Tytuł: | Jak przeprowadzić transformację firmy | | Autor: | John P. Kotter | | ISBN: | 978-83-246-0552-1 | | Ilość stron: | 224 | | Data wydania: | 02/2007 | | Oprawa: | twarda | | Format: | A5 | | Wydawnictwo: | Onepress | |
| Cena: | 57.00zł | |
Oto typowy scenariusz wprowadzania zmian w organizacji. Najpierw zarząd przyjmuje nową strategię. Mówi się o "wizji przyszłości" i "celach strategicznych", ale wszystko kończy się na spotkaniach, rozmowach i notatkach służbowych. Pracownicy twierdzą, że akceptują propozycje zmian, ale gdy trzeba zacząć działać, podają tysiące powodów, dla których "to się nie uda".
Formalnie powołane zespoły mające wdrażać zmiany działają powoli i wdają się w spory polityczne. Każda proponowana decyzja przepada w niekończących się debatach i konfliktach. Jeśli dochodzi do jakichś rzeczywistych zmian, firma zawdzięcza je nieformalnej grupie aktywistów, ignorowanej przez kluczowych decydentów. W efekcie reformowanie organizacji staje się drogą przez mękę, co zniechęca nawet najbardziej wytrwałych zawodników.
John P. Kotter omawia w tej książce inny, lepszy proces reorganizacji firmy. Udowadnia, że można sprawnie i względnie bezkonfliktowo ograniczać zatrudnienie, integrować firmy po fuzji i wdrażać programy jakości. Proponowany przez autora proces reorganizacji jest owocem jego wieloletnich doświadczeń związanych z transformacją firm.
Oto kolejne etapy tego procesu:
- tworzenie koalicji sterującej procesem zmian -- przygotowanie gruntu pod dobry start;
- likwidowanie oporu przed zmianami -- sztuczne bariery psychologiczne i nieuzasadnione obawy;
- cele operacyjne i zasady premiowania -- jak sprawić, by ludziom opłacało się akceptowanie zmian;
- pokonywanie konfliktów -- konstruktywni idealiści kontra warstwy pilnujące swoich interesów;
- motywowanie do zmian i kreowanie pierwszych szybkich sukcesów na nowej drodze;
- uświadamianie rezultatów wprowadzanych zmian -- korzyści dla wszystkich;
- utrwalanie wprowadzonych zmian w kulturze firmy.
Rozdziały:
Wstęp (7) CZĘŚĆ I Zmiana. Na czym polegają związane z nią problemy i jak można je rozwiązać? (9)
1. Dlaczego firmom nie udaje się przeprowadzanie transformacji? (11) 2. Udane transformacje i czynniki, które o tym decydują (29)
CZĘŚĆ II Ośmioetapowy proces transformacji (47)
3. Przedstawienie pracownikom zadania transformacji jako pilnego (49) 4. Tworzenie koalicji kierującej wprowadzaniem zmian (67) 5. Tworzenie wizji i strategii (85) 6. Przekazywanie wizji zmian (105) 7. Mobilizowanie pracowników do działania na dużą skalę (123) 8. Osiąganie krótkookresowych celów (141) 9. Utrwalanie korzyści i wprowadzanie dalszych zmian (157) 10. Utrwalanie nowych metod działania w kulturze firmy (173)
CZĘŚĆ III Wskazówki na przyszłość (189)
11. Organizacja przyszłości (191) 12. Przywództwo i nauka przez całe życie (207)
O autorze (221)
|