Trzecia pozycja z serii „Estetyka Książki” porusza znaczenie formy i treści książki w komunikacji.
Friedrich Forssman, jeden z najwybitniejszych niemieckich projektantów książek, relacjonuje swoje przemyślenia na temat projektowania książek: typowych i niezwykłych, prostych i skomplikowanych.
Dla wielu autorów, wydawców i księgarzy ważne jest projekt okładki, dla typografów równie ważne jest wnętrze. Forma wnętrza książki może być zabawna, może cytować elementy historyczne lub być zawsze aktualna, może też wyrażać troskę i odzwierciedlać zaangażowanych osób odpowiedzialnych za jej ostateczną formę.
Friedrich Forssman (ur. 1965) – z zawodu zecer, studia w zakresie projektowania graficznego odbył w Darmstadcie i Moguncji; od 1990 roku pracuje jako projektant dla Arno Schmidt Stiftung oraz wielu innych instytucji i wydawnictw. Projektuje także wystawy i jest autorem wielu publikacji fachowych, takich jak Lesetypografie (2005), Pierwsza pomoc w typografii (2007, obydwie pozycje razem z Hansem Peterem Willbergiem), Detailtypografie (2010, razem z Ralfem de Jongiem).