Tytuł: | Karta wyników zarządzania zasobami ludzkimi | | Autor: | Brian E. Becker Mark A. Huselid Dave Ulrich | | ISBN: | 978-83-264-1474-9 | | Ilość stron: | 228 | | Data wydania: | 01/2012 | | Format: | 176 x 250 mm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 59.00zł | |
Firmy dysponujące efektywnymi systemami zarządzania zasobami ludzkimi funkcjonują znacznie lepiej niż te, które poprzestają na tradycyjnej roli administracyjnej działów personalnych. Jest to wniosek wynikający z przeprowadzonych przez autorów badań, które obejmowały ponad 3000 firm.
Uzyskane wyniki były zestawiane z informacjami o zyskach, produktywności, pracy działów księgowości i tendencjach na rynkach papierów wartościowych, a także analizowane z wykorzystaniem metod statystycznych. Wzbogacone przykładami i przemyśleniami autorów stają się wskazówkami, jak tworzyć, rozwijać i wdrażać system pomiaru wykorzystujący kartę wyników zarządzania zasobami ludzkimi oraz efektywnie nim zarządzać.
Adresaci: Książka jest przeznaczona dla kadry zarządzającej wyższego szczebla, kierowników liniowych, kierowników i specjalistów ds. zasobów ludzkich, konsultantów, a także pracowników naukowych oraz studentów zarządzania.
Rozdziały:
Rozdział 1. Dział personalny jako partner strategiczny: jak umocnić jego pozycję Zmiana wizerunku działu personalnego - od specjalizacji do partnerstwa strategicznego Znaczenie aktywów niematerialnych Aktywa niematerialne jako źródło korzyści materialnych Pomiar aktywów niematerialnych Struktura zarządzania zasobami ludzkimi jako składnik aktywów strategicznych Zgodność pomiaru efektywności z procesem realizacji strategii Nasze cele Do menedżerów ds. zasobów ludzkich Zawartość książki
Rozdział 2. Strategiczne znaczenie pomiaru efektów zarządzania zasobami ludzkimi Zrównoważony model pomiaru efektywności Uwzględnienie zarządzania zasobami ludzkimi w systemie pomiaru efektywności Siedmioetapowy model umacniania strategicznej roli działu zasobów ludzkich Podsumowanie: doskonalenie pomiaru wyników
Rozdział 3. Tworzenie karty wyników zarządzania zasobami ludzkimi Opracowanie systemu miar efektywności zarządzania zasobami ludzkimi Koncepcje leżące u podstaw karty wyników zarządzania zasobami ludzkimi Konstruowanie karty wyników zarządzania zasobami ludzkimi Karta wyników działu personalnego Korzyści płynące z zastosowania karty wyników zarządzania zasobami ludzkimi Podsumowanie: wskazówki dotyczące zarządzania z wykorzystaniem karty wyników
Rozdział 4. Analiza kosztów i korzyści w zarządzaniu zasobami ludzkimi Operacyjna i strategiczna analiza kosztów i korzyści Które działania z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi należy analizować i dlaczego Przydatność "zmysłu finansowego" Obliczanie stopy zwrotu z inwestycji w zarządzanie zasobami ludzkimi - trzy etapy procesu Przykładowa analiza kosztów i korzyści Podsumowanie: analiza kosztów i korzyści a karta wyników zarządzania zasobami ludzkimi
Rozdział 5. Zasady dobrego pomiaru Dlaczego tak ważny jest dobry system pomiaru Atrybuty systemu pomiaru i relacje zachodzące między jego elementami Znaczenie liczb Mierniki a koncepcje Znaczenie miar Pomiar zależności przyczynowo-skutkowych Trudności związane z wdrażaniem systemu pomiaru Podsumowanie: strategiczne podejście do pomiaru
Rozdział 6. Pomiar zgodności systemu zarządzania zasobami ludzkimi ze strategią firmy Dwa wymiary zgodności Ocena zgodności wewnętrznej Ocena zgodności zewnętrznej Bardziej zaawansowany pomiar zgodności: mapa zgodności systemów Skupienie pracowników na strategii jako nośnik efektywności: zastosowanie miar mapy zgodności systemów w zarządzaniu przez efekty Podsumowanie: portfel miar
Rozdział 7. Kompetencje specjalistów ds. zasobów ludzkich Zmiana specjalizacji Co oznacza pojęcie "kompetencje dotyczące zarządzania zasobami ludzkimi" Strategiczne zarządzanie przez efekty - nowa kompetencja Zarządzanie kompetencjami dotyczącymi zarządzania zasobami ludzkimi Podsumowanie: nowe kompetencje zawodowe
Rozdział 8. Wskazówki dotyczące wdrażania karty wyników zarządzania zasobami ludzkimi Ogólne uwagi na temat zmian Zarządzanie zmianą a karta wyników zarządzania zasobami ludzkimi Podsumowanie: do dzieła! Dodatek: wyniki badań Badanie strategicznej roli działu personalnego Nowsze badania wpływu zarządzania zasobami ludzkimi na wyniki firmy
|