Tytuł: | Konkurencyjność teoria i praktyka | | Autor: | Magdalena Olczyk | | ISBN: | 978-83-7556-002-2 | | Ilość stron: | 174 | | Data wydania: | 2008 | | Format: | 17.0x24.0cm | | Wydawnictwo: | CEDEWU | |
| Cena: | 39.00zł | |
Czym jest konkurencyjność? Jak w gąszczu definicji konkurencyjności wybrać tę jedyną właściwą dla badanego zjawiska? Czy istnieje teoria konkurencyjności? Jak zmierzyć poziom konkurencyjności przedsiębiorstwa, branży i gospodarki?
Rozpoczynając od odpowiedzi na powyższe pytania Autorka w sposób niezwykle przystępny i obrazowy przeprowadza wnikliwą analizę konkurencyjności polskiego eksportu na unijne rynki. Czytelnik dowie się nie tylko o ile wzrosła konkurencyjność polskiego eksportu na rynek Unii Europejskiej w ostatniej dekadzie, ale również co (niska cena czy wysoka jakość) zdecydowało o wynikach polskich eksporterów na tym rynku. Ponadto, z listy kilkunastu tysięcy towarów eksportowych autorka wyselekcjonowała dziesięć najbardziej konkurencyjnych polskich wyrobów przemysłowych na rynek UE.
Jeśli więc interesujesz się problematyką związaną z konkurencyjnością przedsiębiorstwa, sektora, całej gospodarki lub piszesz pracę dyplomową z zakresu konkurencyjności książka ta będzie zapewne nieocenionym przewodnikiem po trudnych ścieżkach definiowania i analizowania problemów począwszy od mikro do makrokonkurencyjności
|