Tytuł: | Kanały dystrybucji kształtowanie relacji | | Autor: | Zbigniew Spyra | | ISBN: | 978-83-7556-026-8 | | Ilość stron: | 278 | | Data wydania: | 2010 | | Format: | 17.0x24.0cm | | Wydawnictwo: | CEDEWU | |
| Cena: | 45.00zł | |
Książka Zbigniewa Spyry jest jedną z nielicznych na polskim rynku publikacji podejmujących problematykę relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystrybucji w sposób tak kompleksowy i udokumentowany. Dla lepszego zrozumienia poruszanej problematyki Autor trafnie dobiera przykłady oraz umiejętnie wykorzystuje możliwości graficznego przedstawienia wielu zjawisk i zależności. W kwestiach dotyczących badania relacji krajowych dostawców z zagranicznymi sieciami handlowymi zachowuje dystans i obiektywizm w sposób wyważony przedstawiając złożoną i wielopłaszczyznową diagnozę obecnego stanu i uwarunkowań, a także perspektywy i kierunki zmian. Książka powinna zainteresować praktyków szukających możliwości pogłębienia swojej wiedzy, w tym przede wszystkim specjalistów z dziedziny dystrybucji, menedżerów przedsiębiorstw handlowych krajowych i zagranicznych oraz menedżerów producentów - dostawców odpowiedzialnych za kształtowanie relacji z międzynarodowymi i krajowymi sieciami handlowymi.
Rozdziały:
Wprowadzenie 7 Rozdział 1 Istota kanałów dystrybucji we współczesnej gospodarce 13 1.1. Funkcje i charakter kanałów dystrybucji w zmieniającym się otoczeniu rynkowym 13 1.2. Podmioty kanałów dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych 17 1.2.1. Producent jako podmiot kanału dystrybucji 19 1.2.2. Przedsiębiorstwo handlowe jako podmiot kanału dystrybucji 22 l .3. Dobór partnerów do współpracy w kanale dystrybucji 28 1.3.1. Optyka producenta 28 1.3.2. Optyka przedsiębiorstwa handlowego 30 1.4. Podstawowe problemy decyzyjne w sferze dystrybucji 34 Rozdział 2 Determinanty i typy relacji międzyorganizacyjnych w kanałach dystrybucji 43 2.1. Istota relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystrybucji 43 2.2. Współdziałanie podmiotów w kanale dystrybucji - pojęcie, cechy, zasady 49 2.2.1. Modele współdziałania podmiotów w kanałach dystrybucji 53 2.3. Konflikty między podmiotami - uczestnikami kanału dystrybucji 64 2.3.1. Rozwiązywanie konfliktów w kanale dystrybucji 77 2.4. Czynniki stymulujące i ograniczające rozwój współdziałania podmiotów w kanaledystrybucji.81 2.5. Ewolucja relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystrybucji 83 2.6. Współczesne tendencje w kształtowaniu relacji między podmiotami -uczestnikami kanału dystrybucji 87 Rozdział 3 Metodyka badań relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystrybucji 99 3.1. Relacje międzyorganizacyjne w kanale dystrybucji jako obiekt badań 99 3.2. Aspekty i dylematy metodyczne badania relacji między podmiotami w kanałach dystrybucji 104 3.3. Modele przydatne do badania uwarunkowań relacji międzyorganizacyjnych w kanałach dystrybucji 109 3.4. Mierniki procesu współdziałania podmiotów w kanale dystrybucji 113 Rozdział 4 Handel detaliczny w systemie dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce 117 4.1. Znaczenie sektora handlu w Polsce i w wybranych krajach europejskich 117 4.2. Zagraniczne sieci handlowe w polskim systemie dystrybucji 124 4.2.1. Zagraniczna sieć handlowa - próba definicji pojęcia 124 4.2.2. Strategie wejścia zagranicznych sieci handlowych na polski rynek 128 4.2.3. Podmioty zagraniczne działające w Polsce według form handlu detalicznego 135 4.3. Instrumenty marketingowego oddziaływania zagranicznych sieci handlowychna rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce 137 4.4. Marki własne w strategiach marketingowych zagranicznych sieci handlowych 158 4.4.1. Polityka marki w zagranicznych sieciach handlowych 158 4.4.2. Kategorie marek własnych zagranicznych sieci handlowych rozwijane w Polsce 163 4.4.3. Marketingowe wyróżniki polityki marek własnych zagranicznych sieci handlowych w Polsce 172 4.4.4. Znaczenie marek własnych zagranicznych sieci handlowych na wybranych rynkach produktowych w Polsce 175 4.4.5. Pozycjonowanie cenowe marek własnych zagranicznych sieci handlowych w Polsce 181 4.4.6. Perspektywy rozwoju marek własnych zagranicznych sieci handlowych w Polsce 185 4.5. Podstawowe cele zagranicznych sieci handlowych w sferze dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce 189 4.6. Współczesne przemiany i trendy w systemie dystrybucji międzynarodowej 194 Rozdział 5 Relacje między podmiotami - uczestnikami kanału dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce w świetle badań 205 5.1. Przebieg badań bezpośrednich i charakterystyka prób badawczych 205 5.2. Motywy współdziałania krajowych dostawców z zagranicznymi sieciami handlowymi na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce 208 5.3. Ocena warunków współpracy krajowych producentów - dostawców i zagranicznychsieci handlowych w kanale dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych 215 5.4. Identyfikacja pól konfliktów w kanale dystrybucji krajowy dostawca - zagraniczna sieć handlowa na rynku produktów konsumpcyjnych 223 5.5. Pozytywne i negatywne aspekty współpracy w sferze dystrybucji z zagranicznymi sieciami handlowymi w opinii krajowych dostawców 233 5.6. Relacje zagranicznych sieci handlowych i krajowych producentów - dostawców marek własnych w świetle badań 240 5.7. Perspektywy rozwoju procesu współdziałania krajowych dostawców i zagranicznych sieci handlowych w sferze dystrybucji produktów konsumpcyjnych - prognoza procesu do 2010 r 255 Zakończenie 263 Bibliografia 269
|