Tytuł: | Kręć filmy, które wciągają! | | Autor: | Steve Stockman | | ISBN: | 978-83-283-2702-3 | | Ilość stron: | 264 | | Data wydania: | 11/2016 | | Format: | 170x230 | | Wydawnictwo: | HELION | |
| Cena: | 44.90zł | |
Filmy dzieli się na dobre i na takie, których nikt nie chce oglądać. Niestety, tych drugich powstaje znacznie więcej. O jakości filmu decyduje bowiem nie tyle jakość sprzętu, ile umiejętności, wiedza i talent jego twórcy. Oznacza to, że nawet amatorską kamerą można nakręcić dzieło, które przykuje uwagę widza aż do ostatniej sekundy. A warto się o to postarać, gdyż film jest medium o niezwykłej mocy: może nauczyć, zainspirować, doprowadzić do łez, może nawet zmienić bieg wydarzeń!
Trzymasz w ręku książkę, dzięki której szybko nauczysz się praktycznej strony sztuki filmowej. Ten świetnie napisany, pozbawiony zbędnych szczegółów przewodnik zawiera szereg cennych wskazówek, ćwiczeń, opisów technik, ostrzeżeń i spostrzeżeń. Niezależnie od tego, dlaczego chcesz nakręcić film i czego ma dotyczyć, musisz zainteresować widza i zapewnić mu rozrywkę. Książka zawiera 77 sposobów, aby ten właśnie cel osiągnąć. Jeśli nie masz czasu, aby zapoznać się ze wszystkimi przed pierwszym klapsem, skorzystaj z dwunastopunktowej ściągawki — Twoi widzowie to docenią!
Dzięki tej książce dowiesz się:
- jak powinien myśleć reżyser i jak należy zaplanować pracę nad filmem,
- do czego służy scenariusz i scenorys oraz kiedy są potrzebne,
- jak komponować pojedyncze kadry i cały film,
- jak kręcić filmy różnych gatunków i o różnym przeznaczeniu,
- jak montować filmy i jak zadbać o warstwę dźwiękową,
- co zrobić, aby Twój film był chętnie oglądany.
Weź kamerę i zrób świetny film!
Rozdziały:
- Wstęp. Nikt nie ogląda kiepskich filmów (1)
- Ściągawka. 12 sposobów, żeby od razu nakręcić lepszy film (8)
CZĘŚĆ 1. Myśl jak reżyser
- 1. Rozrywka to wszystko (20)
- 2. Bez pomysłu daleko nie zajdziesz (23)
- 3. Czy to naprawdę musi być film? (28)
- 4. Kreatywne pomysły na szybko (30)
- 5. Określ odbiorcę (34)
- 6. Zdecyduj, co chcesz opowiedzieć (37)
- 7. Myśl ujęciami (41)
- 8. Każdy kadr powinien opowiadać jakąś historię (46)
- 9. Streść się: zasada plastikowego pojemnika (49)
- 10. Pozostaw lekki niedosyt (52)
CZĘŚĆ 2. Przygotowanie - tajemnica sukcesu profesjonalisty
- 11. Pitching (56)
- 12. Wiedz, co kręcisz. Część I (59)
- 13. Wiedz, co kręcisz. Część II (62)
- 14. Kiedy potrzeba scenariusza? (64)
- 15. Jeśli nie masz nic do powiedzenia, to się nie odzywaj (66)
- 16. Spontaniczność nie jest w cenie (69)
- 17. Planuj z listą ujęć (71)
CZĘŚĆ 3. Przygotowanie planu filmowego
- 18. Tworzenie scenorysu przy użyciu kamery (82)
- 19. Sam zdecyduj, kogo filmować (84)
- 20. Niech Twoja gwiazda zabłyśnie (w przenośni) (86)
- 21. Lokalizacja jest najważniejsza (89)
- 22. Użyj właściwej kamery (92)
- 23. O co naprawdę chodzi w kręceniu dobrych filmów (93)
CZĘŚĆ 4. Co zrobić, żeby dało się to oglądać
- 24. Montaż odbywa się w Twojej głowie (96)
- 25. Wyostrz swoje ujęcia (99)
- 26. Pobaw się kamerą (102)
- 27. Nagrywaj krótkie ujęcia (105)
- 28. Zoomuj nogami, nie obiektywem (107)
- 29. Jeśli nie widzisz ich tęczówek, to stoisz za daleko (109)
- 30. Wybierz kadr i nie ruszaj się (111)
- 31. Kiedy warto ruszać kamerą (115)
- 32. Niech stanie się światłość (118)
- 33. Nie ma być miło (121)
- 34. Niech Twoja gwiazda zabłyśnie (dosłownie) (123)
- 35. Pokaż, gdzie jesteśmy (125)
- 36. Baw się dobrze (128)
- 37. Nie toleruj słabych ujęć (130)
- 38. Zwróć uwagę na szczegóły (132)
- 39. Wykorzystaj pierwszy plan (135)
- 40. Zwróć uwagę na tło (137)
- 41. Spróbuj nagrywać pod innym kątem (138)
- 42. Trójpodział obrazu (141)
- 43. Oglądaj swoje nagrania (143)
- 44. Jeśli nie uda się za pierwszym podejściem, spróbuj coś innego (145)
- 45. Zdaj się na los (148)
- 46. Zadbaj o wyraźny dźwięk (150)
- 47. Używaj wielu kamer naraz (153)
- 48. Musisz kiedyś skończyć (156)
CZĘŚĆ 5. Gatunki filmowe i jak je kręcić
- 49. Jak nagrać najbardziej urocze dzieciaki na świecie (158)
- 50. Koniec z nudnymi filmami z wakacji (161)
- 51. Wesela i inne uroczystości (164)
- 52. Nagrywanie teledysku (168)
- 53. Autoprezentacje (171)
- 54. Wywiady i monologi (174)
- 55. Tyrady na vlogach (179)
- 56. Popisowe akcje (181)
- 57. Filmy oparte na scenariuszu (183)
- 58. Instruktaż (186)
- 59. Kręcenie stuprocentowo skutecznych virali (189)
- 60. Promocja produktów i usług (191)
CZĘŚĆ 6. Po zakończeniu zdjęć
- 61. Podstawy montażu. Część I (196)
- 62. Podstawy montażu. Część II (198)
- 63. Zastosuj kompozycję klamrową (202)
- 64. Czytelność jest kluczowa (206)
- 65. Efekty przejść traktuj z rezerwą (209)
- 66. W razie wątpliwości wycinaj jak leci (212)
- 67. Zaczynaj późno, kończ wcześnie (215)
- 68. Efekty dźwiękowe (219)
- 69. Muzyka (221)
- 70. Nie przesadzaj z efektami graficznymi (223)
- 71. Lukrowanie tortu (226)
CZĘŚĆ 7. Kiedy trzeba skończyć
- 72. Kiedy zaprezentować swoje dzieło (230)
- 73. Komu zaprezentować swoje dzieło (232)
- 74. Jak odnosić się do uwag (235)
- 75. Dzieło nigdy nie jest ukończone (238)
- 76. Czy to już sztuka? (239)
- 77. Słowo na koniec (241)
DODATEK
- Dołącz do Wyższej Szkoły Filmowej w Sieci (242)
- Skorowidz (249)
|