Tytuł: | Menedżer coachem Jak rozmawiać by osiągnąć rezultaty Wydanie 3 | | Autor: | Olga Rzycka, Wiesław Porosło (współpraca) | | ISBN: | 978-83-264-9480-2 | | Ilość stron: | 316 | | Data wydania: | 2015/dodruk | | Format: | 16.5x24.0cm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 59.00zł | |
Głównym celem tej książki jest pokazanie, jak użytecznym, jednak w praktyce menedżerskiej niedocenianym narzędziem pozostaje rozmowa.
Czytelnicy dowiedzą się z niej, jak powinny wyglądać konstruktywne rozmowy z pracownikami oraz jak wiele może zmienić coaching i związane z nim umiejętności. Autorzy zachęcają do refleksji nad coachingowym stylem zarządzania, w którym podstawowym sposobem rozwiązywania problemów jest dialog oparty na partnerskich relacjach. Umiejętność rozmawiania, budowania kultury dialogu, kultury opartej na wzajemnym szacunku, docenianiu i zaufaniu, stanowi bowiem najważniejszy atrybut współczesnego lidera.Książka składa się z czterech części: Grunt, Fundamenty, Filary, Dach, stanowiących metaforyczne nawiązanie do procesu wznoszenia budowli.
Udzielono w niej odpowiedzi na następujące pytania:
• Jak lepiej radzić sobie z codziennymi zadaniami? • Jak skuteczniej pracować z ludźmi? • Jak uczynić pracowników współodpowiedzialnymi za pomyślność firmy? • Jak wykorzystać ich talenty i wiedzę oraz skłonić do rozwoju? • Jak pozwolić pracownikom na więcej autonomii, nie tracąc przy tym kontroli ani autorytetu? • Dlaczego coaching jest obecnie tak popularny? • W czym pomaga postawa menedżera-coacha? • Co można zyskać, ucząc się coachingu?
Publikacja jest wynikiem kilkuletniej pracy autorów z menedżerami różnych szczebli polskich firm. Stanowi także efekt przemyśleń dotyczących zwiększenia efektywności i satysfakcji z pracy.
Rozdziały:
Część I. Grunt
Rozdział 1. Poglądowe wprowadzenie Współczesny świat i menedżer Definicje, istota, cele coachingu Po co coaching? Dane o coachingu Menedżer jako coach Specyfika coachingu menedżerskiego
Rozdział 2. Miejsce coachingu we współczesnym świecie biznesu Kierunki zmian w świecie biznesu - wyzwania dla organizacji Rola menedżerów
Część II. Fundamenty
Rozdział 3. Menedżer i coach Rola coacha Atrybuty dobrego menedżera-coacha 10 przykazań menedżera-coacha 10 zasad menedżera-coacha Wpływ wartości wyznawanych przez menedżera-coacha na jego zespół
Rozdział 4. Człowiek Kim jest człowiek? Rozumienie osoby Wskaźniki, które sygnalizują problemy psychologiczne coachowanego
Rozdział 5. Zmiana Kilka słów o zmianie Zmiana osobista Opór
Rozdział 6. SFA - koncentracja na rozwiązaniach Solution Focused Approach - podejście skupione na rozwiązaniu Solution Focused Coaching - coaching skupiony na rozwiązaniu Narzędzia umożliwiające kreowanie rozwiązań Rozmowy oparte na SFC
Rozdział 7. Dialog O pracy menedżera-coacha Efektywna komunikacja Co wpływa na komunikację? Dialog coachingowy Mówienie - pytanie Rozmowy coachingowe Rozmowy wspierające Język Opowiadanie historii Styl coachingu
Część III. Filary
Rozdział 8. Relacja Relacja coachingowa Wskaźniki relacji Budowanie relacji coachingowej Zaangażowanie w relację coachingową
Rozdział 9. Zaufanie Czym jest zaufanie Korzenie naszej tendencji do ufania albo nieufania drugiej osobie Zaufanie i przywództwo Dlaczego zaufanie jest ważne? Budowanie zaufania Zaufanie do samego siebie Okazywanie zaufania Brak zaufania w organizacjach
Rozdział 10. Przekonania Przekonania i cykl osiągania rezultatów Praca z przekonaniami Zniekształcenia myślenia
Rozdział 11. Emocje i motywacja Emocje Motywacja Coaching i emocje
Rozdział 12. Narzędzia Narzędzia i techniki w coachingu Ty jako narzędzie coachingu Słuchanie Zadawanie pytań Przeformułowywanie (reframing) Obserwacja Informacja zwrotna (feedback) Perspektywy Skalowanie Poszukiwanie wyjątków Komplementowanie Zasoby Metafory Działanie Doradzanie klientom Struktury prowadzenia rozmów
Część IV. Dach
Rozdział 13. Proces coachingu Ogólna struktura procesu coachingu Badanie potrzeb coachingowych Określanie celów Negocjowanie oczekiwań wobec coachingu i kontrakt coachingowy Cykl coachingu Z czego składa się sesja coachingowa? Inicjowanie relacji coachingowej Rozumienie sytuacji, w której dana osoba się znajduje Zamykanie relacji coachingowej
Rozdział 14. Zagrożenia i wyzwania dla menedżerów stosujących coaching Zagrożenia Twoje ego Jak nie zostać ratownikiem ani prześladowcą? Siła nawyków Oczekiwania zwierzchników Jak ruszyć lokomotywę?
Rozdział 15. Rady praktyków Jak się przygotowywać do sesji coachingowej? Co robić, żeby coaching był bardziej efektywny? Rady związane z prowadzeniem coachingu Zasady i wskazówki dla wszystkich, którzy rozpoczynają coaching Trzy reguły pomagania innym
Rozdział 16. Wskazówki na drogę Doskonalenie się Kiedy zacząć stosować coaching? Ile jeszcze muszę się uczyć? Gdzie szukać wsparcia?
|