Logistyka jest wiedzą, która zaczęła rozwijać się w Polsce wraz z transformacją gospodarki naszego kraju, czyli po przejściu od systemu centralnie planowanego do rynkowego.
Trzecie wydanie książki – wzbogacone o najnowsze dane i wyniki badań oraz aktualne dane statystyczne – prezentuje, objaśnia i przedstawia realia funkcjonowania pojęć związanych z nowoczesnymi procesami logistycznymi.
Prezentuje wybór i usystematyzowane kluczowe zagadnienia, związane z tworzącą się na naszych oczach eurologistyką i logistyką globalną. Po raz pierwszy w Polsce, zaprezentowano niezwykle aktualną problematykę logistyki w usługach, a także logistykę miejską, ze szczególnym uwzględnieniem miast międzynarodowych.
Celem tego opracowania jest przedstawienie, w sposób kompleksowy, a jednocześnie zwarty – encyklopedyczny, roli i znaczenia logistyki XXI wieku w zdobywaniu przez polskie firmy przewagi konkurencji, tak na polskim, jak i na światowym rynku dóbr i usług.
Książka adresowana jest do studentów nauk ekonomicznych, menedżerów wszystkich szczebli zarządzania, zwłaszcza logistyków oraz tych praktyków życia gospodarczego, którzy chcą się logistyki nauczyć.
Rozdziały: ALFABETYCZNY WYKAZ HASEŁ
I.ISTOTA LOGISTYKI, PODSTAWOWE POJĘCIA I.1. Logistyka jako metoda zarządzania łańcuchem dostaw I.2. Funkcje zarządzania logistycznego I.3. Logistyka w strategii firmy, planowanie logistyki I.4. Organizacja i zarządzanie logistyka˛ w przedsiębiorstwie I.5. Koszty logistyczne
II. PRODUKT LOGISTYCZNY, STEROWANIE ZAPASAMI II.1. Istota produktu logistycznego II.2. Ekonomiczne cechy produktu logistycznego II.3. Strategie tworzenia zapasów, ekonomiczna wielkość zamówień II.4. Metody sterowania zapasami II.5. Wielkość zapasów a poziom obsługi klientów
III. MAGAZYNOWANIE I OBSŁUGA ZAPASÓW III.1. Magazyny i ich wyposażenie III.2. Metody obsługi zapasów III.3. Opakowania III.4. Koszty zapasów
IV. TRANSPORT W LOGISTYCE IV.1. Infrastruktura transportu IV.2. Środki transportu IV.3. Koszty i ceny w transporcie IV.4. Wybór sposobu przewozu IV.5. Zarządzanie transportem własnym
V. PRZESTRZENNA KONFIGURACJA SIECI LOGISTYCZNEJ V.1. Istota, cele konfigurowania sieci logistycznej V.2. Metody wyznaczania promienia obsługi logistycznej V.3. Metody lokalizacji punktów węzłowych sieci logistycznej w regionie V.4. Międzyregionalna sieć logistyczna
VI. INFORMATYZACJA ZARZĄDZANIA LOGISTYCZNEGO VI.1. Strumień informacyjny w logistyce VI.2. Automatyczna identyfikacja i kody kreskowe VI.3. Elektroniczna wymiana dokumentacji VI.4. Logistyczny system informacji VI.5. Systemy wspomagania decyzji w zarządzaniu logistycznym
VII. ZARZĄDZANIE LOGISTYCZNE W PRODUKCJI VII.1. System logistyczny przedsiębiorstwa produkcyjnego VII.2. Procesy zaopatrzenia materiałowego VII.3. Planowanie zapotrzebowania materiałowego VII.4. Planowanie i sterowanie procesami produkcyjnymi VII.5. Metody kształtowania i kontroli jakości VII.6. Planowanie sprzedaży
VIII. LOGISTYKA W DYSTRYBUCJI VIII.1. Istota dystrybucji jako ogniwa łańcucha logistycznego VIII.2. Decyzje logistyczne w sferze dystrybucji VIII.3. Funkcje handlu jako ogniwa w procesie dystrybucji VIII.4. Zarządzanie dystrybucja˛ fizyczna VIII.5. Efekty i koszty logistyki w dystrybucji
IX. ZARZĄDZANIE LOGISTYCZNE USŁUGAMI XI.1. Metody zarządzania usługami XI.2. Sterowanie procesem świadczenia usług XI.3. Usługi logistyczne XI.4. Usługi medyczne
X. EUROLOGISTYKA X.1. Eurosystem logistyczny – istota, geneza, cel X.2. Tworzenie kanałów eurologistycznych X.3. Finanse w eurologistyce X.4. Centra usług logistycznych
|