Tytuł: | Kompendium wiedzy o turystyce Wydanie nowe | | Autor: | Grzegorz Gołembski | | ISBN: | 978-83-01-15814-9 | | Ilość stron: | 450 | | Data wydania: | 2009 (wydanie 2) | | Format: | 14,3x20,5 cm | | Wydawnictwo: | PWN | |
| Cena: | 44.90zł | |
Turystyka to fenomen ostatnich dziesięcioleci. Stała się jednym z najbardziej dochodowych biznesów na świecie i cechą charakterystyczną społeczeństw państw wysokorozwiniętych.
Turystyka jest dziedziną interdyscyplinarną. Stała się kołem napędowym transportu, budownictwa, gospodarki komunalnej, rozwoju regionalnego. Jej rozwój przyczynia się do zintensyfikowania działań na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i dóbr kultury.
Celem tego opracowania jest przedstawienie roli i znaczenia turystyki w skali makro, w skali regionu i przedsiębiorstwa turystycznego oraz podkreślenie złożoności produktu turystycznego i sposobu zarządzania tym produktem.
W nowym wydaniu uaktualniono i uzupełniono dane związane m.in. z wejściem Polski do Unii Europejskiej i przystąpieniem do strefy Schengen. Uwzględniono zmiany, jakie zaszły w światowej i polskiej turystyce w ostatnich latach.
Książka adresowana jest do studentów wyższych uczelni i środowiska naukowego, menedżerów i pracowników zajmujących się obsługą ruchu turystycznego, do władz rządowych i samorządowych, a także do ogromnej rzeszy turystów.
Rozdziały: Alfabetyczny wykaz haseł
Część I. TURYSTYKA JAKO ZJAWISKO SPOŁECZNO-EKONOMICZNE 1. Turystyka, turysta, ruch turystyczny 2. Produkt turystyczny 3. Rynek turystyczny 4. Psychologia rynku turystycznego 5. Organizacja sfery obsługi ruchu turystycznego 6. Przestrzenie turystyki i osadnictwo turystyczne
Część II. ZWIĄZKI TURYSTYKI Z SEKTOREM PUBLICZNYM 1. Rozmiary turystyki w Polsce i na œwiecie 2. Metody pomiaru ruchu turystycznego i obrotów turystycznych 3. Metody obliczania wpływu turystyki na dochód narodowy i bilans płatniczy 4. Pozytywne i negatywne społecznie następstwa rozwoju turystyki 5. Stymulowanie procesów gospodarczych w turystyce 6. Turystyka a zadania organów pañstwowych, budżet pañstwa, fundusze parabudżetowe i środki z funduszów Unii Europejskiej 7. Turystyka a zadania i źródła finansowania działalności samorządu terytorialnego
Część III. PRZEDSIĘBIORSTWO NA RYNKU TURYSTYCZNYM 1. Formy organizacyjne prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce 2. Analiza finansowa i zarządzanie finansami przedsiębiorstw turystycznych
Część IV. ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE REGIONEM TURYSTYCZNYM 1. Region jako miejsce koncentracji ruchu turystycznego 2. Jakość usług w regionie turystycznym 3. Metody zintegrowanego zarządzania jakością w regionie turystycznym
Spis rycin Spis tabel
|