Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Informatyka » Webmasterstwo » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
  Bazy danych
  Bezpieczeństwo
  CAD
  Grafika komputerowa
  iPod Pocket PC
  Kursy
  Media społecznościowe
  Office
  Programowanie
  Programy graficzne
  Sieci bezprzewodowe
  Sieci komputerowe
  Systemy operacyjne
  Techniki programowania
  Webmasterstwo
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 PZWL
Medycyna rodzinna + CD

Medycyna rodzinna + CD

207.90zł
Internet rzeczy. Budowa sieci z wykorzystaniem technologii webowych i Raspberry Pi 67.00zł
Internet rzeczy. Budowa sieci z wykorzystaniem technologii webowych i Raspberry Pi

Tytuł: Internet rzeczy. Budowa sieci z wykorzystaniem technologii webowych i Raspberry Pi
Autor: Guinard Dominique D., Trifa Vlad M.
ISBN: 978-83-283-2968-3
Ilość stron: 384
Data wydania: 06/2017
Format: 17.0x23.0cm
Wydawnictwo: HELION

Cena: 67.00zł


Internet rzeczy (IoT) przynosi kolejną technologiczną rewolucję: oto coraz więcej przedmiotów, także sprzętów codziennego użytku, dzięki wbudowanym czujnikom i dostępowi do sieci może komunikować się z człowiekiem     i z innymi przedmiotami. Możliwości takiej sieci są niewyobrażalne. Inżynierowie, którzy zajmują się tą koncepcją, rozwijają wiele różnych standardów mających służyć integracji IoT.
Okazuje się jednak, że w chaosie konkurujących rozwiązań brakuje spojrzenia na internet rzeczy z nieco szerszej perspektywy, która pozwoliłaby na opracowanie pragmatycznej i strukturalnej metodologii tworzenia urządzeń   i usług IoT.

Niniejszą książkę napisano dla osób, które zaczynają swoją przygodę z internetem rzeczy. Zawarto tu informacje niezbędne do tworzenia prototypów urządzeń, produktów i aplikacji z wykorzystaniem infrastruktury WWW. Przedstawiono obszerne wprowadzenie w zagadnienia dotyczące internetu rzeczy. Znalazły się tu informacje o urządzeniach, czujnikach, standardach i potrzebnych narzędziach. Szczególnie dokładnie przedstawiono instrumentarium niezbędne do budowania WWW rzeczy — czyli warstwy aplikacji internetu rzeczy. Książka ta pozwoli na zrozumienie problemów dzisiejszego internetu rzeczy, poznanie dostępnych technik i ich wykorzystywanie.

W tej książce znajdziesz między innymi:

  • omówienie koncepcji WWW rzeczy i internetu rzeczy
  • sposoby wykorzystanie Node.js do implementacji WWW rzeczy
  • kwestie związane ze stosowaniem protokołu HTTP oraz API typu RESTful
  • charakterystykę poszczególnych warstw architektury WWW rzeczy
  • metody integracji BeagleBone, Intel Edison oraz Arduino z internetem rzeczy

Internet rzeczy: fascynująca przyszłość, która zaczyna się dziś!

Rozdziały:

CZĘŚĆ I. PODSTAWY IOT ORAZ WOT (23)

Rozdział 1. Od internetu rzeczy do WWW rzeczy (25)

  • 1.1. Definicja internetu rzeczy (26)
  • 1.2. Wejście do świata WWW rzeczy (28)
    • 1.2.1. Scenariusz WWW rzeczy: podłączony hotel (29)
    • 1.2.2. Porównanie IoT oraz WoT (30)
    • 1.2.3. Internet rzeczy - krótka historia (35)
  • 1.3. Przypadki zastosowania - dlaczego obiekty podłączone? (37)
    • 1.3.1. Bezprzewodowe sieci czujników i pomiary rozproszone (37)
    • 1.3.2. Urządzenia ubieralne i pomiary osobiste (39)
    • 1.3.3. Inteligentne domy i budynki (40)
    • 1.3.4. Inteligentne miasta i sieci energetyczne (41)
    • 1.3.5. Inteligentna produkcja przemysłowa oraz Przemysł 4.0 (42)
    • 1.3.6. Inteligentna logistyka i łańcuchy dostaw (43)
    • 1.3.7. Marketing 2.0 (45)
  • 1.4. WWW rzeczy - doładowany internet rzeczy (46)
    • 1.4.1. Większa łatwość programowania (48)
    • 1.4.2. Otwarte i rozszerzalne standardy (49)
    • 1.4.3. Szybkie i łatwe wdrażanie, utrzymanie i integracja (49)
    • 1.4.4. Luźne powiązania pomiędzy elementami (50)
    • 1.4.5. Powszechnie stosowane mechanizmy związane z bezpieczeństwem i prywatnością (51)
    • 1.4.6. WWW rzeczy - mankamenty (52)
  • 1.5. Podsumowanie (53)

Rozdział 2. Witaj, świecie WWW rzeczy! (55)

  • 2.1. Poznajemy urządzenie WWW rzeczy (56)
    • 2.1.1. Podejrzany: Raspberry Pi (57)
  • 2.2. Ćwiczenie 1. Przeglądanie urządzenia na WWW rzeczy (58)
    • 2.2.1. Część 1. WWW jako interfejs użytkownika (58)
    • 2.2.2. Część 2. WWW jako API (62)
    • 2.2.3. Wnioski (69)
  • 2.3. Ćwiczenie 2. Pobieranie danych z czujników w WWW rzeczy (69)
    • 2.3.1. Część 1. Odczyt bieżącej wartości czujnika (70)
    • 2.3.2. Część 2. Pobieranie danych z czujnika i rysowanie ich wykresu (71)
    • 2.3.3. Część 3. Aktualizacja danych na bieżąco (72)
    • 2.3.4. Wnioski (73)
  • 2.4. Ćwiczenie 3. Działania w realnym świecie (74)
    • 2.4.1. Część 1. Zastosowanie formularza do zmiany tekstu na wyświetlaczu (74)
    • 2.4.2. Część 2. Utworzenie własnego formularza do kontroli urządzenia (77)
    • 2.4.3. Wnioski (79)
  • 2.5. Ćwiczenie 4. Informujemy świat o naszym urządzeniu (79)
    • 2.5.1. Wnioski (83)
  • 2.6. Ćwiczenie 5. Tworzenie pierwszej fizycznej aplikacji typu mashup (84)
    • 2.6.1. Wnioski (86)
  • 2.7. Podsumowanie (87)

Rozdział 3. Node.js na potrzeby WWW rzeczy (89)

  • 3.1. Era JavaScriptu - od klientów, przez serwery, do rzeczy! (90)
    • 3.1.1. Stosowanie JavaScriptu w rzeczach (92)
  • 3.2. Wprowadzenie do Node.js (93)
    • 3.2.1. Instalowanie Node.js na komputerze (94)
    • 3.2.2. Pierwszy serwer webowy w Node.js (94)
    • 3.2.3. Zwracanie danych z czujnika w formacie JSON (96)
  • 3.3. Modularność Node.js (98)
    • 3.3.1. npm - menedżer pakietów Node.js (98)
    • 3.3.2. Przejrzyste zależności dzięki zastosowaniu pliku package.json (99)
    • 3.3.3. Pierwszy własny moduł Node (101)
  • 3.4. Przedstawienie pętli obsługi zdarzeń Node.js (102)
    • 3.4.1. Serwery wielowątkowe (103)
    • 3.4.2. Jednowątkowe serwery nieblokujące (103)
  • 3.5. Pierwsze spotkanie z programowaniem asynchronicznym (106)
    • 3.5.1. Anonimowe funkcje zwrotne (106)
    • 3.5.2. Nazwane funkcje zwrotne (110)
    • 3.5.3. Biblioteki sterowania przepływem (112)
  • 3.6. Podsumowanie i dalsze kroki (115)

Rozdział 4. Pierwsze spotkanie z systemami osadzonymi (117)

  • 4.1. Świat urządzeń osadzonych (118)
    • 4.1.1. Urządzenia dla hobbystów a urządzenia do zastosowań przemysłowych (118)
    • 4.1.2. Systemy operacyjne czasu rzeczywistego a Linux (119)
    • 4.1.3. Podsumowanie. A co oprócz Pi? (121)
  • 4.2. Przygotowanie pierwszego urządzenia WoT - Raspberry Pi (123)
    • 4.2.1. Prezentacja Raspberry Pi (124)
    • 4.2.2. Wybór urządzenia Pi (125)
    • 4.2.3. Lista zakupów (125)
    • 4.2.4. Przygotowywanie własnego Raspberry Pi (126)
    • 4.2.5. Nawiązywanie połączenia z Pi (131)
  • 4.3. Instalowanie Node.js na Raspberry Pi (132)
    • 4.3.1. Stosowanie Git i serwisu GitHub na Pi (134)
    • 4.3.2. Czas na wnioski (135)
  • 4.4. Podłączanie czujników i innych elementów do Pi (135)
    • 4.4.1. Prezentacja portów GPIO (135)
    • 4.4.2. Korzystanie z płytek stykowych i komponentów elektronicznych (136)
    • 4.4.3. Dostęp do portów GPIO z poziomu Node.js (138)
  • 4.5. Podsumowanie (145)

Rozdział 5. Tworzenie sieci rzeczy (147)

  • 5.1. Łączenie rzeczy (149)
    • 5.1.1. Topologie sieciowe (149)
    • 5.1.2. Modele klasyfikacji sieci (151)
  • 5.2. Protokoły sieciowe dla rzeczy (153)
    • 5.2.1. Czynniki specjalne (154)
    • 5.2.2. Protokoły internetowe oraz IoT (154)
    • 5.2.3. Sieci osobiste internetu rzeczy (160)
    • 5.2.4. Sieci rozległe internetu rzeczy (165)
    • 5.2.5. A zatem które rozwiązanie wybrać? (168)
  • 5.3. Protokoły warstwy aplikacji dla rzeczy (172)
    • 5.3.1. Stosy warstwy aplikacji ZigBee i Bluetooth (173)
    • 5.3.2. Apple HomeKit i Google Wave (174)
    • 5.3.3. Message Queuing Telemetry Transport (176)
    • 5.3.4. Constrained Application Protocol (178)
    • 5.3.5. A zatem co warto wybrać? (179)
  • 5.4. Architektura WWW rzeczy (180)
    • 5.4.1. Warstwa 1. - dostęp (182)
    • 5.4.2. Warstwa 2. - odnajdywanie (182)
    • 5.4.3. Warstwa 3. - udostępnianie (182)
    • 5.4.4. Warstwa 4. - kompozycja (183)
    • 5.4.5. Dlaczego WWW rzeczy ma znaczenie? (183)
    • 5.4.6. Dalsze kroki (184)
  • 5.5. Podsumowanie (185)

CZĘŚĆ II. TWORZENIE WWW RZECZY (187)

Rozdział 6. Dostęp: webowe API dla rzeczy (189)

  • 6.1. Urządzenia, zasoby oraz WWW rzeczy (190)
    • 6.1.1. REST - Representational State Transfer (190)
    • 6.1.2. A dlaczego potrzebujemy jednolitego interfejsu? (192)
    • 6.1.3. Zasada 1. Możliwość adresowania zasobów (194)
    • 6.1.4. Zasada 2. Manipulacja zasobami poprzez reprezentację (198)
    • 6.1.5. Zasada 3. Zrozumiałe komunikaty (201)
    • 6.1.6. Zasada 4. Hipermedia jako mechanizm stanu aplikacji (208)
    • 6.1.7. Podsumowanie - proces projektowania rzeczy webowych (211)
  • 6.2. Nie tylko REST: WWW rzeczy działająca w czasie rzeczywistym (212)
    • 6.2.1. WWW rzeczy potrzebuje zdarzeń! (212)
    • 6.2.2. Publikacja i subskrypcja (214)
    • 6.2.3. Webhook - webowe wywołania zwrotne (215)
    • 6.2.4. Comet - modyfikacje HTTP na potrzeby WWW czasu rzeczywistego (217)
    • 6.2.5. WebSocket (217)
    • 6.2.6. Przyszłość: od HTTP 1.1 do HTTP/2 (222)
  • 6.3. Podsumowanie (223)

Rozdział 7. Implementacja rzeczy webowych (225)

  • 7.1. Podłączanie urządzeń do WWW (226)
  • 7.2. Wzorzec integracji bezpośredniej - REST na urządzeniu (227)
    • 7.2.1. Tworzenie serwera WoT (228)
    • 7.2.2. Projekt zasobów (230)
    • 7.2.3. Projekt reprezentacji (236)
    • 7.2.4. Projekt interfejsu (240)
    • 7.2.5. Implementacja interfejsu publikacji/subskrypcji przy użyciu WebSocket (243)
    • 7.2.6. Podsumowanie - wzorzec integracji bezpośredniej (246)
  • 7.3. Wzorzec integracyjny bramy - przykład CoAP (246)
    • 7.3.1. Uruchamianie serwera CoAP (247)
    • 7.3.2. Użycie bramy do pośredniczenia w komunikacji CoAP (248)
    • 7.3.3. Podsumowanie - wzorzec integracyjny bramy (251)
  • 7.4. Wzorzec integracyjny chmury - MQTT z użyciem platformy EVRYTHNG (251)
    • 7.4.1. Utworzenie konta EVRYTHNG (254)
    • 7.4.2. Tworzenie klienckiej aplikacji MQTT (258)
    • 7.4.3. Stosowanie akcji do kontrolowania wtyczki (260)
    • 7.4.4. Przygotowanie prostej aplikacji webowej do sterowania urządzeniem (262)
    • 7.4.5. Podsumowanie - wzorzec integracyjny chmury (266)
  • 7.5. Podsumowanie (267)

Rozdział 8. Odnajdywanie: opisz i odkryj swoją webową rzecz (269)

  • 8.1. Problem odnajdywania (270)
  • 8.2. Odkrywanie rzeczy (272)
    • 8.2.1. Odkrywanie sieciowe (273)
    • 8.2.2. Wykrywanie zasobów w obrębie WWW (276)
  • 8.3. Opisywanie rzeczy webowych (279)
    • 8.3.1. Prezentacja modelu Web Thing Model (281)
    • 8.3.2. Metadane (283)
    • 8.3.3. Właściwości (284)
    • 8.3.4. Akcje (286)
    • 8.3.5. Rzeczy (287)
    • 8.3.6. Implementacja modelu Web Thing Model na Pi (288)
    • 8.3.7. Podsumowanie - Web Thing Model (296)
  • 8.4. Semantyczna WWW rzeczy (296)
    • 8.4.1. Powiązane dane i RDFa (297)
    • 8.4.2. Uzgodniona semantyka: Schema.org (301)
    • 8.4.3. JSON-LD (302)
    • 8.4.4. Dalsze kroki (305)
  • 8.5. Podsumowanie (305)

Rozdział 9. Udostępnianie: zabezpieczanie i współdzielenie rzeczy webowych (307)

  • 9.1. Zabezpieczanie rzeczy (309)
    • 9.1.1. ABC szyfrowania (311)
    • 9.1.2. Bezpieczeństwo w internecie dzięki TSL: to właśnie jest "S" z nazwy "HTTPS"! (313)
    • 9.1.3. Włączanie HTTPS i WSS korzystających z protokołu TSL na Raspberry Pi (315)
  • 9.2. Uwierzytelnianie i kontrola dostępu (320)
    • 9.2.1. Kontrola dostępu z użyciem REST i żetonów API (321)
    • 9.2.2. OAuth: framework do uwierzytelniania (324)
  • 9.3. Społecznościowa WWW rzeczy (327)
    • 9.3.1. Pośrednik uwierzytelniania społecznościowej WWW rzeczy (328)
    • 9.3.2. Implementacja pośrednika uwierzytelniania społecznościowej WWW rzeczy (330)
  • 9.4. Dalsze kroki (339)
  • 9.5. Podsumowanie (340)

Rozdział 10. Kompozycja: fizyczne aplikacje typu mashup (343)

  • 10.1. Tworzenie prostej aplikacji - automatyczna generacja interfejsu użytkownika (345)
    • 10.1.1. Uniwersalny interfejs użytkownika dla rzeczy webowych (345)
  • 10.2. Fizyczne aplikacje typu mashup (352)
    • 10.2.1. Node-RED: wizualne tworzenie aplikacji typu mashup (353)
  • 10.3. IFTTT: tworzenie fizycznych aplikacji typu mashup przy użyciu kreatorów (360)
    • 10.3.1. Publikowanie informacji o włamaniach do arkusza Google (361)
    • 10.3.2. Wysyłanie żądań do rzeczy przy użyciu kanału Maker (363)
    • 10.3.3. Przesyłanie tweetów o włamaniach do arkusza w serwisie Google Drive (364)
  • 10.4. Dalsze kroki (366)
    • 10.4.1. Aplikacje typu mashup - od prostych do złożonych aplikacji "big data" (366)
    • 10.4.2. Lepsze wrażenia użytkowników (367)
  • 10.5. Podsumowanie (368)

Dodatek. Arduino, BeagleBone, Intel Edison i WWW rzeczy (369)

  • A.1. Integracja BeagleBone z WoT (369)
    • A.1.1. Poznajemy BeagleBone Black (370)
    • A.1.2. Przygotowywanie BeagleBone Black na potrzeby tej książki (370)
  • A.2. Integracja urządzenia Intel Edison z WoT (371)
    • A.2.1. Przygotowywanie urządzenia Edison na potrzeby tej książki (372)
  • A.3. Integracja Arduino z WWW rzeczy (373)
    • A.3.1. Linux, SSH i Node.js (374)
  • A.4. Integracja innych systemów osadzonych z WWW rzeczy (375)
Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
Poczucie obciążenia pracą pedagogów funkcjonujących w zawodach pomocowych
Poczucie obciążenia pracą pedagogów funkcjonujących w zawodach pomocowych
Wierzejska Joanna
UMCS
Niezłomna Zachowała godność w łagrach
Niezłomna Zachowała godność w łagrach
Agnieszka Lewandowska-Kąkol
Fronda
Napoleon Bonaparte
Napoleon Bonaparte
Sławomir Leśniewski
Bellona
Mikrokontrolery 68HC08 w praktyce
Mikrokontrolery 68HC08 w praktyce
H. Kreidl, G. Kupris, P. Dilger
BTC
Demokracja na rozdrożu Deliberacja czy partycypacja polityczna?
Demokracja na rozdrożu Deliberacja czy partycypacja polityczna?
Janusz Grygieńć
Universitas
Fizjoterapia w pediatrii
Fizjoterapia w pediatrii
Włodzisław Kuliński, Krzysztof Zeman, Teresa Orlik
PZWL
 Koszyk
1 x Bez strachu Jak umiera człowiek
1 x Dzikie serce Tęsknoty męskiej duszy
1 x Kwiatowe dekoracje inspiracje, porady, instrukcje
1 x Aplikacje Prawnicze 2012 Egzamin wstępny i końcowy Testy Tom 2
1 x Kreacje z filcu
216.18zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Helion
 Kategoria:
 Chemia
Repetytorium maturzysty - chemia

Repetytorium maturzysty - chemia

19.99zł
16.99zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
MERITUM Podatki 2018 Aleksander Kaźmierski Wolters Kluwer
OpenGL Księga eksperta Wydanie V Richard S. Wright, Jr., Nicholas Haemel, Graham Sellers, Benjamin Lipc HELION
3ds Max 2012 Biblia Kelly L. Murdock HELION
Programowanie Microsoft SQL Server 2008 Tom 1 + Tom 2 Leonard Lobel, Andrew J. Brust, Stephen Forte Microsoft Press
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN
Encyklopedia zdrowia Tom 1-2 Wydanie 9 Witold S. Gumułka, Wojciech Rewerski PWN
Linux w systemach embedded Marcin Bis BTC
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC
Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny KOMPLET Tom 1 Tom 2 Tom 3 Andrzej Stanisz StatSoft