teologia
  Używki Uzależnienia
  Zdrowie
  Zioła i olejki
  Zwierzaki
Prawo
Słowniki
Sport
Sztuka
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 Czelej
Farmakologia Goodmana & Gilmana Tom 2

Farmakologia Goodmana & Gilmana Tom 2

99.00zł
83.16zł
Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych 49.00zł 36.75zł
Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych

Tytuł: Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych
Autor: Grzegorz Szumski
ISBN: 978-83-01-14711-2
Ilość stron: 292
Data wydania: 2012 (dodruk)
Format: 14.0x20.5cm
Wydawnictwo: PWN

Cena: 49.00zł 36.75zł


Książka poświęcona została jednej z podstawowych idei pedagogiki specjalnej – integracyjnemu kształceniu osób niepełnosprawnych. Prezentuje współczesny stan wiedzy oraz analizę potrzeb i możliwości urzeczywistnienia tej idei w praktyce edukacyjnej. Przedstawia również analizę sposobów radzenia sobie przez nowoczesne systemy szkolne z integracyjnym kształceniem niepełnosprawnych.

Rozdziały:

Rozdział 1. Komparatystyczne badania niesegregacyjnego kształcenia niepełnosprawnych – stan i perspektywy 11
1.1. Kształcenie niesegregacyjne jako przedmiot badań porównawczych
– metodologia i rezultaty 11
1.1.1. Eksplozja badań porównawczych w pedagogice specjalnej 13
1.1.2. Okres podroży pedagogicznych 14
1.1.3. Błędy ekwiwalencji 15
1.1.4. Opracowania encyklopedyczne 16
1.1.5. Początki właściwych badań porównawczych 17
1.1.6. Wykorzystanie pojęcia inkluzji w badaniach porównawczych 22
1.1.7. Ateoretyczne badania porównawcze niesegregacyjnego kształcenia 27
1.1.8. Podsumowanie 29
1.2. Dylematy metodologiczne (specjalnej) pedagogiki porównawczej a badania własne 30
1.2.1. Kondycja metodologiczna pedagogiki porównawczej 30
1.2.2. Cele badań porównawczych 32
1.2.3. Orientacje metateoretyczne w naukach społecznych 33
1.2.4. Orientacje metateoretyczne a badania własne 34
1.2.5. Warianty krytycznych nauk społecznych 35
1.2.6. Sprzeczności edukacji specjalnej 36
1.2.7. Ontologiczne źródła zrożnicowania systemów kształcenia osób niepełnosprawnych 39
1.2.8. Strategie reform edukacyjnych a zrożnicowanie systemów kształcenia osób niepełnosprawnych 40
1.3. Podsumowanie 42

Rozdział 2. Dyskursy niesegregacyjnego kształcenia niepełnosprawnych 43
2.1. Kształcenie niesegregacyjne w perspektywie etyczno-prawnej 44
2.1.1. Partykularyzm jako źródło tradycyjnych rozwiązań pedagogicznych i opiekuńczych dla osób niepełnosprawnych 44
2.1.2. Prawa człowieka jako źródło uniwersalizacji celów działań instytucji publicznych względem osób niepełnosprawnych 45
2.1.3. Kształcenie niesegregacyjne jako konsekwencja uniwersalizacji podejścia do osób niepełnosprawnych 48 5
2.1.4. Liberalna etyka społeczna a niesegregacyjne kształcenie niepełnosprawnych 52
2.1.5. Prawo państwa do zwierzchnictwa nad szkolnictwem i jego znaczenie w sporze o niesegregacyjne kształcenie 55
2.1.6. Podsumowanie 57
2.2. Kształcenie niesegregacyjne a pedagogika specjalna 57
2.2.1. Zarys problemu 57
2.2.2. Zręby toz˙samości pedagogiki specjalnej 59
2.2.3. Ograniczenia kształcenia niesegregacyjnego płynące z niepełnosprawności 61
2.2.4. Granice niesegregacyjności tkwiące w organizacji procesu kształcenia 65
2.2.5. Cele kształcenia niepełnosprawnych jako bariera upowszechnienia form niesegregacyjnych 68
2.2.6. Podsumowanie 72
2.3. Kształcenie niesegragacyjne a teoria szkoły 73
2.3.1. Otto Specka teza o sprzeczności między niesegregacyjnym kształceniem a demokratycznymi zasadami systemów szkolnych 73
2.3.2. Zarys teorii szkoły 75
2.3.3. Krytyka koncepcji Otto Specka z perspektywy teorii szkoły 80
2.3.4. Funkcjonalna geneza segregacyjnego systemu kształcenia osób niepełnosprawnych 82
2.3.5. Niesegregacyjne kształcenie niepełnosprawnych a współczesne funkcje szkolnictwa 87
2.3.6. Podsumowanie 90
2.4. Co jest konieczne? Co jest moz˙liwe? 91
2.5. Podsumowanie 95

Rozdział 3. Kiedy kształcenie niepełnosprawnych nie jest segregacyjne? 97
3.1. Pojęcie niepełnosprawności i niesegregacyjnego kształcenia niepełnosprawnych 97
3.1.1. Sposoby rozumienia niepełnosprawności 98
3.2. Kształcenie, kształcenie specjalne a kształcenie niesegregacyjne 113
3.2.1. Pedagogiczne sposoby zapobiegania niepełnosprawności edukacyjnej 114
3.2.2. Kształcenie specjalne 118
3.2.3. Kształcenie specjalne a kształcenie integracyjne 120
3.2.4. Poziomy integracyjności kształcenia 123
3.3. Formy organizacyjne niesegregacyjnego kształcenia niepełnosprawnych 125
3.3.1. Zasada najmniej ograniczającego środowiska 126
3.3.2. Typologie form organizacji kształcenia uczniów niepełnosprawnych 127
3.3.3. Kompletnośc´ podziału form organizacji kształcenia 129
3.3.4. Trafnośc´ uporządkowania form organizacji kształcenia ze względu na poziom ich integracyjności 134
3.4. Cele i efekty niesegregacyjnego kształcenia niepełnosprawnych 137
3.4.1. Normalizacja 139
3.4.2. Społeczna funkcja wykształcenia 141
3.4.3. Integracja społeczna niepełnosprawnych jako cel kształcenia niesegregacyjnego 143
3.4.4. Badania efektów niesegregacyjnego kształcenia 145
3.4.5. Kompetencje społeczne uczniów niepełnosprawnych w segregacyjnych i niesegregacyjnych formach kształcenia 152
3.4.6. Wnioski z badań efektów kształcenia w formach segregacyjych i niesegregacyjnych 156
3.5. Podsumowanie 157

Rozdział 4. Modele integracyjnego kształcenia niepełnosprawnych 159
4.1. Typologia jako forma wiedzy pedagogicznej 159
4.2. Zasada normalizacji a kryteria jakości systemów kształcenia niepełnosprawnych 160
4.2.1. Koncepcja adaptacyjna 162
4.2.2. Pedagogika rożnorodności 163
4.2.3. Zasada normalizacji a zrożnicowanie systemów kształcenia uczniów niepełnosprawnych 166
4.2.4. Zakres specjalnej pomocy pedagogicznej jako kryterium rożnicujące systemy kształcenia uczniów niepełnosprawnych 166
4.2.5. Miejsce udzielania specjalnej pomocy pedagogicznej jako kryterium rożnicowania systemów kształcenia uczniów niepełnosprawnych 168
4.3. Spór o redukcję kompleksowości systemów szkolnych a jakośc´ edukacji niepełnosprawnych 169
4.4. Typy systemów kształcenia uczniów niepełnosprawnych 171
4.4.1. Typ segregacyjny 171
4.4.2. Typ wspólnego nurtu 173
4.4.3. Typ asymilacyjny 174
4.4.4. Typ inkluzyjny 175
4.5. Funkcje typologii systemów kształcenia uczniów niepełnosprawnych 176
4.6. Podsumowanie 177

Rozdział 5. Kształcenie niepełnosprawnych w wybranych krajach – egzemplifikacje modeli 179
5.1. Kształcenie niepełnosprawnych w Niemczech – przykład systemu segregacyjnego 179
5.1.1. Prawne podstawy systemu kształcenia uczniów niepełnosprawnych 180
5.1.2. Niesegregacyjne formy organizacji kształcenia uczniów niepełnosprawnych 185
5.1.3. Perspektywy niemieckiego systemu kształcenia uczniów niepełnosprawnych 194
5.2. Kształcenie niepełnosprawnych w Danii – przykład systemu wspólnego nurtu 195
5.2.1. Koncepcja szkoły jednolitej w Danii 196
5.2.2. Uczniowie niepełnosprawni w koncepcji szkoły jednolitej 197
5.2.3. Główne cechy sytemu kształcenia uczniów niepełnosprawnych 199
5.2.4. Formy organizacji specjalnej pomocy pedagogicznej 204
5.2.5. Kontrowersje wokół duńskiego modelu kształcenia specjalnego 207
5.2.6. Perspektywy rozwoju edukacji specjalnej 211
5.3. Kształcenie niepełnosprawnych w Japonii – przykład systemu adaptacyjnego 212
5.3.1. Kształtowanie się systemu edukacji specjalnej 213
5.3.2. System kształcenia specjalnego 216
5.3.3. Wysoki poziom integracji pierwotnej a perspektywy japońskiego systemu kształcenia specjalnego 221
5.4. Kształcenie niepełnosprawnych we Włoszech – przykład systemu włączającego 227
5.4.1. Geneza niesegregacyjnego systemu kształcenia 229
5.4.2. Ustawa nr 517 i podstawy systemu kształcenia specjalnego 232
5.4.3. Zasady włoskiego systemu kształcenia uczniów niepełnosprawnych 234
5.4.4. Środki doskonalenia niesegregacyjnego systemu kształcenia 236
5.4.5. Dylematy włoskiego systemu kształcenia uczniów niepełnosprawnych 240
5.5. Podsumowanie 245

Rozdział 6. Sens i granice zmian systemów kształcenia uczniów niepełnosprawnych 247
6.1. Strukturalne źródła zrożnicowania systemów kształcenia uczniów niepełnosprawnych 250
6.2. Strategie reform kształcenia specjalnego a poziom jego segregacyjności 253
6.3. Podsumowanie 256

Tytuł książki: "Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych"
Autor: Grzegorz Szumski
Wydawnictwo: PWN
Cena: 49.00zł 36.75zł
Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Transpozycje Muzyka w nowoczesnej literaturze europejskiej
Transpozycje Muzyka w nowoczesnej literaturze europejskiej
Górny Tomasz, Hejmej Andrzej
Universitas
Skandynawia jest piękna
Skandynawia jest piękna
Maria Romanowska Małgorzata Kallin
Pascal
Dziesięć lat w Unii Bilans członkostwa
Dziesięć lat w Unii Bilans członkostwa
Cukiernik Tomasz
Wektory
CIT 2014 z omówieniem ekspertów Rödl & Partner
CIT 2014 z omówieniem ekspertów Rödl & Partner
Matyszewska Ewa
Oficyna Prawa Polskiego
Mikrokontrolery AVR ATmega w praktyce
Mikrokontrolery AVR ATmega w praktyce
Rafał Baranowski
BTC
Manzikert 1071
Manzikert 1071
Stanisław Rek
Bellona
 Koszyk
0 przedmiotów
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo PWN
 Kategoria:
 Energetyka
Kopalnie węgla kamiennego w Polsce

Kopalnie węgla kamiennego w Polsce

69.90zł
52.43zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
Windows Server 2008 R2 Usługi pulpitu zdalnego Resource Kit Christa Anderson, Kristin L. Griffin, Microsoft Remote Desktop Virtual Microsoft Press
Linux w systemach embedded Marcin Bis BTC
Matematyka konkretna Wydanie 4 Ronald L. Graham, Donald E. Knuth, Oren Patashnik PWN
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
Animacja komputerowa Algorytmy i techniki Rick Parent PWN
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium
Encyklopedia zdrowia Tom 1-2 Wydanie 9 Witold S. Gumułka, Wojciech Rewerski PWN