Tytuł: | Mierzenie wyników szkoleń | | Autor: | Jack J. Phillips, Drew Ron Stone | | ISBN: | 978-83-264-3102-9 | | Ilość stron: | 244 | | Data wydania: | 11/2013 | | Format: | 176 x 250 mm | | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | |
| Cena: | 79.00zł | |
Organizacje coraz baczniejszą uwagę zwracają na to, jak wydatki na szkolenia przekładają się na funkcjonowanie przedsiębiorstwa: co szkolenie wniosło do działalności firmy i jak się przyczyniło do zwiększenia zysków. Niniejsza książka, napisana przez dwóch ekspertów w dziedzinie mierzenia i usprawniania programów szkoleniowych, krok po kroku pokazuje, jak dokonać rzetelnej oceny programu za pomocą sześciu wskaźników dających odpowiedź na następujące pytania:
• Czy uczestnicy mieli poczucie, że program pozwolił im zdobyć nowe umiejętności, których mogą używać? • Czego tak naprawdę się nauczyli? • Jak zdobyte umiejętności i wiedza zostały zastosowane w pracy? Jaki był efekt biznesowy programu? • Jaki był uchwytny, mierzalny zwrot z inwestycji? Czy program przyniósł korzyści niematerialne, a jeśli tak, to jakie?
Wystarczy zastosować przedstawione tu, sprawdzone metody, narzędzia, arkusze robocze i listy kontrolne, by dokonać przełomu w mierzeniu sukcesów swoich programów szkoleniowych. Współczesne szkolenia są zbyt kosztowne, a skutki ich nieefektywności zbyt dalekosiężne, by zdawać się na przypadek.
Rozdziały: Wzrastające znaczenie sprawdzonych wyników Czego można się nauczyć dzięki tej książce Zawartość książki Dlaczego większość szkoleń nie jest oceniana Wiarygodne mierzenie jest możliwe
Rozdział 1. Pomiar i ocena wyników szkoleń: znaczenie i korzyści Dlaczego pomiar i ocena są konieczne Struktura oceny i sześć typów miar Studium przypadku: Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Ustalanie celów oceny Tworzenie kultury szkoleń ukierunkowanej na wyniki
Rozdział 2. Model i procedura ROI Ogólna charakterystyka modelu i procedury ROI Definiowanie zwrotu z inwestycji i wskaźnika stosunku zysku do kosztów Zdecyduj, który z pięciu poziomów jest odpowiedni do oceny twojego szkolenia
Rozdział 3. Krok 1. Opracuj szczegółowe cele na każdym z poziomów: podstawa pomiaru Jaki wpływ mają cele z każdego poziomu oceny na zwrot z inwestycji Połączenie celów szkolenia z celami przedsiębiorstwa Opracowanie zadań szkoleń na każdym z poziomów Opis przypadku: Reliance Insurance Company
Rozdział 4. Krok 2. Opracuj plany oceny i zbierz początkowe dane Tworzenie planów oceny - zasady ogólne Rodzaje miar Wyjaśnianie celu inicjatywy szkoleniowej Sposoby zbierania danych początkowych Najważniejsze czynniki w opracowywaniu strategii oceny Opracowanie planu i strategii oceny
Rozdział 5. Krok 3. Zbierz dane w trakcie szkolenia (poziomy 1 i 2) Poziom 1: mierzenie reakcji i satysfakcji Docelowe obszary poziomu 1 - standardowy formularz Poziom 2: pomiar uczenia się
Rozdział 6. Krok 4. Zbierz dane po szkoleniu (poziomy 3 i 4) Najlepsze sposoby gromadzenia danych uzupełniających Znajdowanie najbardziej wiarygodnych źródeł danych Przykłady pytań pojawiających się w ocenie uzupełniającej Ulepszanie wskaźników odpowiedzi w kwestionariuszach Od czego zacząć zbieranie danych
Rozdział 7. Krok 5. Wyodrębnij efekty szkolenia Opis przypadku: First Bank Pierwszy krok: rozpoznanie pozostałych czynników Najlepsze strategie wyodrębniania efektów szkolenia Wybór strategii
Rozdział 8. Krok 6. Przekształć dane na wartości finansowe Miękkie i twarde dane Najlepsze metody przekształcania danych na wartości finansowe Wybór odpowiedniej metody przekształcania danych Kwiestie wiarygodności Korygowanie danych Konwersja jednostki wartości Zadawanie właściwych pytań o konwersję twardych i miękkich danych
Rozdział 9. Krok 7. Określ koszty szkolenia Określanie kosztów szkolenia Znaczenie kosztów w określaniu ROI Ujawnianie wszystkich kosztów Określanie pełnych kosztów Ukazywanie kosztów bez ukazywania korzyści Zalecane kategorie kosztowe Akumulacja i szacowanie kosztów Tabela klasyfikacji kosztów Akumulacja kosztów Szacowanie kosztów
Rozdział 10. Krok 8. Oblicz zwrot z inwestycji (poziom 5) Obliczanie wskaźnika stosunku zysku do kosztów i zwrotu z inwestycji Główne zasady Potencjalna wielkość ROI dla grupy docelowej Racjonalne traktowanie ROI - nie komplikować Porównania ROI
Rozdział 11. Krok 9. Określ korzyści niematerialne Dlaczego korzyści niematerialne są ważne Określanie głównych korzyści niematerialnych Źródła korzyści niematerialnych Końcowe słowo o korzyściach niematerialnych
Rozdział 12. Krok 10. Opracuj raport efektu biznesowego Znaczenie określenia wpływu szkolenia na wyniki Monitorowanie postępu Oddziaływanie mierzyć, nie uzasadniać Komunikowanie wyników Uwzględnianie potrzeb odbiorców docelowych Opracowanie raportu z oceny Opracowanie raportu o wpływie szkolenia na firmę Przedstawianie bilansu danych finansowych i niefinansowych Co zrobić, jeśli pojawią się zaskakujące lub rozczarowujące dane Wyrażanie innym należnego uznania
Rozdział 13. Szybkie i łatwe sposoby mierzenia wyników szkoleń Oszczędność w obliczaniu ROI Trzy szybkie sposoby, żeby się dowiedzieć, co się stało, dlaczego oraz ile są warte wyniki Oszczędzający czas arkusz roboczy
Rozdział 14. Pozyskiwanie wsparcia zarządu i wdrażanie procesu Polityka i decyzje firmy Jak sprawić, by kierownicy zaangażowali się w ocenę wyników szkolenia Użycie pomiaru w niewłaściwych celach Wdrożenie
|