Tytuł: | Marketing usług turystycznych PWN | | Autor: | Aleksander Panasiuk | | ISBN: | 978-83-01-15296-3 | | Ilość stron: | 216 | | Data wydania: | 2010 (dodruk) | | Format: | 16,5x24 cm | | Wydawnictwo: | PWN | |
| Cena: | 49.00zł | |
Książka zawiera kompleksowe ujęcie koncepcji marketingowej, uwzględniające specyfikę sektora usług turystycznych, a w tym: • podstawy teoretyczne i terminologię, • funkcjonowanie marketingu usług turystycznych z uwzględnieniem zachowań konsumenckich, • działalność marketingową na docelowym rynku, • badania marketingowe w turystyce, • analizę wybranych strategii marketingowych w turystyce.
Do głównych zalet podręcznika należą: • dostosowanie do programów nauczania, • logiczna struktura i jasność wykładu, • liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej, • słowniczek podstawowych terminów, • bogata bibliografia, • indeks rzeczowy.
Podręcznik akademicki skierowany do studentów uczelni wyższych na kierunku Turystyka i rekreacja, na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością turystyczną oraz znakomita lektura dla praktyków gospodarczych zajmujących się organizacją i marketingiem usług turystycznych.
Rozdziały:
ROZDZIAŁ 1. KONCEPCJA MARKETINGU USŁUG Aleksander Panasiuk 13 1.1. Istota, zasady i cele marketingu 13 1.2. Obszary badawcze marketingu usług 15 1.3. Usługa jako produkt 17 1.4. Koncepcje marketingu usług 19
ROZDZIAŁ 2. RYNEK USŁUG TURYSTYCZNYCH 24 2.1. Istota rynku usług turystycznych Dawid Milewski 24 2.2. Podmioty rynku usług turystycznych Dawid Milewski 33 2.3. Mechanizm rynkowy w turystyce Dawid Milewski 38 2.4. Orientacje rynkowe Dawid Milewski, Aleksander Panasiuk 41
ROZDZIAŁ 3. ZACHOWANIE KLIENTA NA RYNKU USŁUG TURYSTYCZNYCH Maja Jedlińska 3.1. Konsumenci usług turystycznych 46 3.2. Proces zakupu komputeks.pl 51 3.3. Kryteria i procedury segmentacji rynku 56
ROZDZIAŁ 4. KONCEPCJA MARKETINGOWA W TURYSTYCE 62 4.1. Przesłanki zastosowania marketingu w turystyce Aleksander Panasiuk 62 4.2. Marketing mix w turystyce Aleksander Panasiuk 65 4.3. Marketing terytorialny w turystyce Beata Meyer 70
ROZDZIAŁ 5. PRODUKT NA RYNKU USŁUG TURYSTYCZNYCH 74 5.1. Istota produktu turystycznego Agnieszka Lewandowska 74 5.2. Usługa turystyczna jako produkt Agnieszka Lewandowska 77 5.3. Rodzaje produktów turystycznych Agnieszka Lewandowska 79 5.4. Cykl życia produktu turystycznego Agnieszka Lewandowska 82 5.5. Jakość usług turystycznych Agnieszka Lewandowska, Aleksander Panasiuk 86 5.6. Marka turystyczna Agnieszka Lewandowska, Aleksander Panasiuk 88
ROZDZIAŁ 6. CENA USŁUG TURYSTYCZNYCH 93 6.1. Istota i rodzaje cen w turystyce Aleksander Panasiuk, Adam Pawlicz 93 6.2. Koncepcje ustalania cen w turystyce Aleksander Panasiuk, Adam Pawlicz 95 6.3. Strategie cenowe w turystyce Adam Pawlicz 99
ROZDZIAŁ 7. DYSTRYBUCJA USŁUG TURYSTYCZNYCH Daniel Szostak 106 7.1. Pojęcie dystrybucji usług turystycznych 106 7.2. Kanały dystrybucji w turystyce 107 7.3. System dystrybucji usług turystycznych 110 7.4. Dystrybucja a sprzedaż usług turystycznych 113 7.5. Rola lokalizacji w dystrybucji turystycznej 114 7.6. Nowoczesne kanały dystrybucji usług turystycznych 115
ROZDZIAŁ 8. PROMOCJA USŁUG TURYSTYCZNYCH Daria Jaremen 122 8.1. System komunikacji z rynkiem w turystyce 122 8.2. Reklama usług turystycznych 128 8.3. Sprzedaż osobista usług turystycznych 130 8.4. Instrumenty promocji uzupełniającej 136 8.5. Public relations w turystyce 140
ROZDZIAŁ 9. PERSONEL TURYSTYCZNY Anna Tokarz 146 9.1. Rola personelu w marketingu turystycznym 146 9.2. Pracownicy odpowiedzialni za cele marketingowe w turystyce 154 9.3. Instrumenty marketingowej polityki personalnej w turystyce 156
ROZDZIAŁ 10. BADANIA MARKETINGOWE NA RYNKU USŁUG TURYSTYCZNYCH Małgorzata Januszewska 164 10.1. Istota badań marketingowych 164 10.2. Źródła informacji wykorzystywane w badaniach 170 10.3. Metody i techniki badań marketingowych 176
ROZDZIAŁ 11. STRATEGIE RYNKOWE W TURYSTYCE Daniel Szostak 181 11.1. Istota i klasyfikacja strategii rynkowych 181 11.2. Rodzaje strategii rynkowych w turystyce 184 11.3. Podstawowe rodzaje strategii marketingowych w turystyce 190 11.4. Strategie rynkowe obszaru turystycznego 196
BIBLIOGRAFIA 201 SŁOWNICZEK Daniel Szostak 207 INDEKS RZECZOWY Anna Tokarz 213
|