Tytuł: | Kompetencyjne systemy ocen pracowników Wydanie 2 | | Autor: | Małgorzata Sidor-Rządkowska | | ISBN: | 978-83-264-1331-5 | | Ilość stron: | 252 | | Data wydania: | 10/2011 (wydanie 2) | | Format: | 176 x 250 mm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 79.80zł | |
Drugie wydanie cieszącej się niesłabnącym zainteresowaniem książki znanej autorki. Pozycja daje przegląd zagadnień, które należy rozważyć, wdrażając system ocen oparty na kompetencjach. Opisano w niej szczegółowo sposób przygotowania i wprowadzania takiego systemu.
Omówiono także metody integrowania systemu ocen z innymi dziedzinami III, takimi jak rekrutacja i selekcja, rozwój zawodowy, kształtowanie wynagrodzeń oraz restrukturyzacja organizacji.Kompleksowe ujęcie tematu sprawia, że książka jest cennym źródłem wiedzy dla menedżerów wszystkich szczebli, dyrektorów i pracowników działów zasobów ludzkich, a także osób zajmujących się naukowo problematyką zarządzania.
"Książka została opracowana przez cenioną autorkę, łączącą kompetencje pracownika naukowego i dydaktyka oraz konsultanta. Widoczna jest tu równowaga między aspektami teoretycznymi i praktycznymi. Autorka wykazuje się dobrą znajomością zarówno rozległej literatury przedmiotu, jak i szeregu rozwiązań stosowanych w praktyce. Książkę wzbogacają studia przypadków oraz opisy systemów stosowanych w praktyce".
Rozdziały:
Rozdział 1. Zarządzanie oparte na kompetencjach Pojęcie zarządzania kompetencjami Kwalifikacje a kompetencje Definicje terminu "kompetencje" Rodzaje kompetencji
Rozdział 2. Opracowanie kompetencyjnych systemów ocen - działania przygotowawcze Identyfikacja i opis kompetencji Ustalanie poziomów kompetencji Kryteria oceny
Rozdział 3. Wprowadzenie kompetencyjnego systemu ocen Planowanie działania Kampania informacyjna Szkolenie osób oceniających
Rozdział 4. 360-stopniowa ocena kompetencji Istota oceny 360-stopniowej Osoby dokonujące 360-stopniowej oceny kompetencji Ocena przełożonych przez podwładnych Organizacja przebiegu 360-stopniowej oceny kompetencji
Rozdział 5. Rozmowa oceniająca Istota rozmowy oceniającej Wskazówki dla menedżera prowadzącego rozmowę oceniającą Przekazywanie informacji pozytywnych Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych Pojęcie i rola procesu facylitacji
Rozdział 6. Błędy w procesie tworzenia i stosowania kompetencyjnych systemów ocen Nieprawidłowe określenie profili kompetencyjnych stanowisk Niewłaściwe wprowadzanie systemu oceny Błędy w procesie oceniania Błędy w procesie 360-stopniowej oceny pracowników
Rozdział 7. Zarządzanie kompetencjami a rekrutacja i selekcja pracowników Profil kompetencyjny stanowiska jako podstawa doboru kandydatów do pracy Przygotowanie pytań na rozmowę kwalifikacyjną Zastosowanie testów psychologicznych Centrum oceny jako metoda badania kompetencji Wybór najodpowiedniejszego kandydata
Rozdział 8. Zarządzanie kompetencjami a rozwój zawodowy pracowników Rozwój zawodowy jako wspólne zadanie pracownika i organizacji Konieczność stałej analizy potencjału zawodowego pracowników Raport z oceny 360-stopniowej jako źródło informacji o potrzebach rozwojowych Testy kompetencyjne Ośrodek rozwoju (development centre)
Rozdział 9. Zarządzanie kompetencjami a kształtowanie systemów wynagrodzeń Wynagradzać za efekty czy za sposób osiągania efektów? Sposoby powiązania wynagrodzeń z kompetencjami
Rozdział 10. Zarządzanie kompetencjami a restrukturyzacja organizacji Pojęcie restrukturyzacji Restrukturyzacja naprawcza a restrukturyzacja rozwojowa Bibliografia
Załączniki 1. Zarządzanie kompetencjami w firmie Yattenfall Heat Poland SA 2. 360-stopniowa ocena kadry menedżerskiej w firmie Omega SA 3. Raport z realizacji projektu. Diagnoza kompetencji menedżerów metodą development enter 4. Kwestionariusz oceny potencjału menedżerskiego 5. Arkusz oceny kompetencji pracownika na stanowisku kierowniczym (fragment) 6. Arkusz oceny kompetencji pracownika na stanowisku niekierowniczym (fragment) 7. Przykładowe poziomy kompetencji "myślenie analityczne" 8. Przykładowe poziomy kompetencji "komunikacja" 9. Kryteria oceny stosowane w administracji państwowej (fragment)
|