Tytuł: | Kariera szkolna uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna | | Autor: | Aneta Paszkiewicz | | ISBN: | 978-83-7641-606-9 | | Ilość stron: | 215 | | Data wydania: | 03/2012 | | Format: | 16.0x23.0cm | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 42.00zł | |
W centrum rozważań opracowania postawiono ucznia o inteligencji niższej niż przeciętna. Jest to uczeń mieszczący się w granicach szeroko rozumianej normy intelektualnej, którego jednak możliwości i umiejętności w widoczny sposób odbiegają od możliwości i umiejętności prezentowanych przez większość uczniów, będących w tym samym wieku, o rozwoju intelektualnym kształtującym się na poziomie inteligencji przeciętnej (i wyższej).
Adresatami publikacji są wychowawcy, nauczyciele, rodzice i opiekunowie uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna. Publikacja ma za zadanie wyjaśnić, na jakie problemy w funkcjonowaniu w szkole i grupie rówieśniczej może natrafić uczeń o takiej inteligencji. Ukazuje różnice w funkcjonowaniu uczniów z normą intelektualną i uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna.
W książce nauczyciele znajdą szereg wskazówek, w jaki sposób można dostosowywać wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna. Publikacja może okazać się pomocna przy konstruowaniu Planów Działań Wspierających dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Rozdziały: Rozdział 1. Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych Rozdział 2. Uczeń o inteligencji niższej niż przeciętna Rozdział 3. Niepowodzenia szkolne uczniów i sposoby ich przezwyciężania Rozdział 4. Następstwa niepowodzeń szkolnych Rozdział 5. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia z inteligencją niższą niż przeciętna Rozdział 6. Metodologiczne podstawy badań własnych Rozdział 7. Środowisko rodzinne badanych uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna Rozdział 8. Rozwój psychoruchowy uczniów z inteligencją niższą niż przeciętna na podstawie badań empirycznych Rozdział 9. Sytuacja szkolna uczniów o inteligencji niższej niż przeciętna Rozdział 10. Formy pomocy udzielanej uczniom o inteligencji niższej niż przeciętna
|