Tytuł: | Jak utrwalić sukces | | Autor: | Franz Bailom, Kurt Matzler, Dieter Tschemernja | | ISBN: | 978-83-7526-690-0 | | Ilość stron: | 280 | | Data wydania: | 2209 | | Oprawa: | twarda | | Format: | 17.2x24.9cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 56.00zł | |
Dlaczego niektórym przedsiębiorstwom udaje się osiągnąć sukces mimo różnych przeciwności, podczas gdy inne firmy stale zmagają się z problemami? Zadaniem tej książki jest dostarczenie motywacji szefom i pracownikom firm do przeprowadzenia niezbędnych zmian w celu utrzymania lub zwiększenia ich konkurencyjności. Książka jest wynikiem czteroletniego projektu badawczego przeprowadzonego przez autorów, naukowców dużym dorobkiem w dziedzinie nauk o zarządzaniu, z udziałem ponad tysiąca organizacji z dziesięciu krajów. Jednym z głównych wniosków płynących z badań jest ten, że wpływ charakterystyki rynku czy atrakcyjności sektora na wyniki firmy jest mniejszy, niż głosi powszechna opinia. Sukces zależy w dużej mierze od kilku właściwości samej organizacji, które pozostają w strefie bezpośredniego wpływu najwyższego kierownictwa.
Autorzy zwracają uwagę na czynniki o decydującym znaczeniu dla sukcesu organizacji, do których należą:
• innowacyjność w zakresie produktów i procesów, • orientacja rynkowa, gromadzenie wiedzy o rynku i jej wykorzystanie, • nacisk na rozwijanie kluczowych kompetencji, • wybór i wdrożenie najlepszego modelu przywództwa, • budowanie kultury przedsiębiorczości.
Liczne przykłady z wielu sektorów gospodarki oraz rozmowy z wybitnymi menedżerami, takimi jak Peter Brabeck-Lethmathe, dyrektor generalny Nestlé, czy René Obermann, dyrektor generalny Deutsche Telekom, dostarczają cennych wskazówek dotyczących niekonwencjonalnych rozwiązań, które pozwalają osiągnąć i utrzymać przewagę na rynku.
Rozdziały:
1. W poszukiwaniu tajników sukcesu
2. Dążenie do oferowania coraz większej wartości dla klienta doprowadza wiele przedsiębiorstw do granic możliwości
Zmiana dynamiki rynku - rentowność wielu przedsiębiorstw jest coraz bardziej zagrożona Sukcesy optymalizatorów w rywalizacji o wartość dla klienta Sukcesy innowatorów w rywalizacji o wartość dla klienta Podsumowanie pierwszego etapu badania
3. Model IMP: strategie zwycięzców
Model IMP Rezultat: wyjaśnić połowę sukcesu przedsiębiorstwa to dużo, ale jednocześnie niewiele Najważniejsze wnioski i wyniki
4. Co wyróżnia najlepsze przedsiębiorstwa?
Najlepsze przedsiębiorstwa nigdy nie spoczywają na laurach Członkowie najwyższego kierownictwa to główni inicjatorzy innowacji w swoich przedsiębiorstwach Najlepsze przedsiębiorstwa z sukcesem łączą wiedzę o przyszłości rynku z ugruntowanym zarządzaniem opartym na kompetencjach Najlepsze przedsiębiorstwa odznaczają się imponującą wiedzą na temat innowacji Najlepszym przedsiębiorstwom bardziej zależy na unikalności niż na udziale w rynku Najlepsze przedsiębiorstwa kładą duży nacisk na rozwój kultury organizacji
5. Orientacja rynkowa: zrozumieć rynki, kształtować przyszłość
Gromadzenie wiedzy o rynku: nowe źródła innowacji Rynki proste i złożone: zrozumieć reguły gry Nowe znaczenie badań rynku
6. To nie wiatr, lecz żagle decydują o kursie statku
Podejście rynkowe a podejście zasobowe Źródła kluczowych kompetencji Zarządzanie kluczowymi kompetencjami
7. Kultura organizacji: uśpiony potencjał
Wartości i tożsamość podstawą zaangażowania Kultura przedsiębiorczości
8. Innowacje: ulepszać to, co istnieje, tworzyć nowości
Zachwycić klientów nowościami Konkurencja kosztowa: modyfikacja procesów Ukierunkowanie procesów na klienta Tworzenie nowych modeli biznesowych
9. Kierownictwo przedsiębiorstwa: architekci sukcesu
Przywództwo, innowacje i zmiany Łut szczęścia
10. Co najlepsze przedsiębiorstwa robią inaczej?
11. Spostrzeżenia wielkich przywódców
|