Intensywne tempo zmian społecznych, gospodarczych i politycznych wywarło niewątpliwie istotny wpływ na procesy zachodzące w sferze konsumpcji. Znajduje to wyraz w nowych trendach konsumenckich, wyrażających się m.in. zmianami systemów wartości, oczekiwań i preferencji oraz rosnącą świadomością i siłą nabywców. Towarzyszą temu zmiany warunków realizacji potrzeb, zainteresowań, obszarów aktywności i stylów życia.
Wspomniane procesy wpływają w istotny sposób na strategie i działania marketingowe współczesnych przedsiębiorstw, a zwłaszcza metody komunikowania się z klientami, oraz sposoby prowadzenia działalności operacyjnej. Niezbędna staje się modyfikacja dotychczasowych strategii i przestawienie się menedżerów na nowy sposób myślenia i działania, w którym istotną rolę odgrywa gospodarka oparta na wiedzy i nowoczesnych mediach elektronicznych.
Jednym z kluczowych problemów, przed jakim stoją obecnie funkcjonujące firmy, jest pogodzenie wymogów ekonomii skali i efektywności operacyjnej z unikalnymi, silnie zindywidualizowanymi i wciąż zmieniającymi się potrzebami klientów i kontrahentów.
Rozdziały:
1. TEORETYCZNE ASPEKTY KSZTAŁTOWANIA POZYCJI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTWA NA RYNKU 1. Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa w naukach ekonomicznych 2. Instrumenty kształtowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku 2. MŁODZI KONSUMENCI JAKO UCZESTNICY PROCESÓW RYNKOWYCH 1. Podstawy decyzji i zachowań konsumentów w świetle teorii 2. Charakterystyka segmentu młodych konsumentów oraz ich style życia i konsumpcji Sylwetka młodych konsumentów i ich typy Style życia i konsumpcji młodzieży 3. Współczesne trendy w zachowaniach rynkowych młodych konsumentów i ich kształtowanie 3. RYNEK ODZIEŻOWY W POLSCE I OCENA INSTRUMENTÓW KONKUROWANIA STOSOWANYCH PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWA 1. Ogólna charakterystyka rynku odzieżowego w Polsce 2. Instrumenty konkurowania stosowane przez firmy odzieżowe a preferencje i oczekiwania młodzieży 4. ROLA PROMOCJI W BUDOWANIU POZYCJI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTWA 1. Istota procesu komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem 2. Reklama jako instrument komunikacji przedsiębiorstwa z młodymi konsumentami 3. Instrumenty promocji uzupełniającej w segmencie młodzieżowym 4. Innowacyjne formy komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 46,67zł
|