Tytuł: | Kanały marketingowe | | Autor: | Louis W. Stern, Adel I. El-Ansary, Anne T. Coughlan | | ISBN: | 83-01-13739-8 | | Ilość stron: | 652 | | Data wydania: | 2002 | | Format: | 16,5x24 cm | | Wydawnictwo: | PWN | |
| Cena: | 39.00zł | |
Książka dotyczy zarządzania kanałami marketingowymi - dziedziny, która w Polsce nie jest jeszcze wystarczająco rozwinięta, zarówno pod względem teoretycznym, jak i praktycznym. Kanały marketingowe to zbiory wzajemnie na siebie oddziałujących organizacji zaangażowanych w proces dostarczania produktów i usług do końcowego użytkownika. W procesie tym chodzi nie tylko o zaspokojenie popytu konsumentów na produkty i usługi dostarczane w odpowiednim miejscu, czasie, odpowiedniej ilości, jakości i po odpowiedniej cenie, ale także o stymulowanie tego popytu poprzez działania promocyjne członków kanału (producentów, hurtowników, detalistów i innych pośredników handlowych). W zarządzaniu kanałami marketingowymi kładzie się nacisk na zaspokojenie potrzeb użytkowników końcowych, a jednocześnie na efektywność działania poszczególnych członków kanału oraz kanału jako całości.
Rozdziały:
Część I. OGÓLNE SPOJRZENIE 15 1. Kanały marketingowe – struktura, funkcje i relacje 16 Wyłanianie się struktur kanału marketingowego 18 Funkcje i przepływy w kanałach marketingowych 24 Analiza struktur kanałów marketingowych 29 Zarządzanie kanałem, relacje w ramach kanału i dynamika konkurencyjna 41 Zalecenia metodyczne 50 Układ książki 51 Pytania 54 Dodatek 1A. Kanały dystrybucji wstecznej zielonego marketingu 56 Dodatek 1B. Alternatywne formy dystrybucji: definicje i przykłady 60
Część II. STRUKTURA KANAŁU 71 2. Sprzedaż detaliczna. Najważniejsze zagadnienia i decyzje strategiczne 72 Zagadnienia strategiczne w handlu detalicznym w Stanach Zjednoczonych 82 Zagadnienia strategiczne w międzynarodowym handlu detalicznym 118 Podsumowanie i wnioski 129 Pytania 131 Dodatek 2A. Procedury oceny (strategie wyboru) wykorzystywane przez nabywców detalicznych 132 Dodatek 2B. Słownik terminów powszechnie stosowanych przez detalistów 137 Dodatek 2C. Planowanie i kontrola obrotu towarowego 140 3. Pośrednicy kanałowi: hurtownicy 144 Definicja działalności hurtowej 144 Sektor działalności hurtowej 147 Wybór i korzystanie z usług hurtowników 153 ścieżki odnowy dystrybucji hurtowej 165 Podsumowanie i wnioski 172 Pytania 174 Dodatek 3A. Uczestnictwo różnego rodzaju hurtowników w przepływach marketingowych 174 4. Logistyka dystrybucji. Struktura i strategia 180 Znaczenie dystrybucji fizycznej 186 Zarządzanie dystrybucją fizyczną 187 Koncepcja dystrybucji fizycznej: całościowe podejście do systemu 187 Standardy obsługi klienta 192 Decyzje dotyczące transportu 196 Decyzje dotyczące magazynowania 197 Kwestie związane z zarządzaniem zapasami i kontrolą zapasów 202 Przetwarzanie zamówien´ i związane z tym przepływy informacji 216 Rewizja strategii dystrybucji fizycznej 223 Podsumowanie i wnioski 226 Pytania 228
Część III. PROJEKT KANAŁU I PROCES PLANOWANIA 231 5. Planowanie kanału marketingowego. Projektowanie systemów kanałów marketingowych 232 Proces projektowania kanałów marketingowych 235 Podsumowanie i wnioski 268 Pytania 270 6. Wzory organizacyjne w kanałach marketingowych 271 „Twarda” integracja pionowa 273 Zlecanie zewnętrzne 284 „Miękka” integracja pionowa 291 Kombinacje „twardej” i „miękkiej” integracji pionowej 329 Podsumowanie i wnioski 331 Pytania 333 Dodatek 6A. System franchisingowy 7-Eleven 335
Część IV. ZARZąDZENIE KANAŁEM 339 7. Zarządzanie kanałami marketingowymi 340 Porządkowanie środków w celu efektywnego zarządzania kanałem 343 Identyfikowanie potencjalnych i faktycznie istniejących konflików w kanale 373 Metody zarządzenia konfliktem 386 Podsumowanie i wnioski 399 Pytania 400 Dodatek 7A. Zarys programu rabatów funkcyjnych w firmie Aeroquip Corporation 402 8. Strategie stosowane w kanale marketingowym i potencjalne ograniczenia prawne 406 Strategie pokrycia rynku 408 Strategie obsługi grup klientów 419 Strategie cenowe 422 Strategie asortymentu produktów 441 Strategie doboru partnerów i odstąpienia od współpracy 453 Strategie własności 455 Podsumowanie i wnioski 462 Pytania 465 Dodatek 8A. Aeroquip Corporation. Umowa z dystrybutorem głównym (wersja wstępna) 466 Dodatek 8B. Aeroquip Corporation. Umowa z dystrybutorem autoryzowanym (wersja wstępna) 474 Dodatek 8C. Aeroquip Corporation. Umowa z dystrybutorem filialnym (wersja wstępna) 481 9. Systemy informatyczne a zarządzanie kanałem 486 Elementy systemu informatycznego w kanale 488 Wpływ systemów informatycznych na zapewnianie właściwego poziomu usług 499 Wpływ systemów informatycznych na przepływy w kanale 503 Wpływ systemów informatycznych na pozycję władzy, konflikty, koordynację i współpracę w kanale 517 Wpływ systemów informatycznych na wykonywanie ról w kanale 525 Podsumowanie i wnioski 531 Pytania 533 Dodatek 9A. System EDI w Aeroquip Corporation (wersja wstępna) 534 10. Ocena skuteczności działania kanału marketingowego 539 Różne aspekty działalności kanału 540 Połączone wskaz´niki skuteczności finansowej uczestnika kanału 544 Ocena wkładu poszczególnych uczestników kanału w wyniki jego działalności 562 Rezultaty działalności kanału – kontrola jakości usług 579 Podsumowanie i wnioski 581 Pytania 584
Część V. ASPEKTY MIęDZYNARODOWE 587 11. Międzynarodowe kanały marketingowe 588 Tworzenie struktury międzynarodowego kanału marketingowego oraz modele wejścia na rynek 604 Efektywność międzynarodowego kanału marketingowego 622 Koordynowanie działan´ międzynarodowego kanału marketingowego 634 Czy międzynarodowe kanały marketingowe mogą mieć charakter globalny? 645
Podsumowanie i wnioski 649 Pytania 651
|