Tytuł: | Kompetencje międzykulturowe | | Autor: | J. Sławomir Magala | | ISBN: | 978-83-264-1476-3 | | Ilość stron: | 280 | | Data wydania: | 10/2011 | | Format: | B5 | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 59.00zł | |
Publikacja stanowi przewodnik po zagadnieniach związanych z kompetencjami międzykulturowymi, czyli umiejętnościami, które pozwalają efektywnie zarządzać organizacjami wielokulturowymi.
Czytelnik dowie się: • jak traktować różnice kulturowe jako okazje do twórczego rozwoju, a nie przeszkody lub zagrożenia dla wysiłku zespołowego, • jak zwalczać uprzedzenia i stereotypy, które tworzą bariery w skutecznej komunikacji, • jakie działania mogą ułatwić zrozumienie zachowań, kultury, konfliktów, rozwoju i zmian w organizacji, • jak rozwijać własne kompetencje międzykulturowe i tworzyć kreatywne społeczności w organizacjach.
Rozważania te są kluczowym elementem zarządzania w globalnym środowisku biznesowym i warunkiem rozumienia współczesnych organizacji.
Adresaci: Zainteresują zarówno wykładowców i studentów kierunków związanych z zarządzaniem międzynarodowym oraz zarządzaniem zasobami ludzkimi, jak i konsultantów i menedżerów wszystkich szczebli, których praca wymaga wiedzy na temat funkcjonowania międzynarodowych korporacji.
Rozdziały: Wstęp: w cieniu wieży Babel
1. Cele, środki i znaczenia kultur: aspekt językowy Cele oprogramowania kulturowego Środki - wiedza obiektywna Znaczenia: uczenie się kodów kulturowych jak języków Cele, środki i znaczenia kultury: aspekt językowy Profesjonalna biurokracja w akcji: przypadek BBC
2. Zderzenie cywilizacji: aspekt globalny Międzykulturowe aspekty globalizacji Dwie Kasandry globalizacji: Huntington i Ritzer Kompromisy międzykulturowe i wielokulturowość Zmiana tożsamości kulturowych: aspekt globalny Przypadek repatriacji imigrantów z Kazachstanu w Polsce
3. Organizacje sieciowe: aspekt zarządzania Modele kultur organizacyjnych Przypadek projektu zmian w policji Audyt kulturowy w fuzjach i przejęciach Przypadek ponadgranicznych przedsięwzięć w Skandynawii Wiedza, zarządzanie, krytyka Przypadek Międzynarodowej Federacji Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca Od kontrolowania do coachingu: demokracja w miejscu pracy Przypadek całościowej kontroli w spółce giełdowej Menedżer jako narrator: dyskurs organizacyjny Przypadek dyskursu menedżerskiego w krajach podzielonych przez wspólny język lub praktykę: Austria i Niemcy oraz Niemcy i Wielka Brytania
4. Twórcza komunikacja: aspekt multimedialny Media stanowią przekaz: przejście na komunikację cyfrową Wykorzystywanie ekstremów: Wesołych świąt, pułkowniku Lawrence (reż. N. Oshima Władza i ideologia: Underground (reż. E. Kusturica) Dynamika socjalizacji lub demokracja w miejscu pracy: Dwunastu gniewnych ludzi (reż. S. Lumet, W. Friedkin) Podsumowanie: zarządzanie kompetencjami międzykulturowymi
|