Współcześnie organizacje sportowe funkcjonują w warunkach rynkowych i kierujący nimi powinni dysponować umiejętnościami i narzędziami przydatnymi w takich okolicznościach. Takim systemem narzędzi jest marketing, który także podlega zmianom i którego zasięg wyraźnie rośnie.
Przedmiotem niniejszej książki jest pokazanie potrzeb i sposobów działań marketingowych klubów i innych organizacji sportowych w warunkach istnienia i rozwoju rynku sportu. Książka zawiera wiele polskich i zagranicznych przykładów i studiów przypadku, które są niezwykle pomocne przy poznawaniu praktycznych stron marketingu sportu oraz przy tworzeniu własnych koncepcji działań marketingowych. Prof. Andrzej Sznajder zebrał tę wiedzę z myślą o studentach uczelni ekonomicznych i akademii wychowania fizycznego, a także osobach profesjonalnie związanych z podmiotami rynku sportu: • klubami sportowymi, • związkami sportowymi, • przedsiębiorstwami rozważającymi inwestowanie w sport, • mediami realizującymi transmisje sportowe. Rozdziały:
1. Rozwój współczesnego sportu — profesjonalizacja, komercjalizacja i globalizacja 1.1. Profesjonalizacja i komercjalizacja sportu 1.2. Umiędzynarodowienie i globalizacja sportu 2. Koncepcja marketingu sportu i jego uwarunkowania 2.1. Relacje między sportem a biznesem 2.2. Marketing przez sport 2.3. Marketing sportu 2.4. Etapy rozwoju marketingu sportu Analizy studiów przypadków: Analiza studium przypadku 2.1. Marketing przez sport w kampanii promocyjnej firmy Coca-Cola „Uwolnij radość” Analiza studium przypadku 2.2. Koncepcja powiązań między biznesem a sportem. Przypadek firmy Comarch i KS Cracovia Analiza studium przypadku 2.3. Połączenie Lecha Poznań i Amiki Wronki jako fuzja komplementarna Analiza studium przypadku 2.4. Nowa strategia marketingowa klubu FC Barcelona 3. Charakterystyka rynku sportu 3.1. Specyficzne cechy rynku sportu 3.2. Rodzaje podmiotów na rynku sportu 3.3. Kluby sportowe jako podmioty prowadzące działania marketingowe i źródła ich przychodów 3.4. Rynek sportu a rynek reklamowo-sponsoringowy (promocyjny) 3.5. Pierwotny a wtórny rynek sportu 3.6. Liga sportu profesjonalnego jako rynek i zagadnienie równowagi sił konkurentów 4. Podmioty na rynku sportu 4.1. Nabywcy (kibice) na rynku sportu i segmentacja rynku 4.2. Pośrednicy na rynku sportu i inne firmy usługowe 4.3. Zarządzanie relacjami z klientami organizacji sportowych 5. Produkty sportu 5.1. Istota produktów sportu 5.2. Produkty sportu sprzedawane w sposób scentralizowany i zdecentralizowany 5.3. Infrastruktura sportu 5.4. Produkty klubowe — merchandising 5.5. Prawa telewizyjne jako produkty sportu 5.6. Marka organizacji sportowych i strategie marki Analizy studiów przypadków Analiza studium przypadku 5.1. Produkty Bundesligi i sposoby pozyskiwania przychodów przez organizację nią zarzadzającą Analiza studium przypadku 5.2. English Premier League. Produkty i źrodła przychodów Analiza studium przypadku 5.3. Zmiana systemu identyfikacji wizualnej Międzynarodowej Federacji Koszykówki (FIBA) 6. Dystrybucja i ceny produktów sportu 6.1. Pośrednicy handlowi i systemy dystrybucji 6.2. Sposoby ustalania cen i strategie cenowe 7. Promocja organizacji sportowych 7.1. Charakterystyka promocji i przydatność różnych jej form w marketingu sportu 7.2. Zakres decyzji promocyjnych organizacji sportowych 7.3. Formy promocji stosowane przez organizacje sportowe 8. Nowe media w marketingu organizacji sportowych 8.1. Charakterystyka Internetu i jego przydatność w marketingu sportu 8.2. Działania promocyjne organizacji sportowych w Internecie i programy lojalnościowe 8.3. Charakterystyka witryny WWW w marketingu klubu sportowego 8.4. Web 2.0 — media społecznościowe w marketingu sportu 9. Sponsoring sportu 9.1. Charakterystyka sponsoringu sportu i jego uwarunkowania 9.2. Rozwój sponsoringu i czynniki zwiększające szanse organizacji sportowych na pozyskiwanie sponsorów 9.3. Rodzaje sponsoringu 9.4. Zakres decyzji podejmowanych przez sponsora 9.5. Analiza skuteczności i efektywności sponsoringu 9.6. Zasady opracowywania właściwej oferty dla sponsora przez organizację sportowa 9.7. Marketing podstępny jako działania zagrażające skuteczności sponsoringu Analizy studium przypadku Analiza studium przypadku 9.1. Oferta ATP dla sponsorów Analiza studium przypadku 9.2. Promocja Pepsi Coli na piłkarskich mistrzostwach świata w RPA Analiza studium przypadku 9.3. We are tennis — bank BNP Paribas jako sponsor tenisa Analiza studium przypadku 9.4. Be There with Hyundai — mistrzostwa świata w piłce nożnej RPA 2010 10. Strategie marketingowe organizacji sportowych 10.1. Marketingowe strategie rozwoju organizacji sportowych 10.2. Strategie aliansów marketingowych organizacji sportowych
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 51,92zł
|