Tytuł: | Kompendium wiedzy o handlu | | Autor: | Maria Sławińska | | ISBN: | 978-83-01-15446-2 | | Ilość stron: | 348 | | Data wydania: | 2008 | | Format: | 14,5x21,5 cm | | Wydawnictwo: | PWN | |
| Cena: | 44.00zł | |
Kolejny podręcznik-leksykon, skierowany przede wszystkim do licealistów, maturzystów, kandydatów na studia i studentów różnych uczelni wyższych oraz do wszystkich osób pragnących poznać tajniki handlu.
Książka składa się z 12 rozdziałów, w których w sposób skondensowany omówiono najważniejsze zagadnienia związane z handlem, w tym m.in.:
rolę handlu we współczesnej gospodarce, specyfikę i zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, zarządzanie zasobami ludzkimi i jakością w handlu, marketing, logistykę i systemy informatyczne w handlu, handel elektroniczny, kooperację, internacjonalizację i controlling. Kompendium stanowi znakomitą podstawę do dalszych studiów, może też służyć jako repetytorium ułatwiające przygotowanie do egzaminu. Autorzy znakomicie łączą w nim prostotę wykładu z profesjonalną wiedzą.
Do głównych zalet książki należą:
syntetyczne omówienie najważniejszych zagadnień, prosty i zwięzły język, alfabetyczny wykaz haseł, hasła na marginesach. Zespół autorski tworzą pracownicy naukowi i wykładowcy Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem Handlowym Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.
Rozdziały: 1. Handel we współczesnej gospodarce 11 1.1. Istota handlu 11 1.2. Podstawy teoretyczne wyodrębnienia handlu 12 1.3. Uwarunkowania rozwoju handlu i jego znaczenie w gospodarce 19 1.4. Handel a dystrybucja 26 2. Przedsiębiorstwo handlowe jako podmiot rynku 32 2.1. Pojęcie i cechy przedsiębiorstwa handlowego 32 2.2. Funkcje przedsiębiorstwa handlowego 34 2.3. Otoczenie przedsiębiorstwa handlowego 38 2.4. Typologia przedsiębiorstw handlowych 41 3. Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym 48 3.1. Orientacja strategiczna w zarządzaniu przedsiębiorstwem handlowym 48 3.2. Problemy decyzyjne w przedsiębiorstwie handlowym 62 3.3. Kształtowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa handlowego 68 4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w handlu 77 4.1. Cechy pracy w handlu 77 4.2. Elementy polityki personalnej 80 4.3. Planowanie zatrudnienia 83 4.4. Motywowanie 94 4.5. System oceny pracowników 106 5. Marketing w handlu 111 5.1. Geneza i istota marketingu w handlu 111 5.2. Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych 114 5.3. Instrumenty marketingu w handlu 119 5.3.1. Wybór formatu sklepu 119 5.3.2. Oferta asortymentowo-usługowa 128 5.3.3. Zarządzanie marką 134 5.3.4. Ceny i mar¿e 142 5.3.5. Promocja 148 5.4. Trendy w marketingu handlowym 160 Księgarnia PWN: Pod red. Marii Sławińskiej - Kompendium wiedzy o handlu 6. Merchandising 162 6.1. Geneza i istota merchandisingu 162 6.2. Merchandising detalisty i producenta 169 6.3. Techniki merchandisingu handlowego 173 7. Systemy informatyczne w handlu 198 7.1. Systemy wspomagania sprzeda¿y 198 7.2. Systemy wspomagania logistyki 204 7.3. Systemy wspomagania relacji z klientem 208 8. Zarządzanie jakooecią w handlu 230 8.1. Interpretacja jakooeci 230 8.2. Pojęcie jakooeci w handlu 234 8.3. Systemy zarządzania jakooecią 242 9. Handel elektroniczny 256 9.1. Geneza działalnooeci handlowej opartej na wykorzystaniu Internetu 256 9.2. Charakterystyka przedsiębiorstw handlu elektronicznego na tle tradycyjnych form handlu 259 9.3. Prawne aspekty handlu elektronicznego 266 9.4. Znaczenie budowania lojalnooeci klienta w handlu elektronicznym 274 9.5. Stan i uwarunkowania rozwoju handlu elektronicznego w Polsce 280 10. Przestrzenne aspekty funkcjonowania handlu 288 10.1. Znaczenie handlu w rozwoju miast i regionów 288 10.2. Koncepcje lokalizacji w handlu 292 10.3. Nowe rozwiązania w zakresie lokalizacji centrów handlowych 295 10.3.1. Geneza centrum handlowego 295 10.3.2. Rozwój centrów handlowych w Polsce 297 11. Kooperacja w handlu 300 11.1. Istota i przesłanki kooperacji 300 11.2. Formy kooperacji 303 11.3. Franchising 307 12. Internacjonalizacja handlu 311 12.1. Interpretacja internacjonalizacji w handlu 311 12.2. Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw handlowych 326 12.3. Strategie internacjonalizacji 329
Literatura podstawowa 337 Indeks 344
|