Tytuł: | Konsumpcja w teorii i praktyce gospodarowania | | Autor: | Czesław Bywalec | | ISBN: | 978-83-01-15300-7 | | Ilość stron: | | | Data wydania: | 2007 | | Format: | 16,5x24 cm | | Wydawnictwo: | PWN | |
| Cena: | 52.40zł | |
Dynamiczny rozwój konsumpcji i jej masowy charakter spowodowały w ostatnich latach wzrost zainteresowania tą dziedziną wiedzy i konieczność zwrócenia na nią większej uwagi w programach dydaktycznych. Podręcznik zawiera najnowszą, usystematyzowaną wiedzę o konsumpcji, jej strukturze, prawidłowościach i uwarunkowaniach. Przedstawiono w nim teorię konsumpcji, począwszy od terminologii, typologii, poprzez determinanty, prawidłowości i efekty rozwoju konsumpcji w wymiarze mikro (jednostka ludzka, gospodarstwo domowe), jak i makro (społeczeństwo). Książka ma charakter interdyscyplinarny, ponieważ konsumpcja, jako główny czynnik rozwoju gospodarczego, jest rozpatrywana nie tylko w kategoriach ekonomicznych, ale również w kontekście społecznym, psychologicznym i etycznym.
Podręcznik adresowany jest przede wszystkim do studentów, doktorantów oraz wykładowców szkół wyższych na kierunkach ekonomicznych, ale będzie także przydatny adeptom innych dyscyplin społecznych, takich jak: polityka społeczna, regionalistyka, zarządzanie, handel, marketing, socjologia, politologia czy dziennikarstwo. Może służyć jako lektura podstawowa lub uzupełniająca do wielu przedmiotów wykładanych na tych kierunkach.
|