Tytuł: | Marketing internetowy + Prezentacje do wykładów na CD-ROM | | Autor: | Ewa Frąckiewicz | | ISBN: | 83-01-14634-6 | | Ilość stron: | 124 | | Data wydania: | 2006 | | Format: | 16,5x24 cm | | Wydawnictwo: | PWN | |
| Cena: | 26.15zł | |
Książka koncentruje się głównie na zagadnieniach: promocja w sieci; uwarunkowania handlu elektronicznego; organizacja i zakres badań marketingowych typu on line; specyfika wykorzystania Internetu w różnych firmach; strategie marketingowe; podstawowe błędy w wykorzystaniu Internetu; etyczne i prawne aspekty prowadzenia biznesu w sieci.
Do książki dołączona jest płyta CD-ROM z prezentacjami do zawartych w niej wykładów.
Rozdziały:
CZĘŚĆ I. CZYM JEST INTERNET DLA MARKETINGU? Rozdział 1. Ogólne informacje o sieci Internet – dlaczego warto się tym zająć? 11 1.1. Krótka historia Internetu 11 1.2. Charakterystyka usług sieciowych 13 1.3. Marketing tradycyjny a marketing internetowy 16 1.4. Zalety i wady Internetu dla marketingu 19 1.5. Warunki skutecznego wykorzystania Internetu 21 Pytania 22 Zadania do wykonania 22 Zalecana literatura 23 Rozdział 2. Rynek internetowy na oewiecie i w Polsce 24 2.1. Kim jest internauta na świecie i w Polsce? 25 2.2. Obecność polskich firm w Internecie 28 2.3. Koszt prowadzenia działalnooeci marketingowej w sieci 31 Pytania 32 Zadania do wykonania 33 Zalecana literatura 33 Rozdział 3. Strategie marketingowe w Internecie 34 3.1. Proces opracowania strategii internetowej i modele biznesu 35 3.2. Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania wyboru strategii 37 3.3. Strategie internetowe dla rynku polskiego 40 Pytania 42 Zadania do wykonania 42 Zalecana literatura 43
CZĘŚĆ II. OBSZARY WYKORZYSTANIA INTERNETU W MARKETINGU FIRMY Rozdział 4. Promocja w sieci 47 4.1. Reklama sieciowa 48 4.2. Public relations w sieci 51 4.3. Advergaming i inne narzędzia aktywizacji sprzedaży w Internecie 54 4.4. Programy lojalnościowe w Internecie 56 4.5. Najlepsze kampanie internetowe 58 Pytania 61 Zadania do wykonania 61 Zalecana literatura 62 Rozdział 5. Prowadzenie sprzedaży w sieci 63 5.1. Transakcje tradycyjne a internetowe 64 5.2. Rynki elektroniczne B2B 66 5.3. Sklep internetowy 66 5.4. Aukcje i giełdy w sieci 68 5.5. Płatnooeci w sieci 70 5.6. Zabezpieczenia transakcji w sieci 72 Pytania 76 Zadania do wykonania 76 Zalecana literatura 76 Rozdział 6. Badania marketingowe a Internet 77 6.1. Internet jako oerodek dostępu do informacji wtórnych 77 6.2. Prowadzenie badañ pierwotnych w sieci 80 6.3. Badania ilooeciowe i jakooeciowe 83 6.4. Pomiar Internetu 84 Pytania 86 Zadania do wykonania 86 Zalecana literatura 87
CZĘŚĆ III. INTERNET W MARKETINGU FIRM O RÓ¯NYM PROFILU DZIAŁALNOŚCI I UWAGI PODSUMOWUJĄCE Rozdział 7. Marketing internetowy a profil działalnooeci 91 7.1. Internet w przedsiębiorstwie produkcyjnym 91 7.2. Internet w przedsiębiorstwie handlowym 93 7.3. Internet w przedsiębiorstwie usługowym 95 7.4. Internet w marketingu non profit 96 Pytania 100 Zadania do wykonania 100 Zalecana literatura 100 Rozdział 8. To, czego unikaæ, i to, na co należy zwróciæ uwagę 101 8.1. Błędy w wykorzystaniu sieci w marketingu 101 8.2. Etyczne i prawne aspekty wykorzystania Internetu w marketingu 103 8.3. M-marketing 108
Pytania 110 Zadania do wykonania 111 Zalecana literatura 111 Słownik terminów 112 Bibliografia 117 Spis rysunków 120 Spis tabel 122 Indeks rzeczowy 123
|