Tytuł: | Mediacja i rozwiązywanie konfliktów w pracy | | Autor: | Nora Doherty , Marcelas Guyler | | ISBN: | 978-83-7526-729-7 | | Ilość stron: | 220 | | Data wydania: | 10/2011 | | Format: | 16.5x24.0cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 83.00zł | |
Istnieje bezpośrednia zależność między jakością relacji międzyludzkich w przedsiębiorstwie a jego efektywnością i sukcesem. Przyjmując to założenie, autorzy - doświadczeni zawodowi konsultanci do spraw mediacji - przedstawiają najważniejsze koncepcje z dziedziny mediacji pracowniczej oraz rozstrzygania konfliktów w organizacjach.
Wskazują, w jaki sposób można rozwiązać skomplikowane problemy w relacjach międzyludzkich i odbudować stosunki oparte na wzajemnym poszanowaniu i harmonijnej współpracy, omawiając: - przyczyny powstawania konfliktów w miejscu pracy, - zalety mediacji, zasady jej funkcjonowania, przebieg procesu - umiejętności komunikacyjne przydatne przy rozwiązywaniu konfliktów - skuteczne sposoby rozstrzygania sporów między pracownikami, z klientami itp. dla osób na stanowiskach kierowniczych - techniki służące doskonaleniu komunikacji i negocjacji na wszystkich poziomach zarządzania, a także poprawie jakości relacji z kontrahentami - przykłady typowych mediacji w zakładzie pracy wśród pracowników, kierowników, zespołów i kadry zarządzającej oraz własne doświadczenia z prowadzenia mediacji w sporach międzyludzkich i w wypadku skarg.
Dzięki prezentacji metod i procesów mediacyjnych oraz licznych studiów przypadków, przewodnik ten skutecznie pomoże w rozwiązywaniu konfliktów na wszystkich poziomach: nieporozumień między pojedynczymi osobami, niesnasek w zespole, a nawet sporów w zarządzie. Przydatny będzie zarówno specjalistom w dziedzinie mediacji, jak i pracownikom działów personalnych i osobom odpowiedzialnym za politykę i strategię organizacyjną.
Rozdziały:
CZĘŚĆ I. MEDIACJA W MIEJSCU PRACY Rozdział 1. Czym właściwie jest mediacja w miejscu pracy? Rozdział 2. Przykład załamania relacji międzyludzkich w miejscu pracy: Wendy i Mark Rozdział 3. Jak właściwie działa mediacja? Rozdział 4. Jak poruszać się po obszarze rozwiązywania konfliktów: dlaczego mediacja jest najlepsza? Rozdział 5. Sposoby wykorzystania mediacji w organizacjach Rozdział 6. Mediacja w miejscu pracy dla zespołów Rozdział 7. Mediacja zespołowa a dynamika grupy Rozdział 8. Wprowadzanie mediacji w miejscu pracy: dostawcy mediacji, polityka personalna i praktyczne zastosowanie mediacji w organizacji
CZĘŚĆ II. MEDIACJA W PRAKTYCE: STUDIA PRZYPADKÓW MEDIACJI W MIEJSCU PRACY Rozdział 9. Przypadki mediacji pracowniczej między dwojgiem pracowników Rozdział 10. Przypadki mediacji pracowniczej w zespołach Rozdział 11. Przypadki mediacji pracowniczej w sytuacji konfliktów w zarządzie
CZĘŚĆ III. FILOZOFIA I PROCESY MEDIACJI: WSPOMAGANIE PRACY OSÓB ZARZĄDZAJĄCYCH KONFLIKTEM I ROZWOJEM ORGANIZACJI 155 Rozdział 12. Powody powstawania konfliktów: niektóre modele uniwersalne, indywidualne i międzyludzkie Rozdział 13. Dlaczego (i jak) kierownicy powinni reagować na konflikt? Rozdział 14. Filozofia mediacji a kwestia prawa do samodzielności pracy Rozdział 15. Poza mediację: kultura mediacji a rozwój organizacji
|