Tytuł: | Konsument a reklama Studium cywilnoprawne | | Autor: | Agnieszka Malarewicz | | ISBN: | 978-83-7601-775-4 | | Ilość stron: | 560 | | Data wydania: | 2009 | | Oprawa: | Twarda | | Format: | 15.1x21.1cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 79.00zł | |
Książka w obszerny sposób ukazuje relacje między konsumentem a reklamodawcą.
Z jednej strony przedstawia charakter prawny reklamy jako instytucji przedumownej, z drugiej zaś prezentuje prawa konsumentów do korzystania z dobrodziejstw przekazu reklamowego i jego instrumentów. Autorka proponuje konstrukcję prawną odpowiedzialności reklamodawców wobec konsumentów, jak również omawia analizowaną problematykę w kontekście prawa USA i wybranych porządków prawnych krajów europejskich.
W pracy wykorzystano bogaty materiał źródłowy polskiej i obcojęzycznej literatury przedmiotu, akty normatywne prawa polskiego, wspólnotowego, wybranych systemów państw obcych oraz konwencje międzynarodowe, a także orzecznictwo ETS, sądów polskich i sądów państw obcych.
Kompleksowe opracowanie tematu zasługuje na szczególną uwagę w dobie rozwoju nowych technologii, internetu, jak i stale wzrastających zagrożeń oraz naruszeń spowodowanych wszechobecną reklamą.
Rozdziały:
Rozdział I. Cywilnoprawny charakter reklamy 1. Reklama jako oświadczenie woli 2. Reklama jako czynność prawna zmierzająca do zawarcia umowy cywilnoprawnej 3. Umowne prawo odstąpienia od umowy zawartej pod wpływem reklamy 4. Pojęcie konsumenta
Rozdział II. Zagrożenia dla konsumentów ze strony reklamy 1. Reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji 2. Reklama w świetle wykładni art. 16 ust. 1 pkt 1 u.z.n.k. - analiza zagrożeń 3. Reklama wprowadzająca w błąd 4. Reklama nierzeczowa - art. 16 ust. 1 pkt 3 5. Reklama ukryta 6. Reklama uciążliwa 7. Reklama porównawcza 8. Konsument wobec reklamy internetowej - zagrożenia dla konsumenta
Rozdział III. Ochrona konsumentów w związku z nadużyciami w reklamie 1. Odpowiedzialność cywilnoprawna reklamodawcy w stosunku do konsumenta 2. Odpowiedzialność cywilnoprawna reklamodawcy na podstawie przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 3. Instrumenty ochrony konsumenta 4. Wybrane instytucjonalne środki ochrony konsumenta
Rozdział IV. Ochrona konsumenta i reklama w prawie wspólnotowym oraz w wybranych systemach państw obcych 1. Środki regulacji reklamy i ochrony konsumenta 2. Problematyka reklamy i ochrony konsumenta w świetle prawa wybranych państw europejskich 3. Ochrona konsumenta w reklamie - wprowadzenie do regulacji prawnej w USA 4. Gwarancje 5. Modelowy zbiór przepisów dotyczących komunikatów odnoszących się do usług prawniczych zawartych w reklamie w USA 6. Reklama polityczna
|