Tytuł: | Marketing relacji Teoria i praktyka | | Autor: | Maciej Mitręga | | ISBN: | 978-83-8102-172-2 | | Ilość stron: | 148 | | Data wydania: | 10/2018 wydanie 3 | | Format: | 17.0x24.0cm | | Wydawnictwo: | CEDEWU | |
| Cena: | 39.00zł | |
Pomimo wzrostu popularności koncepcji marketingu relacji, w literaturze przedmiotu występują znaczne luki w zakresie kwestii definicyjnych oraz metodyki badań relacji z konsumentem. Można zauważyć również brak konsensusu specjalistów z zakresu marketingu w zakresie czynników, które warunkują powstanie trwałych relacji pomiędzy przedsiębiorstwem i konsumentem. Książka została zaprojektowana jako swoisty przewodnik dla marketerów w zakresie problematyki kształtowania trwałych relacji z klientem.
Praca składa się z czterech rozdziałów.
Rozdział I wprowadza czytelnika w podstawy marketingu relacji jako dynamicznie rozwijającej się koncepcji prowadzenia biznesu. W odniesieniu do tej części o charakterze teoretycznym rozdział II przedstawia wybrane zagadnienia z zakresu zastosowania marketingu relacji w praktyce biznesowej. Rozważania autora ilustrują przypadki zagranicznych i krajowych przedsiębiorstw budujących relacje z klientami. Rozdział III ma charakter metodycznego studium marketingowych badań relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentem. Na końcu tego rozdziału zaprezentowany został przykładowy kwestionariusz wywiadu przydatny w badaniach stanu i uwarunkowań relacji z klientem indywidualnym. Z kolei rozdział IV poświęcony został uwarunkowaniom zastosowania marketingu relacji w działalności polskich przedsiębiorstw.
Spośród czynników otoczenia szczególną uwagę poświęcono sferom prawnej, technologicznej i kulturowej. Rozdział ten kończy prezentacja wyników badań bezpośrednich, na podstawie których stworzono model sektorowych uwarunkowań rozwoju relacji firma-klient...
Rozdziały:
Rozdział l PODSTAWY MARKETINGU RELACJI 11 1.1. Korzenie i rozwój paradygmatu marketingu relacji 11 1.2. Przedsiębiorstwo jako strona relacji 18 1.3. Konsument jako strona relacji 24 1.4. Usługa jako przedmiot wymiany i konsumpcji 29 1.5. W stronę definicji marketingu relacji 32
Rozdział 2 ZASTOSOWANIE MARKETINGU RELACJI 37 2.1. Poziomy realizacji marketingu relacji 37 2.2. Segmentacja nabywców w marketingu relacji 42 2.3. Etapy marketingu relacji 45 2.4. Wykorzystanie sieci relacji z otoczeniem 49 2.5. Wartość relacji z klientem - uwarunkowania, mierniki 52 2.5.1. Poprawa rentowności relacji 53 2.5.2. Szeroka perspektywa wartości relacji 60
Rozdział 3 METODYKA BADAŃ RELACJI POMIĘDZY PRZEDSIĘBIORSTWEM A KONSUMENTEM 67 3.1. Relacje firma-klient jako obiekt badań 67 3.2. Poziomy analizy relacji 71 3.3. Siła jako kluczowa własność relacji 73 3.4. Mierniki siły relacji 75 3.5. Rodzaje relacji i etapy kształtowania się relacji 83 3.6. Metody gromadzenia danych z zakresu relacji 87 3.7. Metody analizy danych z zakresu relacji 94 3.8. Kwestionariusz wywiadu z klientem 101
Rozdział 4 UWARUNKOWANIA ZASTOSOWANIA MARKETINGU RELACJI 109 4.1. Uwarunkowania makrootoczenia 109 4.1.1. Prawne aspekty marketingu relacji 110 4.1.1.1. Ochrona konsumenta i konkurencji 111 4.1.1.2. Ochrona danych osobowych 114 4.1.1.3. Ochrona handlu elektronicznego 116 4.1.2. Infrastruktura teleinformatyczna kształtowania relacji 119 4.1.3. Kultura jako uwarunkowanie marketingu relacji 122 4.2. Sektorowa specyfika relacji firma-klient w świetle badań 127 4.2.1. Ogólna charakterystyka analizowanych sektorów 127 4.2.2. Sektorowe uwarunkowania rozwoju relacji 128 Bibliografia 141
|