Tytuł: | Marketing biur podróży | | Autor: | Izabela Michalska-Dudek , Renata Przeorek-Smyka | | ISBN: | 978-83-255-1916-2 | | Ilość stron: | 372 | | Data wydania: | 2010 | | Format: | 16.5x24.0cm | | Wydawnictwo: | C.H. Beck | |
| Cena: | 45.00zł | |
Marketing – zwłaszcza relacji – źródłem sukcesu biur podróży!
Książka jest podręcznikiem akademickim zawierającym kompleksową wiedzę na temat funkcjonowania biur podróży, a zwłaszcza wykorzystania w ich działalności reguł marketingowych. Autorki zasadniczy nacisk kładą na problematykę związaną z marketingiem relacji. Praca jest bogato ilustrowana materiałem graficznym i tabelarycznym. Treść teoretyczną uzupełniają liczne elementy dodatkowe, takie jak ćwiczenia, przykłady z praktyki, pytania i studia przypadków.
Adresatami publikacji są studenci uczelni wyższych na studiach licencjackich i magisterskich oraz podyplomowych i doktoranckich na kierunkach i specjalnościach związanych z turystyką. Ponadto książka jest kierowana również do praktyków gospodarczych – kadry zarządzającej i pracowników biur podróży, organizacji turystycznych, a także przedstawicieli samorządów terytorialnych oraz urzędników administracji publicznej odpowiedzialnych za kształtowanie polityki turystycznej.
Rozdziały:
Rozdział 1. Aktywność rynkowa biur podróży 1.1. Tendencje na współczesnym rynku turystycznym 11 1.2. Historia rozwoju biur podróży w Polsce i na świecie 25 1.3. Zakres działania podmiotów organizacji i pośrednictwa w turystyce 32 1.4. Determinanty instytucjonalno-prawne działalności biur podróży 36 1.5. Charakterystyka rynku biur podróży w Polsce 48
Rozdział 2. Podstawy marketingu w działalności biur podróży 2.1. Koncepcje marketingu w usługach turystycznych 60 2.2. Reguła STP (segmentacja, wybór rynku docelowego, pozycjonowanie) 69 2.2.1. Koncepcja marketingu docelowego 69 2.2.2. Segmentacja 2.2.3. Wybór rynku docelowego 78 2.2.4. Pozycjonowanie 2.3. Formułowanie strategii marketingowej w biurach podróży 91 2.4. Instrumenty marketingu-mix w działalności podmiotów organizacji i pośrednictwa 102
Rozdział 3. Miejsce produktu w marketingu biur podróży 3.1. Etapy tworzenia produktu biur podróży, jego struktura i rodzaje 106 3.2. Program asortymentowy i cykl życia produktu 115 3.3. Różnicowanie produktów biur podróży 122 3.4. Wprowadzanie nowych produktów na rynek 126 3.5. Etyczne aspekty decyzji w obszarze produktu biur podróży 130
Rozdział 4. Kształtowanie ceny produktów biur podróży (Renata Przeorek-Smyka) 136 4.1. Cena produktu biur podróży i jej składowe 136 4.2. Kształtowanie systemu cen 6 Spis treści 4.3. Czynniki wpływające na poziom cen 151
Rozdział 5. Kanały marketingowe w aktywności biur podróży 5.1. Istota, funkcje i rodzaje kanałów dystrybucji biur podróży 159 5.2. Internetowe biura podróży i porównywarki turystyczne 170 5.3. Projektowanie kanałów dystrybucji 175 5.4. Decyzje optymalizacji kanałów marketingowych 180
Rozdział 6. Komunikacja marketingowa biura podróży 6.1. Specyfi ka i znaczenie komunikacji dla biur podróży 187 6.2. Adresaci i cele aktywizacji sprzedaży 191 6.3. Identyfi kacja działań komunikacji marketingowej w biurach podróży 200 6.3.1. Sprzedaż osobista 6.3.2. Instrumenty komunikacji masowej 208 6.4. Kontrola działań komunikacji marketingowej w biurach podróży 217
Rozdział 7. Koncepcja marketingu relacji w funkcjonowaniu biur podróży 7.1. Defi nicje marketingu relacji 7.2. Przesłanki powstania i główne komponenty marketingu relacji 229 7.3. Zasoby strategiczne warunkujące realizację koncepcji marketingu relacji 232 7.4. Zarządzanie relacjami z klientem 240 7.5. Wdrożenie relacyjnego marketingu-mix 251
Rozdział 8. Implementacja marketingu relacji w biurach podróży 8.1. Znaczenie obsługi klienta 8.2. Zastosowanie narzędzi marketingu bezpośredniego 269 8.2.1. Bezpośrednie przesyłki pocztowe 271 8.2.2. Telemarketing 8.3. Wykorzystanie serwisów internetowych 277 8.4. Internetowa promocja ofert 8.4.1. Bannery 8.4.2. Internetowe komunikaty handlowe 294 8.4.3. Niestandardowe formy promocji w Internecie 301 8.5. Programy lojalnościowe 8.6. Technologia informacyjna – tworzenie centrum kontaktu 313 9.1. System informacji marketingowej 321 9.2. Obszary badawcze w marketingu biur podróży 325 9.3. Programowanie badań marketingowych 327 9.4. Kontrola działalności marketingowej 339
|