Tytuł: | Kodeks etyki ICOM dla muzeów | | Autor: | Stanisław Waltoś | | ISBN: | 978-83-7601-883-6 | | Ilość stron: | 68 | | Data wydania: | 2009 | | Format: | 11.5x16.5cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 19.00zł | |
Kodeksy etyki mają sens i cieszą się społeczną akceptacją tylko wtedy, gdy wyznaczają etyczne standardy zawodów lub funkcji zaufania publicznego, takich jak sędziowie, lekarze, notariusze, adwokaci, prokuratorzy, nauczyciele i nauczyciele akademiccy, dziennikarze, psychologowie, policjanci lub oficerowie wojska. Takie dodatkowe standardy, mające znaczenie moralne, są potrzebne, bowiem autorytet tych zawodów, a zatem i ich społeczne oddziaływanie, zależy od tego, czy osoby je wykonujące, przestrzegając prawa, zachowują się także po ludzku."
fragment publikacji str. 8
Rozdziały:
I. O kodeksach etyki i ich społecznym oddziaływaniu
II. Geneza kodeksu z 2004 r.
III. Cechy charakterystyczne nowego kodeksu
IV. Konstrukcja kodeksu
V. Podstawowe zasady kodeksu
VI. Konflikty interesów oraz korupcja
VII. O tłumaczeniu
Kodeks etyki ICOM dla muzeów
Preambuła
Słownik (glossarium)
1. Muzeum chroni, interpretuje i promuje dziedzictwo naturalne i kultury ludzkości 2. Muzea, które posiadają zbiory, przechowują je w interesie społeczeństwa i jego rozwoju 3. Muzea przechowują pierwotne świadectwa umożliwiające tworzenie i pogłębianie wiedzy 4. Muzea przyczyniają się do poznawania, rozumienia oraz promowania dziedzictwa naturalnego i kultury 5. Zasoby pozostające w dyspozycji muzeów umożliwiają wykonywanie innych zadań oraz osiąganie korzyści publicznych 6. Muzea ściśle współpracują ze społecznościami, z których wywodzą się zbiory, oraz tymi, którym te zbiory służą 7. Muzea działają zgodnie z prawem 8. Muzea działają profesjonalnie
|