Tytuł: | Mediatyzacja komunikowania politycznego. W kręgu badań politologicznych i medioznawczych | | Autor: | Adamik-Szysiak Małgorzata | | ISBN: | 978-83-7784-676-6 | | Ilość stron: | 178 | | Data wydania: | 10/2015 | | Format: | A5 | | Wydawnictwo: | UMCS | |
| Cena: | 31.50zł | |
Książka została poświęcona dwóm aktualnym problemom nauk o mediach i komunikowaniu: mediatyzacji i komunikowaniu politycznemu. Zagadnienia te połączono w jedną całość. Nie ulega wątpliwości, że tak właśnie jest.
Komunikowanie polityczne jako centralny mechanizm wymiany informacji pomiędzy aktorami politycznymi (indywidualnymi i zbiorowymi) a obywatelami odbywa się głównie przez media masowe, które są w tym procesie aktywne, tzn. same nie tylko odzwierciedlają politykę, ale tworzą jej obraz, który przekazują do opinii publicznej będącej właściwą przestrzenią komunikowania politycznego.
Zebrane szkice analizują różne aspekty funkcjonowania zarówno mediów tradycyjnych (telewizja, radio, prasa), jak i nowych mediów internetowych (np. Twitter). Myślą przewodnią jest komunikowanie polityczne i jego mediatyzacja. Autorzy patrzą na problemy z różnych perspektyw badawczo-teoretycznych.
Książka dostarcza wiedzy strukturalnej polegającej na rozumieniu i wyjaśnianiu zjawisk i procesów medialno-poznawczych. Realizuje także funkcje metodologiczne i praktyczne.
|