Tytuł: | Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym | | Autor: | Michalik Małgorzata, Mruk Henryk, Pilarczyk Bogna | | ISBN: | 978-83-264-1099-4 | | Ilość stron: | 320 | | Data wydania: | 02/2011 | | Format: | 176 x 250 mm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 60.90zł | |
Książka stanowi pierwsze w Polsce całościowe opracowanie na temat marketingowego zarządzania na rynku farmaceutycznym. Rynek farmaceutyczny jest rynkiem wyjątkowym: rozwija się bardzo szybko, panuje na nim ostra konkurencja, a przy tym podlega on ścisłym uregulowaniom prawnym i dlatego państwo często ingeruje w mechanizm jego działania.
Autorzy omówili cechy tego rynku, czynniki kształtujące jego otoczenie, a także stosowane na nim instrumenty i strategie marketingowe, szczególną uwagę zwracając na takie zagadnienia, jak:
• zasady i etapy tworzenia strategii marketingowych oraz charakterystyka różnych strategii marketingowych stosowanych na rynku farmaceutycznym, • strategia produktu na rynku farmaceutycznym - cykl życia leku, strategie wprowadzania go na rynek, rola opakowania, sposoby budowania pozycji marki, • zasady tworzenia cen i marż handlowych oraz stosowania opustów cenowych, • zasady marketingowego zarządzania hurtowniami i aptekami - strategia dystrybucji, rola hurtu, budowanie wizerunku apteki oraz zasady merchandisingu aptecznego, • reklama, promocja, public relations i programy lojalnościowe na rynku farmaceutycznym, nowoczesne formy komunikacji marketingowej.
Rozdziały:
Rozdział 1. Orientacja marketingowa na rynku farmaceutycznym Elementy rynku farmaceutycznego Istota orientacji marketingowej Zarządzanie marketingowe na rynku farmaceutycznym
Rozdział 2. Uwarunkowania działań marketingowych na rynku farmaceutycznym Czynniki kształtujące działania marketingowe na rynku farmaceutycznym Struktura podmiotowa rynku farmaceutycznego
Rozdział 3. Badania marketingowe na rynku farmaceutycznym Istota i procedura badań marketingowych Podział badań marketingowych Badania ilościowe Badania jakościowe Współpraca z agencją marketingową
Rozdział 4. Zachowania nabywców i segmentacja rynku farmaceutycznego Wiedza o nabywcach Czynniki kształtujące zachowania nabywców Etapy procesu zakupu Neuromarketing a wiedza o nabywcy Klienci instytucjonalni Istota i kryteria segmentacji Etapy procesu segmentacji
Rozdział 5. Strategia produktu na rynku farmaceutycznym Istota i klasyfikacja produktów Cykl życia produktu Zarządzanie portfelem produktów Wprowadzanie nowego produktu na rynek Błędy i bariery we wprowadzaniu nowego produktu Rola opakowania
Rozdział 6. Zarządzanie marką Istota marki Marka a segmentacja i proces decyzyjny Strategie marek Pozycjonowanie marki Wartość marki i jej wycena
Rozdział 7. Strategie cen i marż na rynku farmaceutycznym Cena w koncepcji marketingu mix Metody ustalania cen Strategie cenowe Ceny w świetle ekonomii behawioralnej Opusty cenowe Elastyczność cenowa popytu Marże handlowe
Rozdział 8. Procesy dystrybucji na rynku farmaceutycznym Istota i rodzaje kanałów dystrybucji Funkcjonowanie hurtu farmaceutycznego Pozaapteczny kanał dystrybucji leków
Rozdział 9. Rola apteki na rynku farmaceutycznym Wizerunek i tożsamość apteki Promocja apteki Merchandising apteczny Usługi dodatkowe w aptece Standardy obsługi pacjenta w aptece
Rozdział 10. Strategia komunikacji masowej na rynku farmaceutycznym Istota komunikacji marketingowej Reklama na rynku farmaceutycznym Promocja sprzedaży na rynku farmaceutycznym Działania public relations na rynku farmaceutycznym
Rozdział 11. Komunikacja indywidualna jako element marketingu mix Promocja osobista Promocja bezpośrednia E-pharmamarketing - nowoczesne formy komunikacji marketingowej Programy lojalnościowe
Rozdział 12. Strategie marketingowe i proces ich tworzenia na rynku farmaceutycznym Istota i proces tworzenia strategii Rodzaje strategii marketingowych
|