Tytuł: | Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym | | Autor: | Henryk Mruk, Bogna Pilarczyk, Małgorzata Michalik | | ISBN: | 978-83-264-3447-1 | | Ilość stron: | 288 | | Data wydania: | 11/2014 (wydanie 4) | | Format: | 17.0x24.0cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 69.00zł | |
Książka stanowi pierwsze w Polsce całościowe opracowanie na temat marketingowego zarządzania na rynku farmaceutycznym. Rynek farmaceutyczny jest rynkiem wyjątkowym: rozwija się bardzo szybko, panuje na nim ostra konkurencja, a przy tym podlega on ścisłym uregulowaniom prawnym i dlatego państwo często ingeruje w mechanizm jego działania.
Autorzy omówili cechy tego rynku, czynniki kształtujące jego otoczenie, a także stosowane na nim instrumenty i strategie marketingowe, szczególną uwagę zwracając na takie zagadnienia, jak:
• zasady i etapy tworzenia strategii marketingowych oraz charakterystyka różnych strategii marketingowych stosowanych na rynku farmaceutycznym,
• strategia produktu na rynku farmaceutycznym - cykl życia produktu farmaceutycznego, strategie wprowadzania go na rynek, rola opakowania, sposoby budowania pozycji marki,
• zasady tworzenia cen i marż handlowych oraz stosowania opustów cenowych,
• zasady marketingowego zarządzania hurtowniami i aptekami - strategia dystrybucji, rola hurtu, budowanie wizerunku apteki oraz zasady merchandisingu aptecznego,
• reklama, promocja, public relations i programy lojalnościowe na rynku farmaceutycznym
Rozdziały:
1. Orientacja marketingowa na rynku farmaceutycznym Elementy rynku farmaceutycznego Istota orientacji marketingowej Zarządzanie marketingowe na rynku farmaceutycznym
2. Uwarunkowania działań marketingowych na rynku farmaceutycznym Czynniki kształtujące działania marketingowe na rynku farmaceutycznym Struktura podmiotowa rynku farmaceutycznego
3. Badania marketingowe na rynku farmaceutycznym Istota i procedura badań marketingowych Podział badań marketingowych Badania ilościowe Badania jakościowe Współpraca z agencją marketingową
4. Zachowania nabywców i segmentacja rynku farmaceutycznego Uwarunkowania postępowania nabywców Wiedza o nabywcach Etapy procesu zakupu Istota i kryteria segmentacji Etapy procesu segmentacji
5. Strategia produktu na rynku farmaceutycznym Istota i klasyfikacja produktów Cykl życia produktu Zarządzanie portfelem produktów Wprowadzanie nowego produktu na rynek Rola opakowania Zarządzanie marką
6. Strategie cen i marż na rynku farmaceutycznym Cena w koncepcji marketingu mix Metody ustalania cen Strategie cenowe Opusty cenowe Elastyczność cenowa popytu Marże handlowe
7. Hurt jako pośrednik w kanale dystrybucji na rynku farmaceutycznym Istota i rodzaje kanałów dystrybucji Funkcjonowanie hurtu farmaceutycznego Pozaapteczny kanał dystrybucji leków
8. Rola apteki na rynku farmaceutycznym Wizerunek i tożsamość apteki Promocja apteki Merchandising apteczny Standardy obsługi pacjenta w aptece
9. Strategia komunikacji masowej na rynku farmaceutycznym Istota komunikacji marketingowej Reklama na rynku farmaceutycznym Promocja sprzedaży na rynku farmaceutycznym Działania public relations na rynku farmaceutycznym
10. Komunikacja indywidualna jako element marketingu mix Promocja osobista Promocja bezpośrednia Programy lojalnościowe
11. Strategie marketingowe i proces ich tworzenia na rynku farmaceutycznym
|