Księgarnia naukowo-techniczna styczna.pl

Księgarnia naukowo-techniczna
styczna.pl

 


Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes » Public Relations » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Albumy
Architektura
Beletrystyka
Biochemia
Biologia
Biznes
  Administracja Samorząd
  Biznes
  Biznesplan
  Bizneswoman
  Coaching
  Firma
  Informatyczne systemy
  Kadry Zarządzanie personelem
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Konkurencyjność
  Logistyka
  Marketing
  Mobbing Molestowanie
  Nieruchomości Mieszkania
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Perswazja NLP
  Praca BHP
  Przywództwo
  Public Relations
  Reklama
  Sekret
  Sekretariat
  Sprzedaż
  Strategia Teoria gier
  Szkolenia
  Szkoła
  Zarządzanie
  Zarządzanie projektami
  Zarządzanie zespołem
  Zasoby ludzkie HR
Budownictwo
Chemia
Design DTP
E-biznes
Ekologia i środowisko
Ekonometria
Ekonomia Finanse
Elektronika
Elektrotechnika
Encyklopedie
Energetyka
Fizyka
Fotografia
Geografia
Historia
Informatyka
Maszynoznawstwo
Matematyka
Medycyna
Motoryzacja
Polityka
Popularnonaukowe
Poradniki
Prawo
Sport
Sztuka
Słowniki
Technika
Telekomunikacja
Turystyka
Zarządzanie jakością

Zobacz pełny katalog »
Kreowanie informacji 29.00zł
Kreowanie informacji

Tytuł: Kreowanie informacji
Autor: Wojciech Jabłoński
ISBN: 978-83-01-14819-5
Ilość stron: 180
Data wydania: 2007
Format: 16,5x24 cm
Wydawnictwo: PWN

Cena: 29.00zł


Książka dla profesjonalistów, a jednocześnie podręcznik akademicki dla studentów wyższych lat studiów do przedmiotów związanych z public relations. Autor rozszyfrowuje w niej takie terminy, jak: pseudowydarzenie, "czwarta władza", media relations, press relations, przekaz medialny, dziennikarze-eksperci itp. Kompleksowo omawia zagadnienia związane z tworzeniem i utrzymywaniem prawidłowych relacji z szeroko pojętymi mediami. Autor nie tylko porządkuje dotychczasową wiedzę na temat media relations, ale wprowadza do tej dziedziny również nowe elementy – m.in. nowy model uprawiania public relations i nowe aspekty procesu kreowania "wydarzeń" na użytek mediów. Książka oparta jest na bogatej literaturze polskiej i zagranicznej, zawiera wiele przykładów z praktyki.

Rozdziały:

ROZDZIAŁ 1. Media relations jako kluczowa dziedzina PR                   27
1.1. Miejsce relacji: organizacja–media w strategii public relations             28
1.2. Media – pośrednik i Świadek                                30
1.3. Media – niezbędne nagłośnienie a konkurencja na rynku informacyjnym       31
1.4. Media a system społeczno-polityczny                           32
1.5. „Wolne media” – znaczenie terminu dla dziennikarza i specjalisty w dziedzinie public relations                                34
1.6. Media – kreator sytuacji kryzysowych („dziennikarstwo śledcze”)           36
Zadania kontrolne                                        38
Zalecana literatura                                       39

ROZDZIAŁ 2. Ustalenie modelu relacji: specjalista w dziedzinie politycznego public relations–dziennikarz                                40
2.1. Dominujàcy paradygmat badań                              40
2.2. Modele „pośredniczenia”                                 41
2.3. Modele: dwukierunkowy asymetryczny i dwukierunkowy symetryczny         44
2.4. Właściwy model media relations                              46
Zadania kontrolne                                        49
Zalecana literatura                                       49

ROZDZIAŁ 3. Rola mediów we współczesnym systemie demokratycznym        50
3.1. Demokracja – środowisko wspólne dla wolnej prasy i public relations         50
3.2. Kompetencje „czwartej władzy”                              52
3.3. Normatywne ujęcie funkcji mediów w systemie liberalno-demokratycznym      54
3.4. Zderzenie założeń teorii „czwartej władzy” z rzeczywistościà              57
3.5. Potrzeba profesjonalizmu wśród podmiotów rynku informacyjnego          58
3.6. Ewolucja pozycji mediów w kierunku „czwartej władzy”                60
3.7. Archaiczność koncepcji „czwartej władzy”                        63
Zadania kontrolne                                        64
Zalecana literatura                                       64

ROZDZIAŁ 4. News a pseudowydarzenie                             65
4.1. News (news story)                                      65
4.2. Podstawowe typy newsów                                  69
Księgarnia PWN: Wojciech Jabłoński - Kreowanie informacji
4.3. News jako efekt „negocjacji”                                70
4.4. Gromadzenie i przetwarzanie informacji                         72
4.5. Pseudowydarzenie (pseudo-event)                             75
4.6. Pseudoeksperci (pundits)                                  77
Zadania kontrolne                                        78
Zalecana literatura                                       78

ROZDZIAŁ 5. Zasadnicze uwarunkowania politycznych media relations          79
5.1. Polityczne media relations                                 79
5.2. Ustalanie medialnego „porzàdku dnia”/„porzàdku rzeczy” (media agenda setting)  80
5.3. „Wartości” przekazu medialnego (news values)                     82
5.4. Medialny serwis informacyjny jako inforozrywkowe widowisko (news show)     84
5.5. „Dziennikarska perspektywa” (the angle)                         85
5.6. System stałych korespondentów (the beat system of reporters)              86
Zadania kontrolne                                        87
Zalecana literatura                                       87

ROZDZIAŁ 6. Narzędzia i techniki komunikowania stosowane przez specjalistów w dziedzinie politycznych media relations                        88
6.1. Konieczność dostosowania działań PR do wymagań dziennikarza           88
6.2. Specjalista w dziedzinie politycznych public relations jako właściwy nadawca przekazu medialnego                                    90
6.3. Strategia media relations                                  91
6.4. Kontaktowa baza danych (mailing list)                          91
6.5. Wycinki prasowe (press clippings/press cuttings)                      92
6.6. Kreowanie pseudowydarzeń                                93
6.7. Sugerowanie interpretacji „wydarzeń” (poza framing)                  96
6.8. Wywoływanie „dyskusji” wśród pseudoekspertów (spin doctoring)           96
6.9. Ocena projektu komunikacyjnego                             97
Zadania kontrolne                                        98
Zalecana literatura                                       99

ROZDZIAŁ 7. Studium przypadku: pierwsza wojna w Zatoce Perskiej – rok 1991    100
7.1. Geneza politycznego public relations czasu wojny                    100
7.2. Kontekst komunikacyjny                                  107
7.3. Wydarzenia o kluczowym znaczeniu dla rozwoju konfliktu               108
7.4. „Wojna telewizyjna” (TV war)                               109
7.5. Pseudowydarzenia                                     110
7.6. Pseudoeksperci pierwszej wojny w Zatoce Perskiej                   121
7.7. Konkluzja                                          122
Zadania kontrolne                                        123
Zalecana literatura                                       125

ROZDZIAŁ 8. Studium przypadku: druga wojna w Zatoce Perskiej – rok 2003      126
8.1. Kontekst komunikacyjny                                  126
8.2. Wydarzenia o kluczowym znaczeniu dla rozwoju konfliktu               127
8.3. Pseudowydarzenia                                     127
8.4. Pseudoeksperci drugiej wojny w Zatoce Perskiej                     138
8.5. Konkluzja                                          140
Zadania kontrolne                                        141
Zalecana literatura                                       143

ROZDZIAŁ 9. Polityczne media relations w Polsce – ocena skuteczności          144
9.1. Kampania prezydencka 2005 r. – przejawy politycznych media relations         146
9.2. Kampania negatywna – „czarny PR” czy „czarna propaganda”?            146
9.3. Hasła i cytaty prasowe (soundbites)                            150
9.4. Jakość politycznych pseudowydarzeń (konwencje, konferencje prasowe, wyjazdy kandydatów „w teren”)                                   152
9.5. Poziom zintegrowania kampanii: reklamowej i public relations             155
9.6. Sondaże przedwyborcze a poziom media relations                    157
9.7. Kampania dostatecznie „medialna”                            159

Zadania kontrolne                                        160
Zalecana literatura                                       160
Zakończenie                                             160
Słowniczek najważniejszych terminów                           167
Bibliografia                                              172
Indeks                                                 177

Klienci, którzy kupili tę książkę, kupili także
O monarchii konstytucyjnej i rękojmiach publicznych
O monarchii konstytucyjnej i rękojmiach publicznych
Benjamin Constant
Wolters Kluwer
Rysujemy dinozaury i inne prehistoryczne stworzenia
Rysujemy dinozaury i inne prehistoryczne stworzenia
Sue Pinkus
RM
Leczenie ran przewlekłych
Leczenie ran przewlekłych
Szewczyk T. Maria, Jawień Arkadiusz
PZWL
Nacinamy kółeczka czyli kiri-origami płaskie z koła
Nacinamy kółeczka czyli kiri-origami płaskie z koła
Dorota Dziamska
BIS
Mechanizmy przemocy w rodzinie z pokolenia na pokolenie
Mechanizmy przemocy w rodzinie z pokolenia na pokolenie
Agnieszka Widera-Wysoczańska
Difin
Węgry Przewodnik
Węgry Przewodnik
Swajdo Jarosław
Bosz
 Koszyk
1 x Polskie mięso Jak zostałem weganinem i przestałem się bać
1 x Apologia piosenki Studia z historii gatunku
1 x Co jeśli mój pies
1 x Architektura w Europie
1 x 26 pułk piechoty
1 x Czasy secondhand Koniec czerwonego człowieka
1 x Avon. Najbardziej kobieca z firm
1 x Upadłość a przewłaszczenie na zabezpieczenie Komentarz
1 x Bracia Kliczko Z kozackiego rodu
1 x Ewolucja systemów bezpieczeństwa Od Bliskiego Wschodu do Oceanii
1 x Gotowość osób pozbawionych wolności do zadośćuczynienia osobom pokrzywdzonym
1 x Biblioterapia w praktyce Poradnik dla nauczycieli, wychowawców i terapeutów
1 x Kształtowanie warunków pracy przez pracodawcę Możliwości i granice
1 x ABC służby cywilnej
1 x Dzieje bazyliki katedralnej świętych Janów w Toruniu widoki z jej wieży i...560 zadań i rozwiązań
1 x Bądź aniołem swojego życia
1 x COACHING KREATYWNOŚĆ ZABAWA. Narzędzia rozwoju dla pasjonatów i profesjonalistów
1 x Bezpieczeństwo transakcji finansowych w Polsce
1 x Duchowość dla domu Sześć reguł życia rodzinnego
1 x Europa Centralis
1 x Czas wolny Refleksje, dylematy, perspektywy
1 x Bezrobocie. Zachowania zdrowotne. Uwarunkowania
1 x HIPERswazja, czyli jak pisać zabójczo skuteczne teksty reklamowe
1 x Copyright na Jezusa Język znak rytuał między wiarą a niewiarą
1 x CO-DZIENNIK
1 x Agorafilia Sztuka i demokracja w postkomunistycznej Europie
1 x Dieta Kliniki Mayo
1 x Fizjologia roślin sadowniczych Tom 1 Zagadnienia podstawowe, wzrost i kwitnienie
1 x Nihon kendo kata
1 x Odpowiedzialność za długi spadkowe Komentarz do zmian 2015
1 x Ocena warunków występowania wody i tworzenia się spływu powierzchniowego w Lublinie
1 x Podstawy sieci komputerowych
1 x Mamie na ratunek. Jak radzić sobie z napadami złości u dziecka
1 x Inteligentne budynki Informacja i bezpieczeństwo
1 x Dziwny przypadek Rockefellera Zdumiewająca kariera i spektakularny upadek seryjnego oszusta
1 x Cywilizacja Majów Osiągnięcia intelektualne Historia militarna i polityczna
1 x Chiński Shar Pei
1 x Hydraulika urządzeń wodociągowych Tom 1
1 x Głaskane tuczone zabijane
1 x Przyrodni brat
1 x Korzystanie z chronionego wynalazku w celu rejestracji produktu leczniczego
1 x Automatyzacja nudnych zadań z Pythonem. Nauka programowania
1 x Dziecko z niepełnosprawnością ruchową Jak wspomagać rozwój psychoruchowy
1 x Aplikacje prawnicze 2012 Repetytorium Porównanie procedury cywilnej i procedury karnej
1 x Duchowa mądrość Praktyki które odmienią Twoje życie
1 x Miasteczko Worthy
1 x Prawo spadkowe 2012
1 x Delegowanie & kontrolowanie Biblioteka sukcesu Briana Tracy
1 x Modnie i wygodnie Jak trampki weszły na salony
1 x Europejskie prawo pracy Wydanie 4
1 x Belgia i Luksemburg Przewodnik ilustrowany
1 x Wprowadzenie do matematyki finansowej Modele z czasem dyskretnym
1 x CSS3 Szybki start Wydanie V
1 x Etyka
1 x Andrzej Pityński Rzeźba
1 x Aktywność twórcza a pracoholizm Jak utrzymać kapitał kreatywności pracowników
1 x Chiny i Japonia a Zachód Historia nieporozumień
1 x Krew Boga Największe cuda eucharystyczne
1 x Donald Trump Jak on to zrobił?
1 x ECDL S5 Zarządzanie projektami
1 x Tradycyjne budo
1 x Biblia Wydanie pamiątkowe z okazji Roku Wiary 2012/2013 Edycja limitowana
1 x Regionalne izby obrachunkowe Charakterystyka ustrojowa i komentarz do ustawy
1 x 10 prostych sposobów na budowanie poczucia własnej wartości
1 x Aktywny senior Zbiór gier rekreacyjnych dla osób starszych
1 x Szkolenie okresowe dla pracowników administracyjno-biurowych Wydanie 4
1 x Atlas wojen pancernych od 1916 roku do chwili obecnej
1 x Imperium
1 x Kazimierz Wielki Historia i tradycja
1 x Biografia energetyczna Historia mojej transformacji
1 x Geologia kontynentów
1 x Bogowie Edenu
1 x Dziesięć rzeczy które powinniście zrobić gdy życie wam się rozpada
1 x Najem powierzchni i lokali użytkowych
1 x AI - podejście pragmatyczne Wprowadzenie do uczenia maszynowego opartego na chmurze
1 x Ustawa o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
1 x Horoskop na rok 2012 Sekrety zodiaku
1 x Bliźnięta atakują Jak wyjść z opresji przy dowolnej liczbie dzieci
1 x 1809 Grom nad Dunajem Zwycięstwa Napoleona nad Habsurgami Tom III Wagram i Znojmo
1 x Lecznicze środki zabezpieczające stosowane wobec sprawców przestępstw popełnionych w związku z uzależnieniem
1 x Jestem żoną terrorysty
1 x Bagnety zastępcze podczas I wojny światowej (Austro-Węgry, Niemcy, Turcja, Włochy i Belgia). Katalog
1 x Język polski w medycynie
1 x 143 przysmaki Siostry Anastazji
1 x Komórka Komunikacja mobilna
1 x Handel aukcyjny
1 x Uleczę Twe serce. Kaci Hadesa
1 x Cały ten Rock
1 x Atlas dzikich kwiatów
1 x Filozofia sztuki
1 x Cztery filary samouzdrawiania Jak nauczyć swój organizm przywracania zdrowia i sprawności
1 x Brytyjski pancernik z 1906 roku HMS Dreadnought
1 x Geografia świata Encyklopedia PWN Tom 2 Społeczeństwo Gospodarka
1 x Efektywność w zarządzaniu projektami Wymiary Koncepcje Zależności
1 x Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w obszarze zamówień publicznych
1 x Międzynarodowe prawo środowiska
1 x 50 bitew które zmieniły świat
1 x Modele matematyki finansowej Instrumenty podstawowe
1 x Alimenty Komentarz Wydanie 4
1 x Dekoracyjne malowanie ścian Wydanie 2
1 x Dacia Logan
1 x Honda Civic modele 2001-2005
1 x Jerzy Dziewulski o terrorystach w Polsce w rozmowie z Krzysztofem Pyzią
1 x Europejskie korzenie przemocy nazistowskiej
1 x Amerykańskie pancerniki standardowe 1941-1945 (2) Typy Tennessee, Colorado i okręty niedokończone
1 x Atlas roślin
1 x Jan Kulczyk Biografia niezwykła
1 x Burza nad Morzem Śródziemnym Gdy Włochów już w tej wojnie nie było
1 x Słownik nazw miejscowości i mieszkańców
1 x Dzieci księży Nasza wspólna tajemnica
1 x Aisthesis Zmysłowość i racjonalność w estetyce tradycyjnej i współczesnej
1 x Czarodziejski flet Tekst i konteksty Studia nad librettem opery
1 x CorelDRAW X7 PL. Ćwiczenia praktyczne
1 x Konstrukcje metalowe Część 1
5,375.17zł
Wydawnictwo
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo PWN
 Kategoria:
 Biologia
Podstawy biologii komórki Tom 2

Podstawy biologii komórki Tom 2

119.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Polecamy
Matematyka konkretna Wydanie 4 Ronald L. Graham, Donald E. Knuth, Oren Patashnik PWN
Anatomia człowieka Tom 1-5 Komplet Adam Bochenek, Michał Reicher PZWL
Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny KOMPLET Tom 1 Tom 2 Tom 3 Andrzej Stanisz StatSoft
Anatomia zwierząt Tom 2 Narządy wewnętrzne i układ krążenia Wydanie 3 Kazimierz Krysiak, Krzysztof Świeżyński PWN
Akademia sieci CISCO CCNA Exploration Semestr 1 - 4 Praca zbiorowa PWN
Chemia organiczna Część I-IV Komplet J. Clayden, N. Greeves, S. Warren, P. Wothers WNT
OpenGL w praktyce Janusz Ganczarski BTC
Autodesk Inventor Professional /Fusion 2012PL/2012+ Metodyka projektowania z płytą CD Andrzej Jaskulski PWN
Miejscowa wentylacja wywiewna Poradnik Optymalizacja parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy Maciej Gliński DW Medium