Tytuł: | Międzynarodowe Standardy Rachunkowości | | Autor: | Roman Seredyński, Marcin Krupa, Anna Stawowy, Sylwia Jałowiecka-Madeja | | ISBN: | 978-83-7561-026-0 | | Ilość stron: | 256 | | Data wydania: | 2009 | | Oprawa: | Twarda | | Format: | 16.5x23.5cm | | Wydawnictwo: | Poltext | |
| Cena: | 69.90zł | |
Dynamiczny proces globalizacji powoduje, że coraz więcej firm, które niegdyś działały na jednym, przeważnie rodzimym rynku, otwiera oddziały w wielu regionach świata – często odmiennych pod względem ekonomicznym, prawnym, społecznym, gdzie wewnętrzne regulacje nie pozwalają na porównywalność danych dotyczących prowadzonej działalności.
Także inwestorzy – gracze giełdowi muszą opierać swoje decyzje na informacjach umożliwiających ocenę sytuacji na globalnym rynku. Skąd w takim razie zdobyć dane, które będą porównywalne na różnych rynkach? Niewątpliwie można je uzyskać ze sprawozdania finansowego opracowanego zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości (MSR).
Celem książki jest usystematyzowanie wiedzy związanej z obowiązującymi MSR oraz wprowadzeniem ich po raz pierwszy. Autorzy w przystępny sposób przedstawiają zasady rachunkowości wynikające z większości obowiązujących standardów. Interpretują przepisy regulujące stosowanie Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej (MSSF), analizują poszczególne standardy, skupiając się na zasadach wyceny, ujawniania oraz zakresu informacyjnego wymaganego w sprawozdaniu finansowym sporządzonym zgodnie z MSR.
Szczegółowo omawiają zasady ujmowania i wyceny składników aktywów i pasywów jednostki, akcentując różnice między zasadami wynikającymi z polskich standardów a MSR.
Liczne przykłady mają pomóc w zrozumieniu zagadnień związanych z wyceną i ujawnianiem poszczególnych elementów sprawozdania finansowego. Przykład końcowy prezentuje procedurę przekształcenia sprawozdania finansowego na zgodne z zasadami MSR, uwzględnia wszystkie najistotniejsze wyłączenia, przekształcenia i ujawnienia, jakie powstają w tym procesie.
Książka jest przeznaczona dla szerokiego grona odbiorców – właścicieli firm, dyrektorów finansowych, szefów i pracowników działów księgowo-finansowych, biegłych rewidentów, studentów oraz innych osób, które chciałyby pogłębić wiedzę z zakresu rachunkowości.
|