Internet, telewizja i fast-food. A gdzie się podziały normalne dziecięce rozrywki?
Dzieci spędzają jedną czwartą dnia przed telewizorem lub komputerem -- tyle czasu nie poświęcają na żadne inne czynności. Większość programów telewizyjnych zawiera podteksty erotyczne. 80% gier wideo propaguje przemoc. Odsetek dzieci otyłych rośnie w zastraszającym tempie. Wyliczać dalej?
Dzieci zawsze były łatwym łupem złych i pazernych ludzi. Kiedyś harowały w kopalniach, w czasach wojen służyły w armii, a dziś machina komercji odziera je z ludzkich uczuć. Są bezbronne wobec zmasowanej reklamy i technik neuromarketingowych. Ale Ty bądź czujny. Chroń dzieci swoje i innych. Otwórz oczy na nieetyczny marketing. Wybieraj zdrowsze i lepsze produkty dla dzieci. Dowiedz się, jak:
- chronić umysł dziecka w wieku 3-7, 8-12, 13-15 i 16-19 lat,
- nauczyć dziecko umiaru w jedzeniu i piciu,
- chronić dzieci przed narkotykami, alkoholem i tytoniem,
- podsuwać dziecku pozytywne produkty i programy telewizyjne,
- prowadzić lobbing przeciwko szkodliwym produktom i programom telewizyjnym.
Rozdziały:
Wstęp do wydania polskiego (9) Wstęp (11)
- Marketing nakierowany na cel i dzieci w roli łatwego łupu (14)
- W jaki sposób ta książka może pomóc (15)
- Punkt krytyczny (18)
- Współpraca, by wychować zdrowe dzieci (20)
1. Natura stanu bycia dzieckiem (23)
- Syndrom łatwego łupu (24)
- Niebezpieczne czasy (25)
- Niewidzialne i Nienamacalne Przeciążenie Informacyjne (30)
- Inne niebezpieczeństwa grożące współczesnym dzieciom (35)
- Przyjąć odpowiedzialność (50)
2. Klasyfikacja dobrych, neutralnych i niebezpiecznych produktów oraz programów (53)
- Zazwyczaj pozytywne produkty i programy (54)
- Neutralne: produkty i programy wymagające nadzoru (54)
- Złe - produkty i programy, które są zdecydowanie szkodliwe (81)
- Czas na działanie (99)
3. Trzy wymiary rozwoju (103)
- Wymiar pierwszy - elementy rozwoju (104)
- Wymiar drugi - słabe punkty (115)
- Wymiar trzeci - dynamika komunikacji (119)
- Podsumowanie (120)
4. Wiek niewinności - od urodzenia do trzeciego roku życia (123)
- Wymiar pierwszy - elementy rozwoju (124)
- Wymiar drugi - słabe punkty (130)
- Wymiar trzeci - dynamika komunikacji (134)
- Komunikaty marketingowe, czas ekranowy i psychologia łatwego łupu (139)
- Programy dla dzieci w wieku od narodzin do trzech lat (142)
- Najsłabsze punkty niemowląt i małych dzieci (149)
- Tydzień z życia malucha (150)
- Krótki przewodnik dotyczący strategii, które wzbogacają dzieci (154)
- Przejście do okresu od trzech do siedmiu lat (156)
5. Bezkrytyczne lata - od trzeciego do siódmego roku życia (159)
- Wymiar pierwszy - elementy rozwoju (161)
- Wymiar drugi - słabe punkty (169)
- Wymiar trzeci - dynamika komunikacji (172)
- Wybory dobrych produktów i programów dla dzieci w grupie wiekowej od trzech do siedmiu lat (177)
- Produkty i programy dla tej grupy wiekowej wymagające nadzoru (179)
- Zdecydowanie niebezpieczne produkty, których należy unikać w tej grupie wiekowej (197)
- Najsłabsze punkty dziecka w wieku od trzech do siedmiu lat (203)
- Tydzień z życia (204)
- Krótki przewodnik dotyczący strategii, które wzbogacają dzieci (210)
- W drodze do etapu rozwoju "dziel i rządź" - dzieci w wieku od ośmiu do dwunastu lat (213)
6. Etap rozwoju "dziel i rządź" - wiek od ośmiu do dwunastu lat (215)
- Wymiar pierwszy - elementy rozwojowe (216)
- Wymiar drugi -słabe punkty (224)
- Wymiar trzeci - dynamika komunikacji (227)
- Marketing skierowany do dzieci w tym wieku (231)
- Dobre produkty i programy dla dzieci w wieku od ośmiu do dwunastu lat (233)
- Produkty i programy wymagające nadzoru (233)
- Produkty i programy zdecydowanie niebezpieczne (251)
- Najsłabsze punkty dzieci w wieku od ośmiu do dwunastu lat (260)
- Tydzień z życia (261)
- Krótki przewodnik dotyczący strategii wzbogacających dzieci (270)
- Burza hormonów nadchodzi! (274)
7. Okres dojrzewania - wiek od trzynastu do piętnastu lat (275)
- Wymiar pierwszy - elementy rozwojowe (277)
- Wymiar drugi - słabe punkty (284)
- Wymiar trzeci - dynamika komunikacji (290)
- Pozytywne produkty i programy (293)
- Neutralne - produkty i programy wymagające nadzoru (294)
- Produkty niebezpieczne z natury (310)
- Najsłabsze punkty dzieci w wieku od trzynastu do piętnastu lat (328)
- Krótki przewodnik dotyczący strategii wzbogacających dzieci (330)
- Tydzień z życia nastolatka (331)
- Wejście w późny okres dojrzewania (343)
8. Późny okres dojrzewania - wiek od szesnastu do dziewiętnastu lat (345)
- Wymiar pierwszy - ostatnie etapy rozwoju mózgu człowieka (346)
- Wymiar drugi - słabe punkty (352)
- Wymiar trzeci - dynamika komunikacji (357)
- Demografia i psychografia marketingu skierowanego do nastolatków (360)
- Najbardziej niebezpieczne produkty, programy i komunikaty reklamowe (363)
- Najsłabsze punkty dzieci w wieku od szesnastu do dziewiętnastu lat (365)
- Tydzień z życia dwóch nastolatków (369)
- Krótki przewodnik dotyczący strategii wzbogacających dzieci (375)
- Wykorzystanie "efektu małego steru" (377)
9. Zastosowanie wiedzy w praktyce (379)
- Strategia działania dla rodziców (382)
- Co mogą zrobić wychowawcy (388)
- Namawianie producentów, marketingowców i sprzedawców, żeby przystąpili do działania (390)
- Dokonywanie mądrych wyborów przez społeczeństwo (393)
- Cenzurować czy nie cenzurować (394)
- Zmiana w paradygmatach (397)
Źródła informacji o wychowaniu dziecka (401) Skorowidz (409) O autorach (423)
- DR DANIEL S. ACUFF (423)
- DR ROBERT H. REIHER (424)
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 27,69zł
|