Książka przedstawia wciągający i przystępny przegląd przełomowych odkryć w obszarze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, które uczyniły dzisiejsze maszyny tak inteligentnymi.
Autor Sean Gerrish opisuje: architekturę oprogramowania, która pozwala samochodom autonomicznym pozostać na drodze i poruszać się po zatłoczonym środowisku miejskim; konkurs Netflix’a z nagrodą w wysokości miliona dolarów na lepszy silnik rekomendacji; w jaki sposób programiści wyszkolili komputery, aby wykonywały określone zachowania, oferując im smakołyki, tak jakby trenowali psa; słynne zwycięstwo Watsona w Jeopardy! i przygląda się temu, jak komputery grają w gry na przykładzie AlphaGo i Deep Blue, które pokonały ówczesnych mistrzów świata w grach strategicznych go i szachach. Komputery nie opanowały jeszcze jednak wszystkiego.
Przedstawia trudności w tworzeniu inteligentnych agentów, którzy mogą z powodzeniem grać w gry strategiczne takie jak StarCraft.
Entuzjaści nauki i technologii uznają tę książkę za niezbędny przewodnik po przyszłości, w której maszyny mogą przechytrzyć ludzi.
Sean Gerrish jest menedżerem w zespole ds. inżynierii oprogramowania w Google. W swojej obecnej firmie pracował na różnych stanowiskach w zakresie uczenia maszynowego i inżynierii danych. Wcześniej zajmował się tym również w Teza Technologies. Uzyskał tytuł doktora w dziedzinie uczenia maszynowego na Uniwersytecie Princeton.