Tytuł: | Jak wspierać dziecko w nauce | | Autor: | Małgorzata Taraszkiewicz, Grażyna Redlisiak, Wiga Bednarkowa, Zuzanna Taraszkiewicz | | ISBN: | 978-83-7601-492-0 | | Ilość stron: | 168 | | Data wydania: | 2009 | | Oprawa: | Miękka | | Format: | zawiera CD | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 33.60zł | |
Każde dziecko ma prawo do sukcesu szkolnego i do rozwijania palety swoich talentów. Każdy rodzic pragnie, aby jego pociecha dobrze się rozwijała, rosła zdrowo i była szczęśliwa. Szkoła powinna stworzyć warunki dla realizacji tego celu, ale tylko wspólne działanie rodziców i szkoły przyniesie oczekiwane rezultaty.
W poradniku - wiele praktycznych informacji na temat rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym, jego potrzebach, małych i dużych problemach szkolnych. A także mini przewodnik dla rodziców sześciolatków, który pomoże ocenić, czy dziecko jest już gotowe zostać uczniem.
Wszystko po to, aby mądrze wspierać dziecko w rozwoju i pomagać mu odnosić sukcesy, nie tylkow szkole!
Do poradnika dołączona jest płyta CD zawierająca m.in. plakaty edukacyjne, mini kurs umiejętności wychowawczych, zestaw zabaw rozwijających różne sfery rozwoju dziecka do wykorzystania w każdej sytuacji.
Rozdziały:
1. Małgorzata Taraszkiewicz, Sześciolatek w szkole
2. Grażyna Redlisiak, Kiedy dziecko jest gotowe zostać uczniem i jak je do tego przygotować?
3. Zuzanna Taraszkiewicz, Rozwój dziecka w wieku wczesnoszkolnym
4. Wiga Bednarkowa, O szkole w XXI wieku - istota edukacji
5. Małgorzata Taraszkiewicz, Musisz to wiedzieć, umieć, znać!
5.1. Bezpieczeństwo
5.2. Mobbing wśród uczniów
5.3. Narkotyki
5.4. Konwencja Praw Dziecka
5.5. Rzecznik Praw Dziecka
5.6. ADHD
5.7. Dysleksja - co to jest?
5.8. Kary czy nagrody w wychowywaniu dzieci
5.9. Komunikacja
5.10. Aktywne słuchanie
5.11. Komunikaty asertywne
5.12. Komunikacja - jak mówić, aby nie ranić dziecka
5.13. Czas dla dzieci
5.14. Dzieci są różne
5.15. Bajka o szkole leśnych zwierząt
5.16. Inteligencja wieloraka
5.17. Zabawy inteligentne, czyli jak rozwijać różne rodzaje inteligencji u dzieci?
5.18. Asertywność, czyli sztuka życia w zgodzie z innymi i samym sobą!
5.19. Inteligencja emocjonalna
5.20. Ćwiczenia, które pomagają się uczyć
5.21. O potrzebie kompetencji - model uczenia się
5.22. Zawód - uczeń
|