Tytuł: | Komunikowanie polityczne w społeczeństwach przedmasowych | | Autor: | Mateusz Nieć | | ISBN: | 978-83-264-1490-9 | | Ilość stron: | 272 | | Data wydania: | 08/2011 | | Format: | 125 x 176 mm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 49.00zł | |
Książka stanowi syntezę dziejów komunikowania politycznego. Autor analizuje pojawienie się wszystkich najważniejszych idei związanych z komunikowaniem politycznym. Przedstawia genezę publicystyki i reklamy politycznej, kampanii politycznej i wyborczej, pojawienie się sfery publicznej.
W publikacji zaprezentowane zostały ideał polityka, mówcy i kaznodziei, jak też koncepcja propagandy religijnej i politycznej. W kręgu analizowanych tematów znalazła się także geneza prasy drukowanej, ulotki i listu.
Publikacja adresowana jest do pracowników naukowych oraz studentów wydziałów politologicznych, komunikowania, filozofii, historii oraz filologii polskiej i klasycznej.
Rozdziały:
Rozdział I. Geneza publicystyki i reklamy politycznej. Klasyczna teoria wymowy
I. Geneza publicystyki i reklamy politycznej Jak powstało komunikowanie polityczne
II. Klasyczna teoria wymowy Koncepcja mitu Rolanda Barthesa
Rozdział II. Kampania polityczna w demokracji ateńskiej. Kampania wyborcza w republice rzymskiej
I. Kampania polityczna w demokracji ateńskiej Kultura, socjalizacja polityczna, propaganda. Pojawienie się różnicy politycznej Mowa pogrzebowa. Wydarzenie polityczne Dyskusja polityczna na agorze Reklama
II. Kampania wyborcza w republice rzymskiej Mały poradnik wyborczy Cycerona
Rozdział III. Publicystyka w Rzymie republikańskim i cesarskim. Komunikowanie polityczne w Rzymie cesarskim. Kaznodziejstwo wczesnochrześcijańskie
I. Publicystyka w Rzymie republikańskim i cesarskim Wizerunek Ideał mówcy politycznego Spory publicystyki republikańskiej "Czarna" propaganda
II. Komunikowanie polityczne w Rzymie cesarskim Literatura rzymska epoki augustowskiej (kontekst komunikacyjny) Komunikowanie - druga sofistyka Ideał mówcy według Kwintyliana
III. Kaznodziejstwo wczesnochrześcijańskie
Rozdział IV. Powstanie i rozwój prasy drukowanej (do periodyków włącznie) Druki urzędowe w starożytności Wynalazek druku List a powstanie prasy Pierwociny prasowe Periodyki (XVII wiek)
Rozdział V. Geneza propagandy religijnej i politycznej. Kształtowanie się idei "czwartej władzy" (wątek nowożytny)
I. Geneza propagandy religijnej i politycznej Idea przedstawicielstwa antycznego i nowożytnego Nowożytna publicystyka prasowa Propaganda religijna w XVII wieku - geneza polityczna
II. Kształtowanie się idei "czwartej władzy" (wątek nowożytny) Cenzura Koncepcja "czwartej władzy" - wczesne idee Zakończenie Wykaz ilustracji Wykaz tabel
|