Tytuł: | Metody wspierania rozwoju ucznia | | Autor: | Małgorzata Taraszkiewicz, Grażyna Redlisiak, Wiga Bednarkowa, Zuzanna Taraszkiewicz | | ISBN: | 978-83-7601-490-6 | | Ilość stron: | 234 | | Data wydania: | 2009 | | Format: | zawiera CD | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 42.00zł | |
To poradnik o tym, co każdy dyrektor i nauczyciel powinien wiedzieć na temat nowoczesnej edukacji i o tym jak podnosić wyniki nauczania w szkole, stosując właściwe strategie nauczania i organizację pracy z uczniem!
Zgodnie ze współczesną wiedzą efektywne nauczanie to nauczanie polisensoryczne (wielozmysłowe), obupółkulowe, wielointeligentne, pragmatyczne, ze zrozumieniem ... Także - ze zrozumieniem tych procesów u nauczycieli!
Każdy z nas ma własny styl uczenia się! Warto, aby każdy nauczyciel umiał rozpoznać własny styl uczenia i aby umiał rozpoznać style uczenia się swoich uczniów. Od tego zależy zarówno sukces każdego ucznia, jak i sukces szkoły.
Piszemy także o tym, jak przygotować szkołę na przyjęcie uczniów najmłodszych, jak zorganizować dobry start i zainicjować dobrą współpracę z rodzicami od pierwszych dni pobytu dziecka w szkole.
Książka wzbogacona o płytę CD zawierającą m.in.: plakaty edukacyjne, e-booki na temat aktywizujących metod nauczania, rozwoju osobistego, teksty do refl eksji i prezentacje do wykorzystania na radach pedagogicznych.
Rozdziały:
1. Sześciolatek w szkole 2. Tak się (uczeń) uczy, jak się rusza! 3. W szkole XXI wieku 3.1. Wstęp 3.2. Metodyka... 3.3. Świat(y) wartości 3.4. Q - jakość w szkole 3.5. Wielointeligentne lekcje 3.6. Ech
ta ewaluacja! 3.7. Reasumując 3.8. Bibliografia 4. Małgorzata Taraszkiewicz, 8 strategii efektywnego nauczania 4.1. Bardzo ważne ogłoszenie dla Dyrektorów szkół! 4.2. J ak to robią inni? 4.3. Sesja nr 1: Motywacja - Cele - Korzyści 4.4. Sesja nr 2: Kreatywność i zmiany 4.5. Sesja nr 3: Zezwolenie na bycie uczniem 4.6. Sesja nr 4: Futurologia i wewnętrzna zgoda 4.7. Refleksyjna praktyka 4.7.1. Strategia refleksyjnej praktyki 4.7.2. Kontrakty edukacyjne 4.7.3. Ćwiczenia 4.7.4. Praca w grupach 4.7.5. Ocenianie wspierające 4.7.6. Metody nauczania 4.7.7. Mapowanie 4.7.8. Stany psychofizyczne sprzyjające uczeniu się 4.7.9. Na zakończenie i od początku: Strategia refleksyjnej praktyki 5. Aneks 5.1. Dziecko idzie do szkoły 5.2. L ekcja o nastawieniach do nauki i korzyściach z nauki szkolnej 5.3. L ekcja o wysiłku 5.4. L ekcje z wykorzystaniem gimnastyki mózgu 5.5. L ekcje o emocjach 5.5.1. Rola inteligencji emocjonalnej (EQ) i emocji w życiu 5.5.2. Rola emocji w życiu 5.5.3. Pięć scenariuszy lekcji o emocjach 5.6. Komentarz metodyczny dla nauczycieli historii (choć nie tylko) 5.7. 21 rad, kiedy klasa szaleje... 5.8. Spotkanie z klasą po raz pierwszy 5.9. Słownik pojęć - nieco innych
|