Tytuł: | Język konfliktu Kultura komunikacji społecznej w organizacji | | Autor: | Czesław Sikorski | | ISBN: | 83-7387-864-5 | | Ilość stron: | 157 | | Data wydania: | 2009 | | Format: | 15.0x23.0cm | | Wydawnictwo: | C.H. Beck | |
| Cena: | 27.00zł | |
Jeśli chcesz wiedzieć: • czy agresja jest dziś niezbędna czy szkodliwa w organizacji? • na ile opłacalne jest przestrzeganie standardów moralnych? • skąd biorą się konflikty w firmie? • na czym polega nieuczciwa argumentacja? • jak komunikować się w warunkach walki? koniecznie przeczytaj tę książkę.
Publikacja przeznaczona jest dla Czytelników interesujących się problemami, które mają związek z kultura organizacji. Praktycy nauczą się dzięki niej rozpoznawać patologiczne zachowania wśród pracowników. Studenci zarządzania uporządkują wiedzę na temat grup w organizacji, a także komunikacji społecznej relacji konfliktów.
Rozdziały:
Rozdział I. Organizacja jako pole integracji społecznej 1 1.1. Proces kształtowania się grup społecznych 1 1.1.1. Podstawy integracji społecznej 1 1.1.2. Grupa jako rezultat rozwoju jej kultury organizacyjnej 8 1.1.3. Spójność grupy, czyli intensywność i zakres uczestnictwa 13 1.2. Funkcjonowanie grup społecznych w organizacji 18 1.2.1. Identyfikacja kolektywna 18 1.2.2. Identyfikacja dystrybutywna 23 1.3. Integracja społeczna a konflikty w organizacji 29
Rozdział II. Konflikty w organizacji 36 2.1. Istota i przyczyny konfliktów 36 2.2. Rodzaje konfliktów 42 2.2.1. Kryterium podmiotowe 42 2.2.2. Kryterium przedmiotowe 46 2.2.3. Kryterium typu interakcji 51 2.3. Ewolucja stosunku do konfliktów w teoriach zarzàdzania 55 2.4. Etyka konfliktu 62 2.4.1. Pochwała konkurencji i niemoralność walki 62 2.4.2. Kultura etycznego konfliktu 69
Rozdział III. Wpływ konfliktu na komunikację społecznà w organizacji 76 3.1. Proces i rodzaje komunikacji społecznej w organizacji 76 3.2. Rola symboli kulturowych w procesie komunikacji 83 3.3. Konflikt a skuteczność komunikacji między uczestnikami różnych grup społecznych 3.3.1. Warunki skutecznej komunikacji 88 3.3.2. Postawy stron konfliktu w procesie komunikacji 98 3.4. Konflikt a sposób komunikowania 105 3.4.1. Komunikowanie informacyjne, perswazyjne i reaktywne 105 3.4.2. Komunikowanie proste i złożone 109
Rozdział IV. Komunikowanie w sytuacji walki 113 4.1. Wprowadzenie 113 4.2. Komunikowanie perswazyjne w warunkach walki 114 4.2.1. Nieuczciwa argumentacja w komunikacji prostej 114 4.2.1.1. Wykorzystanie stereotypów 114 4.2.1.2. Demagogia 121 4.2.1.3. Przesunięcie przedmiotu sporu 126 4.2.2. Nieuczciwa argumentacja w komunikacji złożonej 129 4.2.2.1. Ucieczka od jednoznaczności 129 4.2.2.2. Ukrywanie rzeczywistego motywu 132 4.3. Komunikowanie reaktywne w warunkach walki 135 4.3.1. Niemoralne zachowania w komunikacji prostej 135 4.3.1.1. Wyrażanie złych emocji w zachowaniach zaczepnych 135 4.3.1.2. Agresja 138 4.3.2. Niemoralne zachowania w komunikacji złożonej 141 4.3.2.1. Wyrażanie złych emocji w zachowaniach obronnych 141 4.3.2.2. Prowokacja 143 4.3.2.3. Mistyfikacja 146
|