Tytuł: | Komunikacja społeczna a wyzwania współczesności | | Autor: | Dorota Majka-Rostek | | ISBN: | 978-83-7641-326-6 | | Ilość stron: | 214 | | Data wydania: | 11/2010 | | Format: | 15.5x23.0cm | | Wydawnictwo: | Difin | |
| Cena: | 40.00zł | |
Książka jest zbiorem artykułów podejmujących problematykę komunikacji społecznej w różnorodnych kontekstach jej funkcjonowania. Ma ona charakter interdyscyplinarny, wśród autorów znajdują się socjologowie, psychologowie oraz specjaliści do spraw zarządzania.
Teksty dotyczą takich obszarów jak: komunikacja intrapersonalna – związana z kreowaniem znaczeń w jednostkowym umyśle i świadomości, komunikacja interpersonalna i grupowa, polegająca na bezpośrednich relacjach międzyludzkich, komunikacja internetowa – będąca konsekwencją postępu technologicznego, komunikacja organizacyjna – dotycząca przed wszystkim współczesnego rynku pracy oraz komunikacja międzykulturowa – podlegająca wpływom zarówno globalizacji, jak i pluralizacji społeczno-kulturowej.
Wszystkie artykuły łączy dążenie do uchwycenia związków pomiędzy przedstawianym obszarem komunikacyjnym a specyfiką współczesności i płynącymi z niej wyzwaniami. Owe wyzwania mają różne źródła, lecz najczęściej wywodzą się z niespotykanej we wcześniejszych epokach dynamiki społeczno- kulturowej. Zmiany polityczne, ekonomiczne i kulturowe pociągają za sobą konieczność transformacji funkcjonujących w tych obszarach strategii komunikacyjnych.
Rozdziały:
I. Komunikacja intrapersonalna, interpersonalna i grupowa 1. Komunikacja nauczyciela z uczniami dla zachowania dyscypliny w klasie 2. Komunikacja w więzieniu jako proces zmiany społecznej 3. Kompartmentalizacja. O byciu i komunikowaniu w „pokawałkowanym” świecie
II. Komunikacja internetowa 1. Komunikacja internetowa na początku XXI wieku. Kultura indywidualizmu i narcyzm w mediach społecznych 2. Blogi i blogosfera w systemie komunikacji politycznej 3. Społeczne zaplecze „e-programów” dla administracji publicznej
III. Komunikacja organizacyjna 1. Internetowe fora pracowników jako zagrożenie dla wizerunku firm 2. Employer branding jako nowa forma komunikowania organizacyjnego rozwinięta w odpowiedzi na wyzwania współczesnego rynku pracy 3. Współczesne wyzwania organizacji w obszarze public relations
IV. Komunikacja międzykulturowa 1. Kompetencje międzykulturowe jako wymóg współczesnej komunikacji 2. Komunikacja wewnątrzkulturowa a procesy społecznej pluralizacji
|