Tytuł: | Metody badania wizerunku w mediach | | Autor: | Marcin (red.) Łączyński,Tomasz Gackowski | | ISBN: | 978-83-7556-133-3 | | Ilość stron: | 300 | | Data wydania: | 2009 | | Format: | 16.4x23.5cm | | Wydawnictwo: | CEDEWU | |
| Cena: | 45.00zł | |
Metody badania wizerunku w mediach są niezwykle atrakcyjną nowością wydawniczą na polskim rynku badań mediów. Casus polskiego biznesmena Ryszarda Krauzego jest dobrze dobranym przykładem analizy kreowania pozytywnego wizerunku, jak również jego niszczenia w przestrzeni publicznej. O czym zatem jest ta książka? O tym, jak to robić w sposób profesjonalny, jakie metodologiczne ustalenia znajdują tu zastosowanie, jakie to może rodzić następstwa dla jednostki w sferze publicznej ? – i o tym wszystkim piszą w sposób niezwykle interesujący i badawczo odkrywczy młodzi analitycy, działający przy Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Czy warto sięgnąć po tę książkę? – tak i to jak najszybciej, po to, aby poszerzyć wiedzę i umiejętności badawcze w zakresie komunikacji społecznej.
prof. Teresa Sasińska-Klas, Uniwersytet Jagielloński
W czasach, gdy wygląd znaczy więcej niż charakter, iluzja symuluje prawdę, a tabuny spin doctors („krętaczy”) pozór i obrazy preparują a vista, dobrze jest mieć jakieś narzędzie demaskujące całą tę maskaradę. Starannie zaplanowana i wykonana analiza zawartości daje piorunujące rezultaty. Mniemaniom, interpretacjom i nadinterpretacjom przeciwstawia obiektywizm, rzeczowość, wymierność i weryfikowalność. Tylko tyle, czy aż tyle ? A jeśli zna się i rozumie możliwości tej metody, można uzyskać jeszcze więcej. Autorzy Metody badania wizerunku w mediach prowadzą nas krok po kroku od teorii do praktyki, demonstrując na przykładzie analizy medialnego wizerunku Ryszarda Krauzego zalety tej metody badawczej. Robią to zaś dobrze i interesująco. Jeszcze nie magistrzy, a już jakby profesorowie. Intrygujące, fascynujące, pouczające. Potrzebne.
prof. Maciej Mrozowski, Uniwersytet Warszawski
Tomasz Gackowski i Marcin Łączyński są właścicielami firmy MTResearch, zajmującej się m. in. prowadzeniem kompleksowego monitoringu mediów dla firm oraz osób, szkoleniami z zakresu metod badań prasoznawczych, obsługą marketingową oraz doradztwem wizerunkowym.
|